Sv: Mengder mat og vekt
Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.
Jeg har ikke tid til å skrive og undersøke så mye nå, men humane triglycerider består ikke kun av mettede fettsyrer. Selv smør og fett fra storfe består av 40-50% umettede fettsyrer.
Det skadelige etter min mening er om man spiser for mye protein at det belaster nyrene, så mye mettet fett at man øker risikoen for aterosklerose, spiser så lite frukt og grønt at man får i seg lite vitaminer, antioksidanter og andre fytokjemikaler, og ikke får i seg nok fiber.
:må jobbe:
Jeg skal tørre å påstå at jeg nok spiser minst fem ganger så mye grønnsaker som folk flest. Jeg spiser grønt til alle måltider.
Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.
Du raste ned i vekt fordi du ikke spiste særlig KH. Det er vel forskjellen mellom GR og fedonlignende dietter. Ingen unikum fordi
Og det med å rase ned i vekt er vel ikke sunt?
Anbefalt vektnedgang er ofte ca 0,5 kg i uka, så da hadde du et fornuftig vekttap på Gr sant?
Det er stor forskjell på en ketogen diett som det Iset snakker om her og et kosthold med et fornuftig forhold til karbohydrater slik Fedon står for.
Et ketogent kosthold (Så lite karbo at kroppen forbrenner ketoner) er ekstremt, det er en betydelig omlegging og passer slett ikke for alle. Et Fedonkosthold er sunt og godt for de fleste av oss. Det er ikke ketogent, men det er nok proteiner i det til at kroppen får noe å bygge med.
Vi spiser for ordens skyld rundt 80g protein per dag - det er ikke så mye.
Jeg spiser typisk akkurat det samme som alle andre til middag, men uten potet/ris/pasta og heller mer grønnsaker.
|