Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte mødre"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 08:33   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte mødre"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg aksepterer ikke på noen som helst måte at det blir stilt spørsmålstegn ved hvor seriøst jeg tar foreldrerollen bare fordi jeg ikke mener at en smak av is ikke fører til allergi og elendighet for resten av livet. Om dere tar foreldrerollen så innmari seriøst så gå i dere selv om noen år dersom dere får barn med allergi:
- Dere vet jo at dere ikke ga iskrem
- ikke ga dere MME heller, dere ammet jo tross alt i hvert fall 12 måneder.
- ikke ga dere fisk eller nøtter
- og dere hadde selvsagt ikke heller husdyr,
- dere bor i hus som selvfølgelig er sjekket for råte, muggsopp, radon og det
som verre er.
- dere har selvsagt brukt miljøvennlige og allergitestede vaskemidler og
såper
- og allikevel har den håpefulle jammen pådratt seg allergi, astma eller atopisk
eksem.

Sjekklisten er fulgt til punkt og prikke selvsagt, for dere er jo gode foreldre, og allikevel gikk noe galt.

Selvsagt kan allergi utvikles likevel.Det ser ut til at du har misforstått en god del her. Det finnes ingen absolutte sannheter. Tallene som foreligger sier noe om risiko. Det er statistikk og som alle vet så er det alltid mange unntak. Vi kan ikke vite hva en sleik med is gjør med tarmen til akkurat vårt barn. Men når jeg har fulgt alle anbefalinger og regler i forhold til allergiutvikling og andre kostholdsrelaterte plager, så vet jeg iallefall at jeg har gjort mitt aller beste for å forebygge med den kunnskapen jeg har hatt tilgjengelig. Og i det ligger det en enorm tilfredsstillelse for meg, jeg vil ikke gå resten av livet å tenke "om jeg bare hadde gjort ditt eller datt", for jeg har gjort det jeg har kunnet.

Forøvrig tar jeg de forholdsregler som trengs når det gjelder allergiforebygging jfr. ditt innlegg over. Men nå snakker vi om kosthold.

Nå skal jeg prikke Miss Norway for et fantastisk bra innlegg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.