Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 14-12-21 kl 08:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Tirsdag ja, kjenner alt ble litt tungt igjen etter de nye tiltakene kom i går og jeg har egentlig ingen grunn til å ha det tungt. Jeg bor på en plass med lite smitte, jeg har hjemmekontor, mannen har trygg jobb og ungene takler det bra. Men allikevel var det tungt denne gangen.
Postet 14-12-21 kl 08:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! De nye tiltakene påvirker ikke oss i nevneverdig grad, ut over mulig hjemmeskole på gutta. Men jeg har all sympati med kultur- og utelivsbransjen. Og de lokale småbutikkene, som også får mindre besøk.
Postet 14-12-21 kl 08:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Blåtirsdag. Og enda skal det bli mørkere og mørkere i en uke til. Mer kaffe. Mye mer.
Postet 14-12-21 kl 08:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tungt, ja. Jeg må ta på meg kampfjeset og blidt fortelle elevene at dette også går bra. Jeg skal bare gråte ferdig ned i kaffekoppen først. På den lyse side rekker jeg ikke å bekymre meg for egen eksamen.
Postet 14-12-21 kl 08:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg tilhører også dem som ikke skal klage. Jeg vet det. Jeg sitter trygt her på hjemmekontoret mitt, med en jobb som ikke forsvinner. Men, jeg hadde gledet meg til en kontordag i dag.

Jeg skal ta meg en tur til byen og holde på lunsjavtalen min. Men ellers er det sofaen som gjelder. I dag også.
Postet 14-12-21 kl 09:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
I dag drikker jeg kaffe av hufsakoppen. Har en avtale med meg selv om å komme meg ut i dagslys og frisk luft i løpet av lunsjen. Må sette meg selv under streng administrasjon, for det er nok den viktigste avtalen i dag.

Tenner et lys for alle de som nok en gang får livsverket og den psykiske helsen rasert av koronatiltak.
Postet 14-12-21 kl 09:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
2 forkjøla unger, 1 mann med turnusfri og meg på hjemmekontor. Hunden koser seg iallfall.

Vi skal heller ikke klage. Vi har god helse, trygge jobber og et stort hus vi kan spre oss ut over. Klem til alle dere som står i tøffe tider nå.
Postet 14-12-21 kl 09:32 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Ikke at tiltakene berører oss noe særlig. Er bare redd de siste behandlingstimene mine ryker. Altså at de blir syke. Jeg trenger de sårt.

Skikkelig glatt ute i dag, men kom meg fra A til B uten å gå på trynet.
Postet 14-12-21 kl 09:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hey - det er kun 7 dager igjen til sola snur!
Postet 14-12-21 kl 09:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Som flere her, jeg er ikke blant de som skal klage. Både jeg og mannen har trygge jobber. Jeg må på jobb hver dag som vanlig, og mannen trives på hjemmekontor. Det er lite smitte og gutta takler dette veldig greit selv om det ble noen skuffelser over avlyste happenings nå før jul.
Tenker på alle dere som nok en gang får en utrygg arbeidstilværelse, eller nok en gang må slite seg ut.
Det føles ganske dritt, av vi er her igjen nå, med over 80% av befolkningen vaksinert.
Postet 14-12-21 kl 10:01 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er på jobb og er fortsatt pissesur fordi vi må være på rødt nivå selv om vi kun har hatt enkeltstående smittetilfeller på skolen hele høsten. Intens tankevirksomhet og masse organisering i dag for å få unna alt som må gjøres mens jeg er sikker på at elevene er på skolen.
Postet 14-12-21 kl 10:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: Jeg er veldig spent på hvor mange skoler som føler det sånn. Rektor på snuppas skole la ikke mye i mellom i den e-posten som kom i går kveld. De har lite smitte nå og har ikke hatt det på lenge. (I september hadde de svimlende smittetall.) Nesten alle elevene er nå vaksinert med to doser. Apan melder om det samme fra hennes skole.

Jeg er veldig usikker på om politikerne faktisk skjønner hva rødt nivå innebærer for både lærere og elever.

For egen del er hjemmekontor ganske dritt, men til å overleve. MEN; det er faktisk en del arbeidsoppgaver som jeg ikke er i nærheten av å få utført i tilstrekkelig grad. Jeg hadde planlagt to større samlinger i januar for mange eksterne deltakere fra veldig mange forskjellige organisasjoner. Jeg er totalt avhengig av innspillene deres for å få gjennomført prosjektene mine, men erfaringen tilsier at det ikke er i nærheten av å bli like bra digitalt.

Og jeg har ingen tro på at vi faktisk er ferdige 16. januar.
Postet 14-12-21 kl 10:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er likt for meg, Tjorven. I norsk skal jeg alltids klare å få til noe som jeg kan stå inne for, selv om jeg i utgangspunktet ville gjort det annerledes. Men i fremmedspråk er det helt krise med mye digital undervisning.
Postet 14-12-21 kl 10:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jaja. Jeg må bare komme i mål med denne uka, så har jeg ikke mer undervisning før jul. (Jeg har baktung timeplan i år og ingen undervisning før etter lunsj på tirsdager - og elevene har juleferie fra lunsj tirsdag. Så neste uke har jeg to arbeidsdager, men ingen undervisning. )
Postet 14-12-21 kl 10:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg sitter på tbanen på vei til jobb. Fra og med i morgen så blir det kun hjemmekontor igjen. Fram til og med i dag har vi hatt mulighet til å vurdere HMS-behov selv. Og I dag trenger jeg å komme meg ut av huset.

Vi skal handle inn frossen ribbe og annen julemat og ha i bakhånd, for om det blir mulig å reise bort til jul er høyst usikkert, gitt.
Postet 14-12-21 kl 10:32 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: Ja, fremmedspråk er helt krise. Snuppa hadde halvannet år med spansk fra hjemmeskole, og innså heldigvis selv at hun måtte bytte språk da hun startet på vgs. For hun kunne virkelig ingenting (til tross for at hun fikk god karakter). Nå klarer hun seg veldig fint med sitt nye språk, mens mange av de som har fortsatt på nivå 2 sliter noe innmari.

Akkurat nå før jul tenker jeg at det ikke er noen krise. Det er noen få dager. Men jeg frykter er for neste år.
Postet 14-12-21 kl 10:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Siste dagen på hjemmekontor alene på en stund. Mannen begynte i ny jobb i begynnelsen av november, og har vært på jobb siden det, men nå må han nok også på hjemmekontor. Liker mye bedre å være her alene, men, vi skal ikke klage. Det vil helst gå bra, vi klarer en stund til med denne dritten. Skal gjøre ferdig de siste julegavene i morgen tenkte jeg, så er det bare å kose seg frem til jul.
Postet 14-12-21 kl 10:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sitat:
Og jeg har ingen tro på at vi faktisk er ferdige 16. januar.
Men det vi kan ha på den tida er mer kunnskap. Jeg så en video laget av en engelsk lege i går og han har sett på tallene for Sør-Afrika, smittetall, innleggelsestall og intensiv/respirator og det er veldig få som blir dårlige. Gitt at de legger inn like mange som oss, ville vi ha litt flere på sykehus, men bare 35-40 på intensivbehandling og det samme på respirator, altså mye lavere enn nå. Så selv med mange flere smittede er det veldig få som blir dårlige.

Jeg håper og tror at vi gjør samme oppdagelsen her og slipper opp igjen.
Postet 14-12-21 kl 10:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er ikke så enkelt å sammenligne oss med Sør-Afrika. Alderssammensetningen i det landet er virkelig en helt annen. Det er ikke mange som blir syke hos oss heller når de enda ikke har passert 40 år. Og over 70 % av befolkningen i Sør-Afrika har ikke passert 40. . Den tilsvarende grafen for Norge ser slik ut.
Postet 14-12-21 kl 10:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Woop, woop! Planlegger gult nivå. Fordeler uteområder (det er lett ned gravearbeid i skolegård, rehabilitering av gymsal og rehabilitering av parken på utsiden av skolen ). Har nå mailet med bymiljøetaten og spurt pent om de kan flytte gravemaskiner på et annet tidspunkt enn i storefri slik at vi får brukt fotballbanen.

Ellers har gutta siste skoledag før jul i dag. Hjemmeskole frem til 21.12, men det er jo som det er. Så da er det jeg som drar med smitte hjem om noen gjør det. Litt mindre risiko da.
Postet 14-12-21 kl 13:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Fikk heldigvis med meg yogatime i dag. Det blir årets siste gruppetime ser det ut til. Trist

Hjemmekontor her også på LøveMannen og meg, arvingen er på skolen. Usikker på hvordan det blir nå de siste dagene før jul (videregående så skal på rødt).

Ellers må vi bare satse på å holde oss friske/utenfor karantene slik at juleferien ikke går i vasken.
Postet 14-12-21 kl 13:49 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg hadde egentlig en ganske rolig dag på hjemmekontoret, helt til sjefen ringer og skal ha meg til å evaluere et av årets katastrofeprosjekter. Tror ikke helt at han vet hva han har satt i gang.
Postet 14-12-21 kl 14:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har så vondt i arbeidsmoralen min.

Jeg har egentlig ikke så skrekkelig mye å gjøre, men om jeg ikke får opp farten snart, så kan det faktisk bli litt travelt mot slutten av uken.

Jeg har vært ute og luftet meg litt og til og med hatt et digitalt møte, men det monner ikke helt kjenner jeg.
Postet 14-12-21 kl 15:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Har fått mail om at gruppetimene på Family er avlyst de neste fire ukene - men dagens løpetime er fortsatt grønn i appen, så hvem vet. Jeg drar nok bare og ser om den blir, og løper på egen hånd hvis den er kansellert.
Postet 14-12-21 kl 15:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Arbeidsmoralen min er også helt borte i dag.

Stompa: de nye retningslinjene gjelder ikke før på onsdag, så timen i dag går nok som planlagt. Men det kan bli den siste på en god stund.
Postet 14-12-21 kl 16:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jobbet i hele dag med korona og identifisere hva man er usikker på etter dagens nye regler. Som om det ikke var nok fra før.

Dagens opptur: forestilling med barn på scenen er ikke avlyst, så etterpå skal jeg se på. Gleder meg masse, og er SÅ glad for at det gikk.
Postet 14-12-21 kl 16:41 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har spist lunsj på eldresenteret sammen med en gammel (i alder!) korvenn - midt i arbeidstiden. Jeg avspaserte riktignok, følte det var riktig når jeg atter en gang er på hjemmekontor, og han med manflu, men negative tester, sprer virusene sine overalt hvor jeg pleier å jobbe.
Postet 14-12-21 kl 16:46 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Jeg har også vondt i arbeidsmoralen etter pressekonferanse i går. Uten at jeg egentlig har noe å klage over med trygg jobb osv. Hjelper ikke at jeg har fått en kjip mail for noe som ikke er min feil med skikkelig hersketeknisk oppgulp. Nå må jeg oppklare og dokumentere, noe som tar tid. Jeg trenger folk rundt meg.
Postet 14-12-21 kl 17:06 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Litt laber arbeidsmoral her også. Og ganske sur for at det ikke ble noen julekonsert på skolen. Selv om jeg selvsagt skjønner hvorfor med hodet mitt.
Postet 14-12-21 kl 17:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Det er sykt leit å ikke få med seg julekonsertene på skolene rundt om. den legendariske julekonserten på Bysteiner'n er avlyst for andre år på rad - tenk hva både foreldre og ungdommer går glipp av! For meg har det nemlig vært tidenes store opplevelse - 450 ungdommer som står og synger "little drummer boy", Deilig er jorden - og ikke minst - "fairytale of New York". Jeg var skikkelig deppa de vi gikk glipp av det i fjor, som var det siste året hennes. Og nå er det to kull foreldre og ungdommer som ikke engang vet hva de går glipp av.

Jævla dustepandemi.

Jeg går glipp av julekonsert på folkehøyskolen der hun går nå, det er også helt sykt trist. Hadde gledet meg vilt og bestilte hotellrom for flere måneder siden.
Postet 14-12-21 kl 17:39 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ulidelig dårlig arbeidsmoral her også. Tror ikke den bedres før juleferien heller. Men, men. Yngste og jeg fikk unna alle venninnegavene hennes i kveld, så nå er hun lettet. Hun lider av beslutningsvegring, men sammen klarte vi det uten å begynne å sloss .
Postet 14-12-21 kl 20:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no