Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Nyttårskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Nyttårskaffe

Postet 01-01-26 kl 01:01 av Kaffestuggu

Godt nyttår, kjære stugguvenner.

Kommentarer totalt 256  

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
Godt nytt år alle stugguvenner og alle i FP-nabolaget!
Postet 01-01-26 kl 01:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Godt nytt år alle sammen!
Postet 01-01-26 kl 03:32 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Godt nytt år!
Postet 01-01-26 kl 08:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Godt nytt år!
Postet 01-01-26 kl 11:20 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Godt nytt år!
Postet 01-01-26 kl 11:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Godt nytt år!
Postet 01-01-26 kl 12:04 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Godt nyttår!
Postet 01-01-26 kl 12:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Godt nyttår!
Postet 01-01-26 kl 12:30 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Godt nyttår!
Postet 01-01-26 kl 12:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Godt nytt år!

Sofadag i dag etter at skiene løste ut i går og jeg slo kneet. blæh!
Postet 01-01-26 kl 13:52 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Rydder ut julen og ser på nyttårskonserten. Ut og gå en tur senere i det nydelige været. Jobb igjen i morgen.
Postet 01-01-26 kl 14:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Rolig dag idag. Vært ute en tur med hunden, ikke mange ute bortsett fra småbarnsforeldre.
Rydde ut julen begynner vi på imorgen, må ut å kjøpe nye juleoppbevarings kasser på Clas Ohlson først. Tipper jula forsvinner iløpet av helgen.
Nå julebrus og snart vaffellunch (rester av pannekakerøre på tirsdag).
Postet 01-01-26 kl 14:09 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Nå er det nyttårskonsert på tv. En av ungdommene er skikkelig fyllesyk. Senere i dag skal jeg innom huset til foreldrene mine for å sjekke at alt er ok etter nattens storbrann i Oslo. De er en av de nærmeste naboene og det ble hentet vann i kummen deres. Heldigvis gikk det ikke liv tapt.
Postet 01-01-26 kl 14:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stakkars ungdom, Blånn! Min på 17 var ute i går, kom hjem før 01 og sov til 1500.....vi dropper å øvekjøre i dag. Ikke verdt det.
Postet 01-01-26 kl 17:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Han kom ned nå til middag.

Ellers var alt bra med huset til foreldrene mine. Ingen røyklukt inne. Og bakken ned var helt grei. Litt is noen steder.
Postet 01-01-26 kl 19:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemme igjen.
Jeg er helt utslitt og drittlei. Håper seriøst det er mangler i blodprøvene jeg tok på tirsdag.
Postet 01-01-26 kl 20:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Godt nytt år!
Postet 02-01-26 kl 01:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring star

Jeg er på jobb etter to uker med ferie. Og, så langt helt alene på gangen. Det blir nok ikke så mange flere heller. Men, jeg vil heller komme i gang i dag, enn å få en brakstart på mandag.

Jeg er i fullt turutstyr og sekken står klar i garderoben, slik at det er rett opp igjen på hytten når jeg er ferdig i dag.
Postet 02-01-26 kl 09:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt nyttår!
Jeg hadde tenkt meg på trening i morges, men utsatte det til i morgen da mannen anbefalte å ta med kjettinger hvis jeg ville ta bilen. I stedet jobber jeg en stund, så blir det mindre å kaste seg over på mandag.
Postet 02-01-26 kl 10:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har vært på trening. Nå spiser jeg frokost og venter på at butikker skal åpne. Glemt bh, så mulig første stopp blir en undertøysbutikk. Ikle for det, ingen som ser pupper i fri dressur under de tykke klærne.
Postet 02-01-26 kl 10:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har valgt pangstart på mandag. I dag skal jeg oppleve Paris. Vi tar metro til Notre Dame, og så skal vi gå gatelangs. Ferie med storfamilie har sine utfordringer, men vi har det fint også.
Postet 02-01-26 kl 10:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her har det kommet snø og det blåser friskt. Mannen dro seg av gårde til jobb tidlig og hunden fnyser av tanken på å gå ut. Jeg er allerede møkklei av «slik gikk hun ned tre tusen kilo»-journalistikken. Litt blanda drops, altså.
Postet 02-01-26 kl 11:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godt nytt år! Vi er seks stykker på jobb i dag, og det er kaldt på kontoret, men det er ganske deilig å begynne på jobb med en éndagersuke.
Postet 02-01-26 kl 14:04 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har feriedag. Gått med søpla. Var friskt ute med luftig genser så på med jakke, lue og hansker for runde 2. Men da skuffa jeg litt snø og sånt foran døra også.
Postet 02-01-26 kl 14:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God ettermiddag. Har syklet til en økt på sats og handlet med elsykkel. Piggdekk og gode lastemuligheter er supergøy. Nå kobler jeg meg litt på jobb på hjemmekontoret.

Mann og de to yngste er i bakken, eldste er hjemme og sammen skal vi lage taco grande (med hjemmelagde maistortilla). Har også lovet vekk Creme brulee til et familieselskap i morgen, så det er bare å hive seg rundt.
Postet 02-01-26 kl 14:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tror jammen gjengen har gått i vinterdvale? Den kalde, fine tida er her! (les med en stor dose ironi). 10 kalde er kaldt for en bergenser, det er fint ute da, med litt snø også. Tror jeg skal prøve å kle kulden ute og ta en liten fjelltur i dag. Har solide kjettingbrodder, så det bør funke.
Postet 04-01-26 kl 10:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! Kaffe I koppen og hund under ullpleddet mitt.
Snør og kaldt her og, men må jo ut uansett. Lite planer idag, godt.
Postet 04-01-26 kl 11:40 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! I dag drar Datteren tilbake til Trondheim og studiene, og mannen og jeg skal deretter markere at hverdagen er tilbake ved å gå på hele to kinofilmer.
Postet 04-01-26 kl 11:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
God morgen, og godt nytt år!
Prøver å snu døgnet på rett vei igjen, noe som gikk bra til jeg sto opp til kald stue og tente i peisen, og sovnet på sofaen i varmen.
Verden er jo blitt fullstendig kokosnøtt, så nå driver jeg egentlig bare å ser på nyhetene.

Burde vært en tur ut, men lille vofsen er et bedagelig dyr og liker ikke at det er kaldt og strever litt med skareføret i hagen.
Postet 04-01-26 kl 12:25 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God morgen! Eller formiddag, eller noe. Jeg prøver også å snu døgnet. Hadde alarm på 06.30 i dag, men sto ikke opp før nærmere 10. Det er likevel tidligere enn til nå i ferien … I morgen klokka 0800 er det jobb igjen, og jeg må bruke resten av dagen på å forberede undervisning og komme gjennom en bunke elevtekster. Det blir hardt å begynne på igjen. Vi har karakteroppgjør i midten av januar, så de to neste ukene blir hektiske, jeg er bakpå med alt.

Så langt i dag har jeg lest nyheter og hengt på Bluesky og lurer på hvor mange klemmer jeg kan skvise ut av ungene før de drar til faren i kveld. Jeg er skremt, men ikke overraska, og lurer på om det er å blande seg for mye å spørre de av elevene mine som har søkt utveksling i USA neste år om de vil revurdere …
Postet 04-01-26 kl 12:51 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Jeg har vært på trening, sirkeltrening. Det er hardt å komme i gang etter jul. Jeg har også gnagesår på begge hælene etter tur i går. Jeg glemte hvilke sokker jeg bør ha i fjellskoa.

I dag reiser mellomste tilbake til Trondheim. Studiene kaller. Jeg prøver å mentalt forberede meg til jobb i morgen og en uke med korps fire kvelder (øvelse mandag og tirsdag, ut og spise med besøkende korps onsdag, konsert med besøkende korps torsdag). Gøy, men slitsomt.
Postet 04-01-26 kl 15:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min student har også reist tilbake i dag, det vil si, han er foreløpig stuck på Gardermoen. Blir nok fint med hverdag igjen også, men det har vært fint å ha noen dager sammen.
Postet 04-01-26 kl 15:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det forsøket med å snu døgnet tilbake får en brå start i morgen. Jeg er ikke klar for hverdag og synes det er kjipt å rydde ut jula for det er en påminnelse om at hverdagen er rett rundt hjørnet.
Postet 04-01-26 kl 15:57 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Denne julen har det bare vært jobbing, inklusive nyttårsaften og første nyttårsdag, noen timer i går og i dag også, så hverdagen sluttet aldri i 2025...., men det kommer bedre tider får vi håpe.

Jeg fikk meg en knakande fin 2-timers fjelltur i strålende kaldt vintervær i dag. Nå litt mat foran ovnen, før jeg skal ta en lang, varm dusj.
Postet 04-01-26 kl 16:01 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jula pakket bort. Og med et par små grep så tror jeg det skal bli ganske greit her.
Jeg leter febrilsk etter en måte å lade på, men er igjen mer sliten etter full fri i jula enn før.
Postet 04-01-26 kl 16:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jula er pakket bort her også. Nå er jeg klar for hverdag igjen.
Postet 04-01-26 kl 20:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Jeg pakket bort julen 1.nyttårsdag og har allerede jobbet i det nye året. Studenten kom hjem igjen i kveld for noen dager, koselig.
Postet 04-01-26 kl 20:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har også pakket bort jula, det tidlige januarbarnet ønsker seg alltid en julefri feiring. Litt deilig å få det åpent igjen, synes jeg. Digg å få julepynt opp, digg å ta den ned.
Postet 04-01-26 kl 20:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg ligger på et hotellrom i Karlstad og forsøker å jobbe litt, og helst også lese litt pensum - men har mest lyst til å krype under dyna og sovne. Verden er gal, men enn så lenge er Ungen og jeg i en hockeyturneringboble, og i den får ikke Trump plass heldigvis.

... litt spent både på kjøretur til morgendagens rink i morgen tidlig, og kjøreturen hjem igjen i morgen kveld, for det er superglatt!
Postet 04-01-26 kl 21:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Her røk jula i går, greit å få det unnagjort før hverdagen treffer med full kraft og kalenderen fylles opp igjen.
Postet 04-01-26 kl 22:18 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Mørketidslysene beholder jeg, da. Det får da være grenser.
Postet 04-01-26 kl 22:18 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Her er det jul i noen få dager til. Jeg nyter de siste restene.

Vi spiller Terraforming Mars. Det er morsomt, men tar veldig lang tid
Postet 04-01-26 kl 23:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er fortsatt litt jul. Hadde pepperkakepynting i ettermiddag. Når vi ikke rakk det når en gutt var hjemme og den andre nektet når ikke begge var her, så ble det nå.
Og lurer på hva i all vverdenjeg har glemt å pakke ned. Fikk plass til 4 relativt store gnomer i kassa som var full.
Postet 05-01-26 kl 01:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Arbeidsmandag igjen
Jeg starter med litt hjemmekontor, hunden skal få en halvveis forsiktig overgang til å være hjemme alene etter to uker med folk til stede hele tiden.
Postet 05-01-26 kl 08:44 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Brå hverdag for flere i husstanden, men nå er ungdommene på vei til skolen og snekkerne på vei inn igjen. Har vært deilig med litt byggepause.

Det har kommet litt snø, så det er så fint ute.
Postet 05-01-26 kl 08:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mandag og jobb! Vil heller ligge under dyna.

Hos oss blir jula til fredag siden de henter juletrær lørdag morgen.
Postet 05-01-26 kl 08:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jobb på hjemmekontoret i dag. Tror at ukens kontordager blir tirsdag og onsdag. Fyrer i ovnen og har tent stearinlyset, får kose meg så godt jeg kan.

Julen forsvant i går, alltid litt vemodig, men godt også.

Vi har 7 minusgrader, men ingen snø.
Postet 05-01-26 kl 09:29 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var i morges helt umulig å kjøpe billett i Ruter-appen. Jeg antar at jeg ikke var den eneste som forsøkte på det. Heldigvis var det ikke kontroll, og jeg vil uansett kunne vise til upåklagelig kjøpshistorikk.

Litt sjokkartet å komme på jobb i dag, for oppgavene står i kø allerede. Men jeg har hatt en god og fredelig ferie, så jeg er klar.
Postet 05-01-26 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ja, jeg fikk også litt hetta, når månedskortet jeg aktiverte på lørdag, plutselig sto at ville bli aktivert om ett minutt uten at jeg kunne endre på det. Men alt virket å være nede; både søk på reiser, logg, kvitteringer etc. I appen sto det etterhvert "Det er ikke deg, det er oss", så går ut i fra at et evt. møte med kontroll skulle gått greit.
Postet 05-01-26 kl 10:57 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er kontor og hverdag på meg også. Selv med lang juleferie er det tøft å se januar foran seg. Jeg har ingen ferieplaner og det er 12 hele arbeidsuker til påske!

Jeg tror vi trenger ferieplanlegging, noe som kan brekke opp litt.

Storesøster er i gang med å jobbe oppsigelsestida si. Hun starter i ny jobb 1. april og gleder seg til det. Storebror starter fagprøven sin kl. 12.00 i dag og det går vel et par uker der. Så spennende tider for ham!
Postet 05-01-26 kl 11:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.