|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#63 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mengder mat og vekt
Jeg spiser ca. en halv kyllingfilet, og generelt ganske små mengder kjøtt. Likevel ville de fleste funnet mine middagsporsjoner normalt store eller større enn vanlig. Det er fordi jeg bruker kjøtt mer som tilbehør enn som hovedingrediens i middagen. Lager mest wok eller gryter med mye grønnsaker, linser og nøtter, og bruker som regel tre kyllingfileter til en sånn rett. Da har vi middag i to dager. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mengder mat og vektVi lager som regel 3 kyllingfileter når vi har middag. Jeg spiser som regel en, mannen kanskje 1,5 og Hannah litt.
|
|
|
#66 |
|
I farta!!
|
Sv: Mengder mat og vektEine venninna mi som er tynn (som eg er mest med) et ein del mindre enn meg. Skulle ønske eg var meir som ho. Ho orker som regel ikkje dessert, sjokolade eller lignende etter middag og laaang tid etter, et grovbrød, frukt og grønnsaker på hotellfrokost istedet for egg og bacon, likar ikkje sjokolade, et potetgull/popcorn lørdagane. Ho likar å eta god mat men kan ikkje proppe i seg som eg kan.
|
|
|
#67 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mengder mat og vektEnig med Zip, er nok mengdene man bør jobbe med, ja. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
I farta!!
|
Ja akkurat. Skal eg eta to ruter sjokolade og ein neve med potetgull berre så kan eg like godt la være.
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Mengder mat og vektEt tips er å kjøpe SMÅ sjokolader i stedet for de store. Da føler man at man spiser mer, siden man tross alt får spise OPP.
|
|
|
#70 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Om jeg spiser en neve potetgull, så står jo den åpne posen i skapet og roper på meg resten av kvelden - helt til viljestyrken svikter
|
|
|
#71 |
|
I farta!!
|
Ja eg må det. Et opp det eg har kjøpt uansett om den er liten eller stor. Men ei liten eventyrsjokolade frister egentlig ikkje så veldig. Egentlig greit å kjøpe den så kan den faktisk bli liggande.
|
|
|
#72 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Mengder mat og vektJeg spiser ganske mye mat og har nå en BMI på 19. Jeg ammer nå så etter ammeperioden går den nok litt opp igjen. På mitt tyngste hadde jeg bmi på 21.
|
|
|
#73 |
|
Pauset
|
Sv: Mengder mat og vektSpise sunt, nok og regelmessig tror jeg er nøkkelen. Sist redigert av Joika : 10-01-09 kl 20:31. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Heftige knekkebrød og middag om du klarer å få 2000 kal av det. |
|
|
|
#77 |
|
Nymotens gammeldags
Hø? Nisj. Jeg bruker ekte meierismør og mye pålegg på knekkebrødene mine, og middagene mine inneholder stort sett alltid mye fett. Så jeg hadde nok til og med kommet OVER det kcal-inntaket der selv om jeg bare spiste knekkebrød og middag. 2000 kcal er jo ingenting.
|
|
|
#78 |
|
Nymotens gammeldags
Sånn tenkte jeg også, før jeg begynte med lavkarbo og innså at det er proteinene og fettet som metter mest. Før kunne jeg spise 6 knekkebrød med magert pålegg og være like sulten etter en time. Etter at jeg begynte med lavkarbo kunne det fint holde med 2 knekkebrød med MYE smør og pålegg på, og jeg var mett i 3-4 timer og mer. Folk som spiser 5 brødskiver og sier de aldri blir mette, holder seg stort sett til magert pålegg og mye karbohydrater, ser jeg. Da er det ikke så rart.
|
|
|
#80 |
|
Pauset
|
Jeg har på tykt lag med smør og masse ost. Så enig med deg. |
|
|
|