Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 12:39   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og like naivt er det å tro at barn oppvokst i et strengt kristent hjem klarer å legge religionen bak seg.

Ser du virkelig ikke at verken Glitter eller jeg skiller på ting, men det gjør du? Uff, hijab er faaaali, bibel er greit.

Jeg sier bare at det mest sannsynlig vil prege en 8-åring mindre å få en bibel på skolen (Kikker på den? Legger den i sekken? Fyrer i peisen med den?) enn det vil gjøre med et barn på samme alder som blir påtvunget en hijab. Ellers er jeg enig med det at barn som vokser opp i strengt kristne hjem nok blir veldig preget av det, ja. Men jeg synes det er en vesentlig forskjell på å gi et barn et kors i dåpsgave (kjenner du mange som tvinger barna sine til å gå med kors, jeg ser du skriver noe om det et sted?) enn det er å tvinge på de en hijab.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kan noen fortelle meg hvilke ateistiske miljøer de snakker om? Jeg skulle gjerne vært med i et, og de er vanskelige å finne.

Det nærmeste jeg kommer er jobben (ikke mange biologer er så veldig religiøse) og Human-Etisk forbund, men siden hijab er minst like lite populært å tre nedover ørene på barn som bibel i begge disse miljøene finnes det åpenbart mange jeg ikke vet om.

Vel, mulig jeg bare burde skrevet "ateister" her. Jeg er vel i grunn like lite inne i atiestiske miljøer som jeg er i kristne eller muslimske.
Men: Jeg synes det er rart å kalle seg ateist og være for hijab- bruk i politiet, f.eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.