Sv: Mengder mat og vekt
Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.
tja, som sagt, ikke satt meg inn i det. Men jeg ser for meg at alt fettet må bli i kroppen en plass, ligger det inni blodårene da eller, på vent? Skjønner at en forbrenner fettet på en slik kost, men har problemer med å se at det skal være sunt å ha i seg så stor andel fett ifht andre deler... Ja, ja...
Mange har problemer med det, men det er flere og flere leger og ernæringsfysiologer som setter seg inn i dette nå og som anbefaler det til andre. Fettet ligger ikke i årene nei, hvorfor skulle det det? Jeg synes det er rart når folk snakker om hardt fett som feks. smør som legger seg som et belegg i årene. Tror de vi har kjøleskapstemperatur i kroppen? Sett en pakke smør på benken i 37 graders varme, det er flytende. Ergo er det flytende også i kroppen. Og det er jo også mettet fett kroppen vår forbrenner, siden vårt eget fett er mettet. Jeg gikk ned 10 kg på 8 uker med 4000 kcal daglig fra nesten bare mettet fett. Uten å trene. Har aldri følt meg så fantastisk i hele mitt liv, helsemessig, og det ga meg en liten oppvekker siden jeg også var en smule skeptisk før jeg prøvde selv.