Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mengder mat og vekt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 23:36   #61
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mengder mat og vekt

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg bruker ca. 4 størrelser større i truser enn i skjørt.

De ser jo så digre ut når de er helt flate.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:07   #62
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

De ser jo så digre ut når de er helt flate.

JA!

Gammel 10-01-09, 09:29   #63
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Jeg kjenner det er litt overraskende at så mange kun spiser en halv kyllingfilet til middag. Jeg spiser en hel når jeg slanker meg (1,5 og kanskje til og med 2 ellers, kyllingfilet er jo magert).
Jeg tror imidlertid at det kan være noe i dette med mengder, ja.

Jeg spiser ca. en halv kyllingfilet, og generelt ganske små mengder kjøtt. Likevel ville de fleste funnet mine middagsporsjoner normalt store eller større enn vanlig. Det er fordi jeg bruker kjøtt mer som tilbehør enn som hovedingrediens i middagen. Lager mest wok eller gryter med mye grønnsaker, linser og nøtter, og bruker som regel tre kyllingfileter til en sånn rett. Da har vi middag i to dager.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:35   #64
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg bruker ca. 4 størrelser større i truser enn i skjørt.

Jeg bruker 38-40 i skjørt og 46-48 i truser. Jeg hater truser som klemmer både her og der.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:03   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager som regel 3 kyllingfileter når vi har middag. Jeg spiser som regel en, mannen kanskje 1,5 og Hannah litt.
Når jeg slanker meg spiser jeg heller 1,5 kyllingfilet, og mindre potet/ris feks.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:02   #66
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eine venninna mi som er tynn (som eg er mest med) et ein del mindre enn meg. Skulle ønske eg var meir som ho. Ho orker som regel ikkje dessert, sjokolade eller lignende etter middag og laaang tid etter, et grovbrød, frukt og grønnsaker på hotellfrokost istedet for egg og bacon, likar ikkje sjokolade, et potetgull/popcorn lørdagane. Ho likar å eta god mat men kan ikkje proppe i seg som eg kan.
Skulle ønske eg kunne klare meg med litt. Det som er hovedproblemet mitt, litt er liksom ikkje nok....!. Syns ofte eg ser normalvektige som et alt mulig og eg trur dei kan eta alt dei vil, cluet er nok mengda ja. Det eg må jobbe med.

Gammel 10-01-09, 17:14   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Zip, er nok mengdene man bør jobbe med, ja.
Men når det er sagt, en rute sjokolade er jo ikke godt? Jeg har aldri lyst på en rute, eller tre seigmenn. Det er mye sjokolade som er godt.
Kan jeg ikke spise mye, lar jeg heller være.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:20   #68
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig med Zip, er nok mengdene man bør jobbe med, ja.
Men når det er sagt, en rute sjokolade er jo ikke godt? Jeg har aldri lyst på en rute, eller tre seigmenn. Det er mye sjokolade som er godt.
Kan jeg ikke spise mye, lar jeg heller være.

Ja akkurat. Skal eg eta to ruter sjokolade og ein neve med potetgull berre så kan eg like godt la være. Det er berre til å erte kroppen med det.

Gammel 10-01-09, 17:24   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips er å kjøpe SMÅ sjokolader i stedet for de store. Da føler man at man spiser mer, siden man tross alt får spise OPP.

Gammel 10-01-09, 17:27   #70
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ja akkurat. Skal eg eta to ruter sjokolade og ein neve med potetgull berre så kan eg like godt la være. Det er berre til å erte kroppen med det.

Om jeg spiser en neve potetgull, så står jo den åpne posen i skapet og roper på meg resten av kvelden - helt til viljestyrken svikter

Gammel 10-01-09, 17:31   #71
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Et tips er å kjøpe SMÅ sjokolader i stedet for de store. Da føler man at man spiser mer, siden man tross alt får spise OPP.

Ja eg må det. Et opp det eg har kjøpt uansett om den er liten eller stor. Men ei liten eventyrsjokolade frister egentlig ikkje så veldig. Egentlig greit å kjøpe den så kan den faktisk bli liggande.

Gammel 10-01-09, 19:03   #72
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser ganske mye mat og har nå en BMI på 19. Jeg ammer nå så etter ammeperioden går den nok litt opp igjen. På mitt tyngste hadde jeg bmi på 21.

Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan spise ett eller to knekkebrød og bli mette av det. Jeg begynner å kjenne at jeg har spist litt etter 4 stk, for å bli ordentlig mett må jeg spise minst 6 stk. Står jeg opp tidlig og spiser frokost så orker jeg kanskje ikke mer enn 2 brødskiver, men som regel spiser jeg 3, noen ganger flere. Ett rundstykke er en vits, man kan da ikke bli mett på det?

Siden kyllingfilet blir tatt opp som et eksempel her så kan jeg si at jeg spiser som regel 1, men spiser da mye grønnsaker ved siden av. Nå som jeg ammer må jeg nok opp i 2 fileter siden lille reagerer på mange av grønnsakene og da kan jeg ikke spise meg mett på det. Jeg spiser også masse saus.

Jeg drikker svært sjelden sukkerholdig drikke. Jeg spiser ikke mye godter, men i perioder spiser jeg litt hver dag. Jeg kan spise 2 ruter sjokolade og være fornøyd med det. 5 ting med smågodt kan også være nok til at jeg blir fornøyd. Noen ganger spiser jeg mer, men da blir jeg ofte dårlig.

Jeg tror ikke jeg spiser mindre mat enn de jeg kjenner som veier mer enn meg, jeg tror nok heller jeg spiser mer. Det kan jo hende de spiser mer godter? Jeg vet ikke, jeg har ikke spurt og jeg legger ikke akkurat så mye merke til hva andre spiser hvis ikke det avviker enormt fra hva jeg selv gjør. Jeg har ei venninne som er veldig tynn og hun spiser store mengder godter og kaker, hun har en enorm forbrenning.

Gammel 10-01-09, 20:26   #73
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise sunt, nok og regelmessig tror jeg er nøkkelen.

Men folk er forskjellige. Jeg må spise lite, ofte og sundt. Kan ikke spise mye ekstra verken i mengde eller kalorier før jeg eser. Mange kan det.

Jeg spiser lite. Kanskje for lite og...i allefall mye mindre enn mange venninner. Jeg er i godt hold (bmi 28). Jeg spiser ca 6 knekkebrød og middag hver dag. Tipper ca 1800-2000 kalorier om dagen.. totalt med mat og drikke, på det meste. Det er ikke kjempemye, men spiser jeg mye mer legger jeg på meg.

Sist redigert av Joika : 10-01-09 kl 20:31.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:47   #74
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Spise sunt, nok og regelmessig tror jeg er nøkkelen.

Men folk er forskjellige. Jeg må spise lite, ofte og sundt. Kan ikke spise mye ekstra verken i mengde eller kalorier før jeg eser. Mange kan det.

Jeg spiser lite. Kanskje for lite og...i allefall mye mindre enn mange venninner. Jeg er i godt hold (bmi 28). Jeg spiser ca 6 knekkebrød og middag hver dag. Tipper ca 1800-2000 kalorier om dagen.. totalt med mat og drikke, på det meste. Det er ikke kjempemye, men spiser jeg mye mer legger jeg på meg.

Heftige knekkebrød og middag om du klarer å få 2000 kal av det.

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:51   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Eller middagsmat som er feit som bare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:52   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Eller middagsmat som er feit som bare det.

Noe sånt.

Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 03:32   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hø? Nisj. Jeg bruker ekte meierismør og mye pålegg på knekkebrødene mine, og middagene mine inneholder stort sett alltid mye fett. Så jeg hadde nok til og med kommet OVER det kcal-inntaket der selv om jeg bare spiste knekkebrød og middag. 2000 kcal er jo ingenting.

Gammel 11-01-09, 03:34   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan spise ett eller to knekkebrød og bli mette av det. Jeg begynner å kjenne at jeg har spist litt etter 4 stk, for å bli ordentlig mett må jeg spise minst 6 stk. Står jeg opp tidlig og spiser frokost så orker jeg kanskje ikke mer enn 2 brødskiver, men som regel spiser jeg 3, noen ganger flere. Ett rundstykke er en vits, man kan da ikke bli mett på det?

Sånn tenkte jeg også, før jeg begynte med lavkarbo og innså at det er proteinene og fettet som metter mest. Før kunne jeg spise 6 knekkebrød med magert pålegg og være like sulten etter en time. Etter at jeg begynte med lavkarbo kunne det fint holde med 2 knekkebrød med MYE smør og pålegg på, og jeg var mett i 3-4 timer og mer. Folk som spiser 5 brødskiver og sier de aldri blir mette, holder seg stort sett til magert pålegg og mye karbohydrater, ser jeg. Da er det ikke så rart.

Gammel 11-01-09, 03:56   #79
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sleng på et par glass juice og litt sånt i tillegg, så monner det mer.

Og jeg skrev 1800-2000 på det MESTE.

Gammel 11-01-09, 03:58   #80
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hø? Nisj. Jeg bruker ekte meierismør og mye pålegg på knekkebrødene mine, og middagene mine inneholder stort sett alltid mye fett. Så jeg hadde nok til og med kommet OVER det kcal-inntaket der selv om jeg bare spiste knekkebrød og middag. 2000 kcal er jo ingenting.

Jeg har på tykt lag med smør og masse ost. Så enig med deg.

Og middagene er ikke av type salat... ikke minst så kan man drikke mye kalorier.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.