|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klar
|
Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg har bevisst ventet til i dag, siden det er dagen da de fleste gir opp nyttårsforsettene sine og dermed frigjør plass på treningssenteret. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Har senteret ditt sånn at man kan få en time gratis med en PT? I såfall kan man benytte seg av den til å sette opp et program.
|
|
|
#3 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg ville spurt om en time med rettledning på teknikk og for program med en fysioterapeut. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg er godt fornøyd med SATS sine PT treninger i små grupper, har vært fra 15 til 2 på de timene. God oppfølging, enkle øvelser, gode erfarne PT er.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg har testet appen Runna, den gir både løping og styrketrening, veldig gode instruksjoner.
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg ville begynt med noen apparater og noen øvelser på matte. F.eks to apparater på overkropp, en hvor du dytter fremover og en hvor du drar mot deg. Etter hvert kan du utvide til å trekke ned og dytte opp, og. Noen øvelser på bein, f.eks leg curl, pluss den som er motsatt, og beinpress. På matte - noe situpslignende (jeg pleier å ta bensenk) og rygghev.
|
|
|
#7 |
|
Klar
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?
Jeg trener litt allerede. Men det blir etter innfallsmetoden, med en øvelse fra fysioterapeut her, noe jeg har sett på internettet der, og kanskje til slutt en øvelse fra en gruppetime jeg gikk på, muligens i forrige årtusen. Sist redigert av Timar : 20-01-26 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Akkurat nå bruker jeg et program jeg fant på Instagram, men jeg har tidligere fått satt opp av fysioterapeut og vil nok anbefale det framfor PT. Noen treningssentre har fysioterapeuter som PTer og det er mulig å booke time med de selv om man ikke er medlem.
|
|
|
#9 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Se på de første episodene av denne sesongs 16 ukers helvete, der går Martin gjennom gode basisøvelser som er et veldig godt utgangspunkt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Det er en del gode forslag på Instagram dersom du styrer i en eller annen retning for å få forslag. Bare det å følge Sats på Facebook / Insta, kan være noe. Jeg følger også Pia Seeberg blant annet, som jo selger et produkt, men også legger ut mye man kan benytte uten, opplever jeg. Jeg betalte for hjemmetrening via hennes nettportal under korona, og fikk mye ut av det. Vurderer egentlig stadig å hive meg på hennes Sterkere, men det blir for omfattende for meg i nåværende livssituasjon. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Tviler på at du får en PT til å bruke den gratis prøvetimen til å sette opp program. Denne er for å lokke deg til å kjøpe større pakke. De skal jo leve de og.
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Det er jo ikke "bare" å kjøpe en pakke på 10 timer for ganske mange, mange steder er det snakk om en pris på minst 10000 kroner. Ikke noe jeg kunne gjort i alle fall. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Sats på Insta er ikke så dumt; jeg følger også Myrens treningsssenter der, og de pleier alltid å ha greie, overkommelige «månedens program». Blar man bakover, finner man selvsagt eldre programmer og kan finne noe som passer for seg selv.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Det syns jeg var dårlig. Jeg har brukt den timen til det, og det har vært helt ok både for dem og meg. De har SELVSAGT prøvd å selge inn mer, men null stress når jeg har sagt at jeg vil prøve meg på egenhånd først. Men man får selvsagt ikke et veldig skreddersydd opplegg.
Ja, Myren sitt "månedens program" og liknende er veldig inspirerende. Og ofte er det fysioterapeutene deres som setter det opp.
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Jeg har fulgt Sterkere med Pia Seeberg i 9 måneder nå, og det var en god start på litt mer dedikert styrketrening for meg. Det krever litt tid og planlegging, og du går godt og grundig utenfor komfortsonen om du ikke er vant til å trene med store vekter. Jeg har lært enormt mye og har funnet min form å gjøre det på underveis. Men det krever som sagt en del innsats ifht å sette deg inn i hva du skal gjøre før hver økt, mye teknikk å øve på osv. Jeg betaler 700 kr i måneden for programmet. Før i tiden trente jeg med PT, men jeg foretrekker friheten i å gjøre det selv men med grundige instruksjoner. (Og så er det bare å spørre Pia om det som forvirrer, hun er coach og er tett på brukerne) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Det var nyttig info for meg i alle fall, har som sagt god erfaring med henne fra Trent og synes Sterkere ser bra ut, men som du påpeker; det krever en del og jeg får det ikke til nå. Får sette det på lista over muligheter senere. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg har kjøpt tre pt-timer og kommet langt med kun disse timene. Jeg har også vært på en del timer og synes jeg har lært mye der også. Jeg har lært teknikker og fått med en del oppvarmingsøvelser og strekking. Jeg har sånn sett sluppet å bruke pt på dem.
|
|
|
#18 |
|
Klar
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Takk for gode tips, alle sammen! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glad
|
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg har brukt appen Strong. Denne gir også forslag til ulike program avhengig av hva du vil trene. Har også god erfaring med pt, hun var ekte opptatt av meg og mine resultater, ikke bare av sin egen lommebok.
|
|
|
#20 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Treningsprogram - hvordan får jeg satt opp det?Jeg synes det er dårlig å tilby gratis PT time uten at man skal få forslag til program. Det får man her, men skjønner jo at det er ulikt.
|
![]() |
|
|