Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 12:01   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å tvinge et barn til å lese en bibel er et like stort overgrep som å tvinge et barn til å gå med hijab, ja.

Å gi et barn en bibel og å gi et barn en hijab er nøyaktig det samme.

Det mener jeg også. Jeg synes det hadde vært mye verre om noen hadde satt en sprøyte med heroin i armen på mitt barn enn om han hadde fått en bibel, der er vi tydeligvis litt uenige.

Og sånn ellers: Hvis man mener at det er et overgrep å tre en hijab ned over ørene til en åtteåring, mener jeg det er en selvfølge at man ser på hijaben som et kvinneundertrykkende symbol/plagg.
Dette er jo egentlig en annen diskusjon, men hvis man mener at man kan blir så hjernevasket av å bli introdusert for religion i ung alder, er det naivt å tro at man automatisk blir i stand til å se alt fra et nøytralt ståsted bare man blir atten. Når jeg tenker meg om, tror jeg faktisk det er større "fare" forbundet med "hijab-utdeling" enn bibelutdeling.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.