Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 19:16   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Betalte selvsagt alt selv.

Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.

Gammel 12-06-08, 19:21   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.

For Flua er dette en selvfølge, for deg er det ikke det - enkelt-penkelt.
Det var også en selvfølge for oss, men jeg ser jo at andre velger anderledes.
For meg er det også en selvfølge å reise på minst en utenlandstur pr. år, for andre er det ikke slik. Sånn til sammenligning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:25   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er selvsagt for oss.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 20:23   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den som bestemmer, bestemmer. Man trenger ikke å la være å bestemme selv om man får penger fra andre. Hvis det ligger krav om (med-)bestemmelse i tilbudet, kan man bestemme seg for å takke nei.

Min erfaring er at det ikke finnes gratis lunsjer på dette feltet, men det er min erfaring.

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg synes nesten bryllup er like mye for foreldrene sin del (i mange tilfeller i hvert fall). En stor del av gjestene i vårt bryllup var onkler og tanter som foreldrene våre har mer kontakt med enn vi har og jeg vet det betydde mer for svigers å ha sine søsken der enn det gjorde for oss. Jeg er sikker på at foreldrene våre følte det var deres dag også.

Jeg ønsker ikke et slikt bryllup. Absolutt ikke. Skal mine og hans foreldre ha en fest der mange av deres venner, søsken og svigerser skal være, så får de lage sin egen fest. Vårt bryllup skal være vårt. Med venner, våre søsken og de vi ønsker skal være der.

Svigers ønsker et sånt bryllup der de skal invitere sine søsken og venner, mine foreldre heldigvis ikke, ettersom de har opplevd å bli regissert av sine foreldre selv. Mine foreldre ble gift, tror jeg man kan si, mer enn de giftet seg. Morfar og mormor bestemte det aller meste, det var knapt et menneske i bryllupet på mor og far alder og de følte seg nesten fremmede i eget bryllup. Kjipern, for å si det mildt.

Gammel 12-06-08, 17:34   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte det meste selv.
Mamma betalte 7000 kr av brudekjolen min, for det gjorde hun til min søster som giftet seg først

Så betalte de maten 2.dag. (todagers må det være )

Jeg synes det må være helt greit om foreldre ønsker å bidra. Hos oss var det forskjell på mine foreldre og gubben sine, og det er helt greit. Man før gjøre det som passer seg best.

Men vi BA ikke om penger liksom. Vi kalkulerte med å betale selv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:55   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi giftet oss ganske unge, 21 og 25 år gamle. Betalte alt selv.

Gammel 12-06-08, 18:29   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte selv. Vi var i slutten av 20-årene og hadde ok økonomi. Gaven fra foreldrene våre kunne vi velge å se på som en "vanlig" gave, men hadde vi vært skrapet etter gildet så hadde det selvsagt kommet ekstra godt med.

Gammel 12-06-08, 18:59   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mamma og pappa og svigers betalte det meste.
Me betalte berre frisør og noko småtteri.

Gammel 12-06-08, 19:22   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var bare barnet, og mutter'n og fatter'n betalte hele greia. Det var ikke min idé, jeg bønnfalt nemlig om å få slippe kjolekakedillestyret og ville bare gifte meg i jeans, egentlig, og så ferdig. Det var mitt moderlige opphav ikke enig i, og siden hun fikk bestemme det fikk hun lov til å betale også.

Hvis det noen gang blir noen neste gang skal ikke mafiaen få lov til å betale en krone, men heller sitte og bli oppvartet av tjenere på alle kanter en hel kveld. På min regning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:22   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi sjøl, skulle bare mangle forresten.

Gammel 12-06-08, 19:48   #11
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Svigers, mine foreldre og oss selv. Vi fikk ikke gave i tillegg, så festen var gaven.

Gammel 12-06-08, 19:50   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiste bort (til Roma) og giftet oss i all hemmelighet, og det hadde vel vært litt merkelig å skulle sende regningen til foreldrene våre etterpå.
Vi var over 30 begge to, og hadde råd til å betale det selv. Det var det perfekte bryllupet for oss. Jeg fikk laget kjolen av en designer, vi spiste bryllupsmiddagen på toppen av spansketrappen, jeg hadde med meg bestevenninnen min som forlover. Bryllupsnatta hadde vi på nattoget til Venezia hvor hvetebrødsdagene ble tilbragt. Vel hjemme hadde vi middag på Theatercaféen med de aller nærmeste og mottakelse av venner. :mimre:

Men mamma insisterte på å arrangere grillfest i hagen hennes senere, og jeg synes å minnes at hun betalte mesteparten av det gildet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 20:16   #13
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk musikken dekket av mannens foreldre og dette var også vårt ønske av gave. Mine foreldre betalte vel litt av maten ellers betalte vi alt selv. Vi hadde nesten 100 gjester, men lage all mat selv og sparte mye penger på det. Vi fikk dessuten uvurderlig hjelp fra mine foreldre og annen slekt.

Gammel 12-06-08, 20:24   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi betalte alt selv, eller vi skulle det.

Men så mente svigermor at vi kunne nå gjøre det litt ordentlig når vi først skulle gifte oss. Vi hadde tenkt å dra på resturant med foreldre. og ha venne bryllups fest
Så svigermor diske i hop middag bryllups dagen for oss, foreldre og besteforeldre. og forloverne da.
Og så betalte hun for maten lørdag, på vennebryllupsfesten.

Og så hadde vi tenkt å servere øl og vin til mat og resten tok de med selv. skulle selvere svigerfars hjemmelagede øl og kjøp øl.
men svigerfar fikset en del drikke.
Han laget conjak, blandet rom, wisky og noe annet.

Resten betalte vi selv
Manns nye dress kostet 400 kr på salg på dressmann
Min brudekjole kostet 1500 kr ny.
Lokale 1000 kr for torsdag til søndag
dyreste var fotografen.
Kakene laget litt forskjelligefolk.
Og bryllups kakene laget min konditor bestevenninne.

Vi så ikke noe vits å svi av flere hundretusen å ha alle til bryllups fest og sånt, med at vi ikke ønsket et til kjedelig kalas.
Vi hadde foreldre mm på middag fredagen.
bryllupskaffe med tantene,onkelen og søskenbarna til mann, puss det lille av min slekt her fredag.
Og verdens tøffeste [i følge vennene våre)bryllups fest lørdag

Eneste mann er litt iritert over svigermor på bryllups dagen:
1. hun laget blomkål suppe til forrett, på vanlig fløte (jeg har laktoseintoleranse og det VET hun vedig godt, mann hadde sagt at det var laktose fri melk og fløte i sverige. og der var hun noen dager før bryllupet for å hente noe vin,og hun vet det finnes dråpper)
2. hun serverte hjorte steik stekt sånn lenge ala rostbiff, så steika var jo kald, med varmepoteter, høstens brokkoli og blomkål og viltsaus med fløte
3. Hun laget multekrem til desert og hun vet at mannen min ikke spiser dette.
Og det var jo krem
(hun lagde det emst for at hennes SÆRE far spiser dette, eneste mann ikke liker er multer og multekrem, men det er jo en ærlig sak)
Dessuten er det veldig vanlig å ikke like det, verken min eller manns forlover liker dette

Jeg ble bare iritert for at hun ikke kunne lage desert som alle liker

Sist redigert av Honda : 12-06-08 kl 20:37.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:16   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Pingis sa. Bortsett fra at Bagatelle-middagen kostet mer enn 400,- Men kjolen min kostet også litt, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:27   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre betalte vel ca 1/3. Vi betalte ca 2/3 selv. Svigermor betalte noen tusenlapper. Alle hjalp til det de kunne.
Jeg hater til vanlig å ta imot penger, men jeg syntes faktisk det var helt greit i denne anledningen. Mine foreldre ville gjerne og de hadde mulighet. Vi tjente helt greit da vi giftet oss, men bryllup med 70-80 gjester er ikke noe jeg finansierer uten videre med grei lønn heller. Naturligvis hverken krevde eller forventet vi støtte. Dersom mamma og pappa ikke hadde tilbudt seg hadde vi bare lagd et billigere opplegg.

Vi bestemte forøvrig alt selv selv om mamma og pappa betalte.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:29   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte vårt eget bryllup av to gode grunner:

1) vi giftet oss i voksen alder og har ålreite jobber med bedre betalt enn det foreldrene våre har.
2) da kunne vi bestemme alt selv ...... så vi giftet oss i utlandet med bare forlovere tilstede og hadde vennefest da vi kom hjem. Altså var ikke engang foreldrene våre invitert i bryllupet. Litt trist kanskje, men jeg vet hvor mye hodebry jeg sparte meg for også.

Både mamma eller svigermor ble litt satt ut av valget vårt. Mamma ble lei seg og svigermor ble eitrande forbannet fordi vi "tok festen hennes". Viser igjen til punkt nr 2 over.

Gammel 12-06-08, 21:30   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, Tjorven75, det var da dårlig gjort? Skulle hun også gifte seg, altså?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:33   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Skal vi se... mine foreldre betalte for middagen (inkl drikke til kaffegjestene, tror jeg), vi betalte for klær, blomster etc., og svigerfar betalte for bryllupsreisen. Vi var studenter på den tiden, så det var godt å få litt hjelp. Men vi ville ha gifta oss uansett.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:37   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner?? Det var ikke aktuelt hos oss. Det var aldri snakk om å etterkomme noen ønsker fra mine foreldre, selv om de betalte middagen. Det var dessuten begrenset plass i lokalet vi hadde valgt.
Derimot krever min mor å få vise meg og babyen fram til sine venner... føler meg som på et fesjå

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.