|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Ringskrømt
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Jepp, jeg også, og Interference sier det så greit:
|
|
|
|
|
#382 |
|
Med & uten trylleformel.
|
I Veslas tilfelle oppstod det en kraftig (men ikke akutt) reaksjon på vaksinen ved 3 måneder, slik at jeg var litt skeptisk til å gi neste dose ved 5 måneder. Helsesøster mente at da ville det bli en mildere reaksjon fordi hun var blitt større, så hun fikk vaksinene. Denne gangen var hun veldig syk i en uke med bl.a høy feber, magekramper og gråt opptil 6 timer i strekk. Den ellers så harmoniske jenta vår var helt forandret og hun virket apatisk, alt dette varte i en uke. Likevel var det ingen som sa at "da bør hun vente med/bør hun ikke ha neste påfylningsdose". Det var jeg som måtte si at vi ikke ønsket det, både til lege og helsesøster. Turnuslegen så ut som et spørsmålstegn, men "støttet" oss i avgjørelsen likevel, og helsesøster støttet oss fullt og helt i vårt valg. Det jeg mener er at vi må reflektere litt og ta noen valg på egenhånd, aller helst i samråd med helsesøster og lege. Ikke bare følge anbefalinger ukritisk.
Det er jeg selvsagt enig i, men når avgjørelsen tas på bakgrunn av relevante årsaker og erfaringer en lege ikke hadde rukket å komme frem til, skal man ikke utelukkende kalle det for arroganse.
|
|
|
#383 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...amelie.. I ditt tilfelle ville jeg krevd henvisning til utredning hos spesialister i allergologi. Jeg hadde ikke stolt på helsesøster eller allmennlege i forhold til det å kutte ut vaksiner på grunn av reaksjoner. En helsesøster og vanlige allmennleger har med all respekt ikke dette som spesialområde. |
|
|
|
|
#384 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig. Jeg har en sønn med ADHD. Hans adferd er til forveksling lik den en gutt i min klasse hadde. Min klassekammerat ble sett på som dum og evneveik, min sønn får bruke sine evner (som er store) fordi samfunnet nå er oppmerksomme på at det å ha ADHD ikke betyr at man er evneveik. |
|
|
|
|
#386 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det dere ikke har forstått er at dette IKKE er et individuelt valg som bare går utover dere. Det er klart at valget om å la være å vaksinere deres barn og evt. ta den risiken en å bli alvorlig syk er deres. Men dere gambler også med MINE barns liv. Mine barn kan i verste konsekvens dø av ditt valg om å ikke vaksinere barna dine.
|
|
#387 |
|
Peppy!
|
I en vaksinasjonsdiskusjon som denne er det ikke interessant om man valgte å ikke vaksinere fordi barnet ikke tåler vaksinen. Vi vet det finnes barn som ikke kan vaksineres på grunn av allergi og denslags, og det er jo nettopp dem vi ønsker å beskytte. Det som blir sagt her er jo at friske barn bør vaksineres slik at barn som ditt og Kråkas, som ikke tåler å få vaksinen, blir beskyttet. Er det noe å bli fornærmet over? |
|
|
|
|
#388 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det har vært poengtert her mange nok ganger at de som ikke kan ta alle vaksiner pga helsemessige årsaker ikke inngår i diskusjonen, det er ikke relevant. Det er absolutt ingen som påstår at disse bør ta vaksiner.
|
|
#391 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
#392 |
|
Mother of Dragons
|
Du kan ikke påberobe deg at dine meninger om vaksinering er medisinsk og immunologisk fundert altså. Det kan du ikke nok til. Du er uryddig i hva du påstår, du sier at du har gått 5 år på en alternativ utdanning, og så påstår du nå at du har kunnskap om dokumentert medisin?
|
|
#393 |
|
This is normal!
|
Men det 99 % av oss prøver å få deg til å innse, er at det du gjør er verken best for ditt barn eller andre. Vær så snill og les artikkel Nenne har henvist til. Den er skrevet av en som faktisk kan noe om dette. Jeg leser at du mener du har satt deg inn i problematikken, men du har rett og slett kommet fram til et skremmende galt svar. Jeg håper du ikke går rundt og misjonerer for synet ditt, for dine holdninger setter mange liv i fare.
|
|
|
#394 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Iflg. denne legen, så døde det ca. 9 barn årlig, og flere i epidemitopper.
|
|
|
|
|
#395 |
|
-
Naturligivs er det respektløst. Det er ingen grunn til å ha respekt for disse meningene, og de som hevder dem er idioter.
Lær å lese. Det er ingen som kommer med nedlatende kommentarer fordi noen lar være å vaksinere av medisinske grunner; tvert i mot. De respektløse kommentarene er til de som uten en rasjonell grunn utsetter sine og andres barn for alvorlig helsefare ved å la være å vaksinere. Tro på homeopati og antroposofi er ikke rasjonelle grunner til å la være å vaksinere. De som lar være på slikt grunnlag er farlige idioter og fortjener ingen respekt. Sist redigert av Benmurphy : 27-02-09 kl 11:02. |
|
|
|
|
#396 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg ser ikke noe grunn til å ha mer respekt for de som påstår kategorisk at vaksiner er noe alle bør sløyfe enn de som mener at barnesikring i bil er unødvendig eller påstår at foster ikke har vondt av at moren røyker. De finnes også, mennesker som til tross for at de ikke har fagkunnskap, mener ting fordi det passer dem å tro på dette.
|
|
#397 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vel ikke meg du spurte, men svarer likevel..
|
|
#398 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det å ikke vaksinere barna sine for sykdommer man vet kan være farlige for barnet, kvalifiserer til et stort nek å være i min verden. |
|
|
|
|
#399 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...tutta: etter å ha lest alle disse innleggene, påstår du fremdeles at barnesykdommer ikke er farlige? Eller har du innsett at det er feil?
|
|
#400 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Respekt og respekt, men de som ikke sikrer barna sine i bil, leker nå kun med sitt eget barns liv. Ergo anser jeg det som hakket verre å ikke vaksinere.
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|