Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 13-12-21 kl 08:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Ny uke, samme hjemmekontor, men i dag med lussekatter til kaffepausen!
Postet 13-12-21 kl 08:39 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Hjemmekontor her, foreløpig i morgenkåpa. Får se å komme meg i dusjen snart.
Postet 13-12-21 kl 08:46 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Ny dag, ny uke, nye muligheter.
Jeg håper at det kommer svar fra ansettelsesråd denne uken om jeg får ny stilling eller ikke.
Siste rest av julegaver skal plukkes opp på IKEA på vei hjem fra jobb i dag. Her er det kontor-kontor, og er litt misunnelig på mannen som hadde hjemmekontor hele forrige uke, og skal ha hjemmekontor hele denne uken også.
Postet 13-12-21 kl 08:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor i karantene. Jeg holder meg vekk fra familien og sover på gjesterommet der jeg også har hjemmekontor. Jeg tror fort jeg blir lei av disse veggene.
Postet 13-12-21 kl 08:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemmekontor her også, etter noen dager på kontoret forrige uke er det i grunnen helt greit. Fortsatt litt trøtt etter rangel med litt for mye vin på lørdag (smittevernfaglig trygt altså), men du verden så verdt det!

Jeg skal holde presentasjon for en haug ukjente mennesker i dag, på ekstremt kort varsel, og lurer på hvor lurt det var å si spontant ja til det. Jaja, det vil helst gå godt.
Postet 13-12-21 kl 08:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hjemmekontor her også. Og har det slett ikke verst med kaffe og utsikt til adventsstjerne og pakkepapir. Dessuten skal jeg på kontoret i morgen og håper hardt at det kommer noen flere, så jeg får pratet med noen andre enn familien min snart.
Postet 13-12-21 kl 09:11 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Mandag, hjemmekontor og litt julestress.

Jeg har virkelig ikke kontroll på jula i år, som fører til en del rare julegaveinnkjøp.
Postet 13-12-21 kl 09:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har også hjemmekontor i dag. Skal primært vurdere tekster, med to teamsmøter innimellom - det første om 7 minutt.

Ellers har det nå blitt mildvær og regn og skal være sånn fram til jul, så nå skal det bli gøy mens de vanvittige snømengdene som kom for to uker siden regner bort.
Postet 13-12-21 kl 09:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Det går heldigvis raskere med bortregning av snø og is her i Bergen. Trist at det blir grått, men vi har da i det minste hatt litt hvitt rundt oss.

Sitter og er litt apatisk på hjemmekontoret. Håper det tar seg opp i løpet av dagen.
Postet 13-12-21 kl 09:34 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har vært en snartur innom kontoret på morgenkvisten, jeg har forsøksvis inspirert unge sjeler. Det er ikke så mange som møter opp fysisk om dagen, men hyggelig å se morgentrøtte fjes.

Nå skal jeg ile tilbake til hjemmekontoret for å få jobbet litt mer effektivt. Store rettebunker og egen muntlig eksamen truer.
Postet 13-12-21 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Det er møkkavær ute, eg har fri og har planer om å pakke inn julepresanger i dag. Vurderer å fyre i ovnen sjølv om det er nesten 8 plussgrader ute. Det blåser så surt...
Postet 13-12-21 kl 09:59 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen!

Jeg lærer om verdivurdering av selskaper og due dilligence, godsnakker med potensiell oppkjøper og tilrettelegger for forhandlinger ved å budsjettere så optimistisk det lar seg gjøre (dvs. beløp jeg kan forsvare). En litt annen førjulstid på jobb enn det jeg så for meg, gitt.
Postet 13-12-21 kl 10:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Effektivt møte unnagjort, referat skrevet og sendt ut. Nå ser jeg at det begynner å lysne litt ute, så da skal jeg trekke opp persiennene og ta en kort strikkepause før jeg jobber videre.
Postet 13-12-21 kl 10:29 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Når guttungen er hjemme syk og man får levert en 40kg tung gaming pult på døren er man glad for at han som leverte den kunne være med å smulge den inn i garasjen uten at guttungen oppdaget det. Har nå fått slitt den inn i boden. Som sagt så er ikke alle årets julegaver like godt planlagt.
Postet 13-12-21 kl 10:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Herlig, Frøy!
Postet 13-12-21 kl 11:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har også fyrt i peisen, det er ikke så kaldt ute, men varmepumpa trenger avlasting.
Postet 13-12-21 kl 11:30 av tink tink er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Fikk opp minne på FB, 4 år siden fingeren ble operert. Dvs at vi var i Sverige noen dager etterpå. Finger ingen hindring. Det var forresten en veldig fin tur.
Fortsatt en syk hjemme, men med negative tester. Har straks klokka mine timer for i dag, men sitter litt over. Må prøve å huske alt jeg skal på senteret etterpå.
Postet 13-12-21 kl 11:44 av star star er aktiv nå
Gammel
amo sin avatar
Hjemmekontor her og, bakte lussekatter i går så var veldig fornøyde unger som lagde seg nistepakker.
Jeg har rolige dager på jobb nå før jul, så noen telefoner innimellom luleforberedelsene. Jeg har invitert kohorten min på solsnufest 21. desember, viktig dag i venninneflokken vår. Tenkte å lage tapas, så tar i mot tips på små retter.
Postet 13-12-21 kl 11:57 av amo amo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg var oppe halv seks og bakte lussekatter, hvor mange god-mor-poeng er det for det? Litt småtrøtt nå!
Postet 13-12-21 kl 12:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi baker i dag, så det blir vel kvelds.
Postet 13-12-21 kl 13:04 av star star er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
1000 poeng, Toffskij.

Her er ingentig bakt, jeg sitter på hjemmekontoret og hører på en hostende og nysende mann som er forvist til reservehjemmekontoret.
Postet 13-12-21 kl 14:10 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Lyst på en variert arbeidsdag? Bli skoleleder! Dagen startet 8.15. Da tente jeg glasslyktene og hang opp på porten (eller hullet som er kappet i gjerdet som fungerer som port). Adventsstemningen ble løftet av lyden av gravemaskin som tømmer lastebilplan for grus. Lastebilen sto i porten (som vi bruker til vanlig, derfor hull i gjerdet) og sperret fortauet. Så elevene måtte gå ut i veien. Hvor melkebilen også sto. Noen gikk innenfor sperringene, så det var bare å følge med.

Deretter fulgte Luciatoget som rushet gjennom gangene mens de sang vakkert. En ansatt kom innom for å si opp med kort oppsigelsestid. Det løser seg sannsynligvis, men timeplaner må legges om igjen (sist forrige uke).

Etter spising var det nedvask av klasserom. En elev hadde spydd utover. Den voksne som var der forlot elevene. En av elevene forsøkte å ordne opp… :spy:

På vei tilbake på kontoret etter en omfattende vaske og klore-jobb var det en elev som strevde en smule med sinnemestring.

Så kom en elev innom og lurte på om jeg kunne hjelpe han å ordne opp for noen hadde tatt etuiet til airpodsene hans.

Takk og pris er fire møter utsatt…
Postet 13-12-21 kl 14:11 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg ser og ser på Luciatoget på Katta. Peblingene synger sånn passe vakkert. Og mine to er jo selvsagt de fineste. Litt sur for at eldste ikke ble Lucia. Han hadde vært så fin med de lange, lyse lokkene sine (de har loddtrekning blant 3. klassingene i koret).
Postet 13-12-21 kl 14:14 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Å, der skulle jeg gjerne vært, Blånn!
Husker Luciatoget der som helt magisk, og det var utrolig stemningsfullt å få gå og synge i gangene.
Postet 13-12-21 kl 15:12 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes også det er morsomst når det er guttelucia på Katta. Lang tradisjon for det! Og så er jeg glad for at det ble noe av i det hele tatt – det blir vel fort den eneste julekonserten de får synge i år.
Postet 13-12-21 kl 15:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ja, jeg er spent på konserten i morgen.
Postet 13-12-21 kl 17:23 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Dali sin avatar
Hjelpes Blånn, litt av en arbeidsdag! Variert i det minste.
Postet 13-12-21 kl 18:51 av Dali Dali er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no