|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#205 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolen
Og jeg synes ikke det gjør så mye med bibelutdeling i skolen. Den bør, prinsipielt, ikke finne sted, men jeg synes ikke det gjør så mye. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, og som jeg har skrevet mange ganger nå i politihijabtråden så er jeg prinsipielt enig i at religiøse hodeplagg ikke passer til sekulære stillinger, men pragmatisk sett så havner jeg på at integrering av andre etniske grupper gir så stor gevinst at jeg likevel er for. At andre ikke er enige i at gevinsten er stor nok er en helt grei mening.
|
|
|
#207 |
|
Sviiisj!!
|
Det spiller ingen rolle hva slags usaklige argumenter Sitron har for hvorfor hun ikke ønsker forkynnelse for sine barn. Det er respekten for at noen kan ha noe i mot slik forkynnelse, som er avgjørende. Det at noen hypotetisk er "redd" for snik-kristning av barna sine, er jo ikke et argument mot at andre ikke er det..?
|
|
|
#208 |
|
Glamorøs
|
Helt på linje med Esme her.
|
|
|
#209 |
|
Absolut ateist
|
Og på lik linje vil det skade en fjortis mindre å ta en blås hasj enn å bli stukket med en sprøyte heroin.
|
|
|
#210 |
|
Halloen!
Vel, hvis du leser mellom linjene at noen forsvarer kvinneundertrykking ved å være for hijab i politiet. (jeg vet at jeg ikke har sagt, det, og jeg tror ikke så mange andre har det heller?) tillater jeg meg å lese mellom linjene at noen er mer skeptiske til Kristendomen enn til Islam. (Og jeg tenker ikke på deg her.) Når det er sagt; det er mulig det ikke er så lurt å lese for mye mellom linjene, men det er vel det vi har gjort begge to akkurat her, eller?
Jeg har aldri uttalt at "det ikke er så farlig." Jeg har sagt at jeg ikke synes det gjør noe for mine barn, men når jeg sier at jeg av prinsipp er uenig i det, er det jo nettopp fordi jeg ser at mange kan ha problemer med dette, og ikke minst fordi jeg mener at bibelutdeling i skolen beveger seg i gråsonen av hva som er tillatt i henhold til den nye læreplanen. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Erfaren nok
|
Jeg synes faktisk mange av FP sine debatter blir usaklige. Denne også. Det blir liksom så veldig himmel og helvete synes jeg, og personlig melder jeg meg iallefall litt ut.
|
|
|
#212 |
|
Halloen!
Du ER usaklig du... |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Sviiisj!!
|
Treffende ordvalg!
|
|
|
#214 |
|
Absolut ateist
|
Du sidestiller altså hasj og heroin som like skadelige/uskadelige?
|
|
|
#215 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bibelutdeling i skolenPersonlig ville jeg laget litt mer rabalder om noen ga min 5.klassing hasj, enn en bibel. Jeg skjønner godt prinsippene det snakkes om her. Men det blir uansett litt usaklig å sammenligne slike ting. Å fysisk tilføre barn skadelige stoffer, er for meg verre enn å gi de ei bok de kan velge å se i eller ikke. Jeg tviler på mange 5.klassinger setter seg ned og nileser bibelen av fri vilje. Det betyr ikke at jeg synes det er ok å dele den ut på skolen.
|
|
|
#216 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bibelutdeling i skolenUsaklig er det jo bare om DU syns det er usaklig. At JEG foretrekker hasj fremfor religion, gjør at det blir et meget relevant bilde å bruke. JEG syns organisert religion er verre enn hasj.
|
|
|
#217 |
|
Halloen!
Akkurat nå vet jeg ikke om jeg skal le eller bli irritert. Sist redigert av rine : 22-02-09 kl 16:14. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bibelutdeling i skolenDu syns altså at heroin og hasj er sidestilt, greit å vite.
|
|
|
#220 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenSynes ikke det er noe å hisse seg opp over ihvertfall, så syns det er ok om lillegull hadde fått. Men hadde, som andre har nevnt her, også ønsket at hun skulle fått fra andre trosretninger også
|
|
![]() |
|
|