|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
For Flua er dette en selvfølge, for deg er det ikke det - enkelt-penkelt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Min erfaring er at det ikke finnes gratis lunsjer på dette feltet, men det er min erfaring.
Jeg ønsker ikke et slikt bryllup. Absolutt ikke. Skal mine og hans foreldre ha en fest der mange av deres venner, søsken og svigerser skal være, så får de lage sin egen fest. Vårt bryllup skal være vårt. Med venner, våre søsken og de vi ønsker skal være der.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det meste selv.
|
|
|
#6 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi giftet oss ganske unge, 21 og 25 år gamle. Betalte alt selv.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte selv. Vi var i slutten av 20-årene og hadde ok økonomi. Gaven fra foreldrene våre kunne vi velge å se på som en "vanlig" gave, men hadde vi vært skrapet etter gildet så hadde det selvsagt kommet ekstra godt med.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Jeg var bare barnet, og mutter'n og fatter'n betalte hele greia. Det var ikke min idé, jeg bønnfalt nemlig om å få slippe kjolekakedillestyret og ville bare gifte meg i jeans, egentlig, og så ferdig. Det var mitt moderlige opphav ikke enig i, og siden hun fikk bestemme det fikk hun lov til å betale også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Come what may...
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi sjøl, skulle bare mangle forresten.
|
|
|
#11 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Svigers, mine foreldre og oss selv. Vi fikk ikke gave i tillegg, så festen var gaven.
|
|
|
#12 |
|
fri
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi reiste bort (til Roma) og giftet oss i all hemmelighet, og det hadde vel vært litt merkelig å skulle sende regningen til foreldrene våre etterpå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk musikken dekket av mannens foreldre og dette var også vårt ønske av gave. Mine foreldre betalte vel litt av maten ellers betalte vi alt selv. Vi hadde nesten 100 gjester, men lage all mat selv og sparte mye penger på det. Vi fikk dessuten uvurderlig hjelp fra mine foreldre og annen slekt.
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv, eller vi skulle det.
Sist redigert av Honda : 12-06-08 kl 20:37. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Det Pingis sa. Bortsett fra at Bagatelle-middagen kostet mer enn 400,-
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre betalte vel ca 1/3. Vi betalte ca 2/3 selv. Svigermor betalte noen tusenlapper. Alle hjalp til det de kunne. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte vårt eget bryllup av to gode grunner:
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Hm, Tjorven75, det var da dårlig gjort? Skulle hun også gifte seg, altså?
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Skal vi se... mine foreldre betalte for middagen (inkl drikke til kaffegjestene, tror jeg), vi betalte for klær, blomster etc., og svigerfar betalte for bryllupsreisen. Vi var studenter på den tiden, så det var godt å få litt hjelp. Men vi ville ha gifta oss uansett.
|
|
|
#20 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner?? Det var ikke aktuelt hos oss. Det var aldri snakk om å etterkomme noen ønsker fra mine foreldre, selv om de betalte middagen. Det var dessuten begrenset plass i lokalet vi hadde valgt.
|
![]() |
|
|