Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 08:01   #381
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg blir sjokkert over mentaliteten her.

Jepp, jeg også, og Interference sier det så greit:

Sitat:

Jeg kjenner at jeg er skikkelig provosert og matt av at det er mulig å gamble med barns liv på denne måten.
Jeg skal ikke utbrodere noe mer akkurat nå kjenner jeg.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 08:17   #382
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ikke hørt en eneste person i denne tråden uttale seg i retning av at alle barn bør vaksineres uavhengig av helsemessige faktorer. Tvert imot har de fleste understreket at det er av hensyn til disse man ellers bør vaksinere. Selvsagt skal man ikke vaksinere barnet stikk i strid med legens anbefaling.

I Veslas tilfelle oppstod det en kraftig (men ikke akutt) reaksjon på vaksinen ved 3 måneder, slik at jeg var litt skeptisk til å gi neste dose ved 5 måneder. Helsesøster mente at da ville det bli en mildere reaksjon fordi hun var blitt større, så hun fikk vaksinene. Denne gangen var hun veldig syk i en uke med bl.a høy feber, magekramper og gråt opptil 6 timer i strekk. Den ellers så harmoniske jenta vår var helt forandret og hun virket apatisk, alt dette varte i en uke. Likevel var det ingen som sa at "da bør hun vente med/bør hun ikke ha neste påfylningsdose". Det var jeg som måtte si at vi ikke ønsket det, både til lege og helsesøster. Turnuslegen så ut som et spørsmålstegn, men "støttet" oss i avgjørelsen likevel, og helsesøster støttet oss fullt og helt i vårt valg. Det jeg mener er at vi må reflektere litt og ta noen valg på egenhånd, aller helst i samråd med helsesøster og lege. Ikke bare følge anbefalinger ukritisk.

Opprinnelig lagt inn av teofelia

Det er når man setter seg selv over alle anbefalinger fra helsemyndighetene, verdens ledende helseorganisasjoner og all gjeldende forsking på området og hevder at "jeg syns ikke de har rett, og derfor avstår jeg fra å vaksinere mine barn" at en del av oss ser rødt i mange nyanser. Også våger de enda til å påstå at det er vi andre som er arrogante!

Det er jeg selvsagt enig i, men når avgjørelsen tas på bakgrunn av relevante årsaker og erfaringer en lege ikke hadde rukket å komme frem til, skal man ikke utelukkende kalle det for arroganse.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 09:06   #383
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

amelie.. I ditt tilfelle ville jeg krevd henvisning til utredning hos spesialister i allergologi. Jeg hadde ikke stolt på helsesøster eller allmennlege i forhold til det å kutte ut vaksiner på grunn av reaksjoner. En helsesøster og vanlige allmennleger har med all respekt ikke dette som spesialområde.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 09:14   #384
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ang. MMR vs. ADHD-argumentasjonen så kan jeg uten problemer peke på minst fem av mine klassekamerater på barne- og ungdomsskole som hadde en eller annen form for (udiagnostisert) ADHD/ADD. Men den gangen snakket man ikke om sånt, de fikk i stedet andre hjelpetiltak satt på dem og ble stemplet som mindre intelligente.

Nemlig. Jeg har en sønn med ADHD. Hans adferd er til forveksling lik den en gutt i min klasse hadde. Min klassekammerat ble sett på som dum og evneveik, min sønn får bruke sine evner (som er store) fordi samfunnet nå er oppmerksomme på at det å ha ADHD ikke betyr at man er evneveik.

Det har aldri falt meg inn at vaksine er årsaken til noe som man vet kan være arvelig.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 09:33   #385
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen trenger enda mer info vedr. "ufarlige" barnesykdommer, er det bare å lese her.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 09:39   #386
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

.
Det har noe med å respeketere andre menneskers valg og at ikke alle like.
Har prøvd så godt jeg kan å forklare hvorfor jeg ikke velger å vaksinere. Ved å lære skolemedisin og immunologi så ble jeg så skremt av hva vaksiner gjør og at virus går nye veier at jeg begynte å lese masse om det.

....

Det dere ikke har forstått er at dette IKKE er et individuelt valg som bare går utover dere. Det er klart at valget om å la være å vaksinere deres barn og evt. ta den risiken en å bli alvorlig syk er deres. Men dere gambler også med MINE barns liv. Mine barn kan i verste konsekvens dø av ditt valg om å ikke vaksinere barna dine.

Så enkelt kan det sies, og det har ingen av dere svart på her ennå.

Jeg vil også nevne at noen av de mest vaksinekritiske miljøer, f.eks. det antroposofiske, heller ikke lar være å vaksinere fordi de tror at sykdommene ikke er farlige. Tvert imot. Antroposofer vet og tror at sykdommene er meget farlige. De tror derimot på at det gjør mennesket friskere og hjelper menneskets emosjonelle utvikling å måtte gå gjennom en veldig alvorlig sykdom. De mener også at dette styrker båndene mellom foreldre og barn. Ingen av de virkelig militante vaksinemotstandere jeg har snakket med har noensinne hevdet at dette er ufarlige sykdommer. De synes bare at det er bra for mennesker generelt å få disse sykdommene og rense kroppen i prosessen til å bli frisk. De tar også på seg risikoen til at deres barn kan dø. Ikke at det er greit at de tar den risikoen for sine egne barn- bare det burde straffes i mine øyne- men de gambler dermed også med mine barns liv. Og jeg tror ikke at mine har godt av å bli alvorlig syk, selv om de blir friske igjen etterpå.

Tutta: Jeg vet nok om både homeopati og disse miljøer utenfor Norge til å ha gjort meg opp en mening.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 10:02   #387
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

I en vaksinasjonsdiskusjon som denne er det ikke interessant om man valgte å ikke vaksinere fordi barnet ikke tåler vaksinen. Vi vet det finnes barn som ikke kan vaksineres på grunn av allergi og denslags, og det er jo nettopp dem vi ønsker å beskytte. Det som blir sagt her er jo at friske barn bør vaksineres slik at barn som ditt og Kråkas, som ikke tåler å få vaksinen, blir beskyttet. Er det noe å bli fornærmet over?

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 10:07   #388
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det har vært poengtert her mange nok ganger at de som ikke kan ta alle vaksiner pga helsemessige årsaker ikke inngår i diskusjonen, det er ikke relevant. Det er absolutt ingen som påstår at disse bør ta vaksiner.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 10:07   #389
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allerede på første side, faktisk.

Gammel 27-02-09, 10:08   #390
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Allerede på første side, faktisk.

Til og med blånne meg har fått det med.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 10:28   #391
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Med all respekt å melde, du kan da vitterlig ikke forvente at vi som er medlemmer på FP går inn på et annet forum for å finne ut hva din egentlige argumentasjon er? Hvis du gjør det så håper jeg du revurderer den ikke så veldig strålende ideen. Respekter at du er på FP og diskuterer nå! Og hvis du vil slippe motbør så anbefaler jeg at du begynner å argumentere skikkelig for deg, i stedet for å slenge ut håpløse liksomargumenter, påstander du ikke kan dokumentere, for så å sutre-putre over at vi ikke forstår deg. Det er sjelden jeg får lyst til å slenge på en dånesmiley i skikkelige diskusjoner, men denne gangen gjør jeg det.

Spesielt enig i det jeg har uthevet.

Gammel 27-02-09, 10:29   #392
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved å lære skolemedisin og immunologi så ble jeg så skremt av hva vaksiner gjør og at virus går nye veier at jeg begynte å lese masse om det.

Du kan ikke påberobe deg at dine meninger om vaksinering er medisinsk og immunologisk fundert altså. Det kan du ikke nok til. Du er uryddig i hva du påstår, du sier at du har gått 5 år på en alternativ utdanning, og så påstår du nå at du har kunnskap om dokumentert medisin?

Men om du ønsker å bevise at du har noe som helst kunnskap om det så kan jeg godt komme med 5 spørsmål om helt basal og grunnleggende immunologi og virologi som du bør kunne svare på i løpet av 15 minutter. Det får i såfall bli på mandag kveld, jeg reiser bort i helgen.

Gammel 27-02-09, 10:40   #393
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke alene om å velge å ikke vaksinerer og jeg også vil bare det som er best for mitt barn. Og ikke vaksinere mener jeg er det riktige valget.

Men det 99 % av oss prøver å få deg til å innse, er at det du gjør er verken best for ditt barn eller andre. Vær så snill og les artikkel Nenne har henvist til. Den er skrevet av en som faktisk kan noe om dette. Jeg leser at du mener du har satt deg inn i problematikken, men du har rett og slett kommet fram til et skremmende galt svar. Jeg håper du ikke går rundt og misjonerer for synet ditt, for dine holdninger setter mange liv i fare.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis noen trenger enda mer info vedr. "ufarlige" barnesykdommer, er det bare å lese her.

Sitat:

Viktigere for meg er det at foreldre av friske barn bør føle det som et samfunnsansvar å vaksinere barna. For å hindre framtidige epidemier, må minst 85- 95% av befolkningen være fullvaksinert. Epidemier vil spesielt ramme dem som tåler sykdommen minst, dvs. barna som er så små at de ikke har begynt med vaksinene, de som har kroniske sykdommer, og de som har svekket immunforsvar, f.eks. barn med kreftsykdommer. Mange land setter langt større krav til samfunnsansvar enn Norge. I USA fikk ikke mine barn begynne i barnehage eller skole før de hadde alle vaksinene, og i et nordafrikansk land jeg har arbeidet i, måtte familien følge vaksinasjonsprogrammet for å få barnetrygd.

Gammel 27-02-09, 10:55   #394
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg finner ikke den fine linken min igjen, så jeg har ikke noen kilde på dette på stående fot, men før det ble innført meslingevaksine i Norge, døde fire barn av meslinger hvert år i "normalår". Dette var bare de som faktisk døde av meslingene, de som døde av en følgesykdom som lunge- eller hjernebetennelse, var ikke med i statistikken.

I epidemiår, døde det langt fler: I den siste store meslingepidemien i Norge, før man begynte å vaksinere, døde 25 barn av meslinger. Jeg mener å huske at dette var på 50-tallet. Meslingevaksinen ble innført i 1969, så hygiene og renslighet hadde vært til stede i flere tiår allerede, og likevel døde mange barn av meslinger helt frem til man begynte å vaksinere.

Det å si at barnesykdommer ikke er farlig, er ren uvitenhet.

Iflg. denne legen, så døde det ca. 9 barn årlig, og flere i epidemitopper.

Opprinnelig lagt inn av Overlege Rygg

- Tidligere hadde de fleste kjennskap til sykdommene som vi i dag vaksinerer mot. Vi visste at det årlig døde ni barn og at hvert tredje år ville en epidemitopp føre til at 23 barn ville dø i Norge. I tillegg kom alle de som fikk hjerneskader som følge av sykdommen. Hvem som ble rammet, var helt tilfeldig. Da trengte vi ingen argumenter for å innføre vaksinene, sier Rygg.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 10:57   #395
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er greit å mene ting om de som har andre oppfatninger enn dem selv, men det er ikke greit å kalle noen for idiot fordi man viser skepsis til vaksineprogrammet eller har valgt å la være å vaksinere barnet sitt. Mange av dere er usmakelig arrogante og respektløse i denne diskusjonen. Selv om vi er på FP må det kunne gå an å vise litt respekt.

Naturligivs er det respektløst. Det er ingen grunn til å ha respekt for disse meningene, og de som hevder dem er idioter.

Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

Lær å lese. Det er ingen som kommer med nedlatende kommentarer fordi noen lar være å vaksinere av medisinske grunner; tvert i mot. De respektløse kommentarene er til de som uten en rasjonell grunn utsetter sine og andres barn for alvorlig helsefare ved å la være å vaksinere. Tro på homeopati og antroposofi er ikke rasjonelle grunner til å la være å vaksinere. De som lar være på slikt grunnlag er farlige idioter og fortjener ingen respekt.

Ben "a pox upon your houses" Murphy

Sist redigert av Benmurphy : 27-02-09 kl 11:02.
Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 11:14   #396
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit å mene ting om de som har andre oppfatninger enn dem selv, men det er ikke greit å kalle noen for idiot fordi man viser skepsis til vaksineprogrammet eller har valgt å la være å vaksinere barnet sitt. Mange av dere er usmakelig arrogante og respektløse i denne diskusjonen. Selv om vi er på FP må det kunne gå an å vise litt respekt.

Jeg ser ikke noe grunn til å ha mer respekt for de som påstår kategorisk at vaksiner er noe alle bør sløyfe enn de som mener at barnesikring i bil er unødvendig eller påstår at foster ikke har vondt av at moren røyker. De finnes også, mennesker som til tross for at de ikke har fagkunnskap, mener ting fordi det passer dem å tro på dette.

At man ikke har skjønt noe som er godt dokumentert gjør en ikke til noe mer belest, smart eller bedre menneske, noen ganger tar folk rett og slett feil.

Gammel 27-02-09, 11:15   #397
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hvorfor himler du over det? Har du eksem/allergi/hyperallergiske barn selv?

Det var vel ikke meg du spurte, men svarer likevel..

Jeg har hatt et hyperallergisk eksem- barn, for bla egg, men valgte å følge vaksineprogrammet likevel, etter anbefaling fra helsepersonell. Etter MMR hovnet bena hennes litt opp, og var vonde og røde,- men det gikk over. Er glad for at vi valgte å gjøre det.

Gammel 27-02-09, 11:32   #398
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det å ikke vaksinere barna sine for sykdommer man vet kan være farlige for barnet, kvalifiserer til et stort nek å være i min verden.
Og nå snakker jeg ikke om de som ikke kan gi vaksiner pga allergier osv.

Sambo hadde en søster som fikk meslinger. Hun ble hjerneskadet og døde i ung alder.
Jeg vet ikke jeg. Det er vel kanskje en grunn til at helesvesenet anbefaler vaksiner mot tidligere vanlige barnesykdommer.

Det å utsette barna sine for noe man vet kan være farlig er meg helt uforståelig, og jeg har ikke mer respekt for de enn de som , ref. Esme: bl.a ikke sikrer barna sine i bil.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 11:34   #399
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tutta: etter å ha lest alle disse innleggene, påstår du fremdeles at barnesykdommer ikke er farlige? Eller har du innsett at det er feil?

Gammel 27-02-09, 11:34   #400
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Respekt og respekt, men de som ikke sikrer barna sine i bil, leker nå kun med sitt eget barns liv. Ergo anser jeg det som hakket verre å ikke vaksinere.

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.