Sv: "Perfekte mødre"
Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.
Det er akkurat det jeg har prøvd å få frem i et par innlegg også. Risikoen for at et barn blir alvorlig syk eller syk i det hele tatt av en liten smak is er selvsagt liten, men så lenge den er der, hva er vitsen med å ta sjansen? :hysterisk:
Og en siste ting før jeg gir meg i denne diskusjonen, Elin:
På hvilke(t) punkt(er) er jeg dobbeltmoralistisk? Hvor synes du jeg svikter såpass at jeg burde klappe igjen i slike diskusjoner?
Jeg har IKKE sagt at du skal klappe igjen! Jeg har ikke sagt at du er mer eller mindre dobbeltmoralistisk enn andre her. Da leser du i mellom linjene, og det har vi lært mange,mange ganger at det skal vi i hvert fall ikke gjøre.
Men se over, der jeg har uthevet det du har skrevet. Det er det jeg mener! Du har hengt deg helt fanatisk opp i denne iskrem-smakingen! Jeg vil da gå ut i fra at du (akkurat som Kasia) har tatt alle andre forhåndsregler og anbefalinger for å unngå allergi, ellers er du dobbeltmoralistisk. La oss si, Majsa, at du har en katt, også sier jeg i denne diskusjonen: "Alle vet at katter kan trigge allergier, og sjansen for at man skal få allergi av katt er selvsagt liten, men så lenge den er der, hva er vitsen med å ha katt?"
Ser du nå hva jeg hele denne diskusjonen har forsøkt å si? At jeg mener mye at det du og noen andre sier er litt overdrevent, ja faktisk litt hysterisk. Forskjellen mellom å la spedbarnet smake is og å vite at man ikke skal fore opp barn (små eller store) på godter og is, til det å la barnet spise en hel iskrem og proppe dem fulle av peanøtter, er ganske vesentlig. Nemlig.