Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 09:19   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Vann
Vann
Juice- gigautvalg!
smoothies- hjemmelaget eller bortelaget, uansett fantastisk godt
milkshake - Ok, ikke hver dag, men drikker man ikke brus, blir liksom kontoen ikke brukt opp like fort!
saft- Ja, SELVFØØØLGELIG den uten aspartam...! Mormors hjemmelagede blåbærsaft..namnam
te- meengder kulturell nam
kaffe- Ok, noen laster skal man ha, og for noen blodtyper er kaffe faktisk nesten sunt! Masse antioksidanter! Og hva er bedre enn en latte eller mocca?
øl! - trenger jeg si mer..!
vin- ett glass om dagen er bra for magen....

Når vi snakker om helse er vel neppe søt saft, øl, kaffe, juice og for ikke å glemme milkshake å anbefale. Ernæringsmessig er disse drikkene langt fra godt sammensatt for ikke å snakke om tannhelsen da.

Jeg er av de som mener at å skylde på viljestrke er ett argument man bruker for å slippe å ha viljestyrke..
Motivasjonen i forkant er alt.
Abstinenser er ikke SÅÅ sterke at man bare ikke KAN leve uten! Det er snakk om relativt små sug, men som vi klarer å blåse opp til å bli gigantiske, fordi vi faktisk VL ha det! Jeg har sluttet å røyke, jeg har sluttet å drikke brus, jeg har tilogmed en gang for veldig lenge siden sluttet med hasj, og det er faktisk ikke SÅ vanskelig, bare man vil! Det går ikke på styrke i viljen, men det å faktisk ville!
Jeg VIL IKKE slutte å spise sjokolade. Derfor klarer jeg ikke.

Jeg vet dette høres veldig unyansert ut for mange, men jeg tror nå uansett det er slik..

Vet du, dette er noe av det mest unyanserte jeg har sett deg skrive. Vanligvis klarer jeg å la være å kommentere det du skriver og gi slakk fordi du er fersk men dette blir latterlig. Det å i store bokstaver hevde at abstinenser er noe man bare kan klare å overse dersom man er motivert nok er det reneste sludder, men selvsagt dersom du har et par linker til gode rapporter som underbygger dette mottas de med takk av undertegnede.

Ja...
Det som er rart, er alle som sier det er såå vansklelig å slutte å røyke, men personlig er det tusen ganger vanskeligere med sjokolade...
Der jeg virkelig mener man trenger viljestyrke, er når det gjelder trening... Det er ren vilje, selv om motivasjonen er på topp, krever det fortsatt MAASSE å gjennomføre jevnlig...

Vet du, din argumentasjon er rent fascinerende. Er du mal på hvordan andre tenker?

Eller
Det er på høy tid du lærer deg å lese.

Ok, siden jeg ser du har tungt for det. Jeg mener ikke LESE, jeg forstår at du vet åssen du setter sammen ord til setninger, etc.
Men det er også greit å få med seg meningen i det som står skrevet.
Hele poenget er at man leser en ting, så tenker man igjennom hva som står, og prøver å finne ut hva som blir sagt. Om du ikke skjønner det, bør du tenke at det muligens er du som er dum, ikke nødvendigvis innleggeren. Jeg forventer ikke at du forstår en innviklet differensialligning jeg velger å legge ut her, men anser deg ikke som dum av den grunn.

Ut over det så må du heller ikke glemme at dette er ett diskusjonsforum, der brukere deler av sine erfaringer.
Nå vet jeg ikke åssen det er med deg, om du muligens har en doktoravhandling i dette temaet, men du bør se at det er faktisk ikke standaren. Standaren er at folk har sine egne og andres erfaringer, og danner seg meninger utifra disse. MINE erfaringer tilsier at folk SVÆRT ofte, og det gjelder også meg selv, skylder på mangel av viljestyrke for å ikke klare saker, som om de har ett medisinsk handicap, og dermed er untatt fra å trenge prøve. Noe som jeg mener er bullshit.

Jeg ANTAR også at det er normalt oppegående mennesker her.
Jeg antar også at normalt oppegående folk forstår at man diskuterer på generelle grunnlag her, og ikke vært og enkelt spesielle tilfeller.. Det blir liksom for dumt om man skal legge til klausuler til alt man skirver, for å ikke tilfeldigvis støte en eller annen idiot som ikke ser det.

Men Kjære smilefjes.
Om du er en av de som ikke ser dette, og som jeg må ha kommet til å støte på en eller annen måte, slik at du føler det nødvendig å bli ufin, så beklager såå meget.
Jeg kan desverre ikke love deg at det ikke gjentar seg, men om det kan hjelpe deg, vil jeg legge til en klausul i signaturen min, slik at du forstår det neste gang?

Utover det synes jeg su skal huske til senere anledninger at personlige meninger om andre brukere her, inkludert personangrep, som det å kalle mennesker dumme, etc, kan tas på personlige meldinger, da du bryter forumsregler.

Standarden her inne er at de fleste brukerne er kritiske lesere, høyt utdannede, med en interesse for saklige diskusjoner fundamentert på et teoretisk grunnlag man kan stå inne for.

Den som kanskje tråkker litt vel mye i salaten her er nok deg Dååris, det er ikke få personangrep du kommer med og for å være helt ærlig synes jeg at det er på tide å trekke frem disse igjen:
http://www.foreldreportalen.no/forum...t=regler+forum
(Hentet fra agenten, 007)

Sist redigert av Skvetten : 18-04-09 kl 09:20. Årsak: Leifen og de hadde vært her.
  Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.