Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 10:02   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Godt at dere ikke lar dere overkjøre, Mim. Hørt på maken! Jeg syns det er trist når man ikke klarer å stå på sine egne krav og lar seg totalt overkjøre på den måten, mange får jo hele bryllupet sitt ødelagt. Det hadde ikke skjedd her, for å si det sånn. :sinnatagg:

Gammel 13-06-08, 10:20   #102
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi betalte det meste selv, men foreldrene våre spyttet inn ca 30000 samlet.
Veldig fornøyd med det. Og vi kommer helt sikkert til å hjelpe våre barn den dagen de skal gifte seg, ja, om vi har muligheten til det. Som Skilpadda, så ville de gjerne hjelpe oss mer også om vi ville invitere søskenbarn osv.. Men der sa vi stopp.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:21   #103
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I mine kretser er det kun vanlig at foreldres venner stiller opp som serveringshjelp og kakebakere, ikke at de er gjester i bryllupet.

Her og.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:23   #104
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Serveringshjelpen var mammas venninner ja. Ingen invitert i bryllupet.

Gammel 13-06-08, 10:34   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å invitere foreldrenes venner trodde jeg var helt utdødd. Bortsett fra faddere, da.

Jeg har alltid syns det var tåpelig å skulle være "nødt" til å invitere "gamle tanter og onkler" - hva skal man med dem, liksom.

Men så slo det meg her om dagen: Tenk om de søte, fine nevøene og niesene som ejg er så glad i ikke vil ha meg i bryllupet sitt når den tid kommer!! Jeg har jo forberedt taler og all tingen.

Gammel 13-06-08, 10:40   #106
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror det er et klassisk utslag av at svigermor (som min mor) ble grundig overkjørt i eget bryllup, og nå mener at det er hennes tur til å overkjøre oss (i motsetning til min mor). Hennes foreldre og svigerforeldre hadde sine venner i hennes bryllup, ergo, skal hennes venner komme i et bryllup der hun er, må vi invitere dem. Men så kommer det altså ikke på tale. Stakkars svigermor. Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Huff, høres kjipt ut.

Jeg lurer litt på hvordan foreldres venner reagerer på invitasjon til venners barns bryllup?
Jeg tror jeg ville opplevd det som ganske rart hvis jeg hadde blitt invitert i bryllupet til dattera eller sønnen til en av mine venner. Jeg har venner som har barn i giftealder og som jeg absolutt gir gave til om de skulle finne på å gifte seg, men å bli invitert i selskapet ville jeg synes hadde vært underlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:42   #107
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa betalte alt unntatt bryllupsreisen. Jeg stod mitt i avsluttende eksamen og var bare takknemlig for å slippe å bry meg en millimeter om planlegging. Jeg var med på kjolesying/prøving da, og var med på å bestemme meny. Det ble et flott og ultratradisjonelt bryllup; noe annet var uaktuelt så lenge DE arrangerte. Ville jeg gifte meg barbeint i en fjære var det noe jeg fikk fikse sjæl. Men festen var flott og det tok jammen meg skikkelig av og, med nachspiel til lyse morgen etc. Og mine foreldres venner (jepp, det var mange av dem der!) var mer enn velkomne selvsagt, dette er jo hyggelige mennesker jeg har fulgt i oppveksten. Og jeg synes bryllup er noe annet enn en ren fest, og at det er fint med en blanding av venner og familie, unge og gamle.

Og flesteparten av de bryllupene jeg har vært slik som mitt. Foreldre betaler for en ultratradsjonell fest.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:43   #108
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men så slo det meg her om dagen: Tenk om de søte, fine nevøene og niesene som ejg er så glad i ikke vil ha meg i bryllupet sitt når den tid kommer!! Jeg har jo forberedt taler og all tingen.

Du får passe på å pleie forholdet, så de ønsker at du skal komme da.

Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt tanter og onkler i bryllupet. Vi har gjerne hatt det, men det er ikke noe som har vært noen selvfølge i vår familie.
Brudeparet må selvsagt selv få bestemme hvem de ønsker i bryllupet. Men ofte må man jo prioritere for det er dyrt med mange gjester. Å invitere venner og mer perifer familie til festen og ikke middag er jo en fin løsning som mange benytter seg av.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:47   #109
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nettopp! Derfor hadde vi med tanter og onkler.
Neida, men vi hadde tanter og onkler med, og jeg angrer ikke på det altså. Men jeg har god kontakt med alle mine, så det er kanskje en forskjell fra andre.

Gammel 13-06-08, 11:00   #110
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er et klassisk utslag av at svigermor (som min mor) ble grundig overkjørt i eget bryllup, og nå mener at det er hennes tur til å overkjøre oss (i motsetning til min mor). Hennes foreldre og svigerforeldre hadde sine venner i hennes bryllup, ergo, skal hennes venner komme i et bryllup der hun er, må vi invitere dem. Men så kommer det altså ikke på tale. Stakkars svigermor. Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Stå på - ikke gi deg! Ikke gjør samme feilen som meg. Nå var det ikke svigers' venner som ble invitert, men fjerne tanter og onkler som vi ikke har sett verken før eller siden - og det ble ikke plass til de vennene vi ville ha.

Gammel 13-06-08, 12:39   #111
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Stå på - ikke gi deg! Ikke gjør samme feilen som meg. Nå var det ikke svigers' venner som ble invitert, men fjerne tanter og onkler som vi ikke har sett verken før eller siden - og det ble ikke plass til de vennene vi ville ha.

Jeg tror det går fint, og nei, jeg kommer ikke til å gi meg. Skal noen servere i mitt bryllup, så skal det være mafiaen og assosierte, slik at jeg kan snike inn flere venninner på festen.

Gammel 13-06-08, 12:43   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bråkete bergensere du kjenner?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 12:48   #113
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ville jeg gifte meg barbeint i en fjære var det noe jeg fikk fikse sjæl.

Men det er jo helt greit det, at foreldre kommer med et tilbud, som da barna kan takke ja eller nei til. Problemet er jo at noen ganger ønsker barna å gifte seg naken, nei barbent var det ja, i en fjære og foreldrene klikker over at det ikke blir akkurat som dem ønsker.

(Sorry, jeg ler ennå, jeg fikk en sånn rar assosiasjon på at dersom Märtha skiller seg fra Ari, så kommer Ari og Harald Zwart til å hoppe ut av skapet med at de har et Følebryllup i Fjæra med hverandre nå som det har blitt lov og moderne og alltingen.)

Gammel 13-06-08, 13:12   #114
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og mine foreldres venner (jepp, det var mange av dem der!) var mer enn velkomne selvsagt, dette er jo hyggelige mennesker jeg har fulgt i oppveksten. Og jeg synes bryllup er noe annet enn en ren fest, og at det er fint med en blanding av venner og familie, unge og gamle.

Vi hadde også mange av mamma og pappas venner i vårt bryllup og det var en selvfølge for meg at de skulle være der. De betyr mye mere for meg, og har stilt opp mye mere, enn tanter og onkler gjør. Flere av de er faktisk faddere til barna våre også.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:33   #115
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Vi hadde også mange av mamma og pappas venner i vårt bryllup og det var en selvfølge for meg at de skulle være der. De betyr mye mere for meg, og har stilt opp mye mere, enn tanter og onkler gjør. Flere av de er faktisk faddere til barna våre også.

Slik du beskriver det er disse ikke bare dine foreldres venner, men også dine venner. Det synes jeg blir annerledes enn å invitere noen kun fordi de er venner av foreldrene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 14:43   #116
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi slo på stortromma med stort familiebryllup med nesten 100 gjester, og vi betalte hele gildet selv. Det kostet litt vel mye penger, men det var verdt det.

Samme her. Vi jobbet mye overtid begge to året i forveien, og kuttet ned på ferier i den perioden.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 15:18   #117
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi slo på stortromma med stort familiebryllup med nesten 100 gjester, og vi betalte hele gildet selv. Det kostet litt vel mye penger, men det var verdt det.

Signerer denne. Fikk store gaver av foreldrene våre da. Pengegave på 25 000 fra mine foreldre blant annet. Kunne jo nesten ha laget et bryllup på det også. Men vi ba ikke om noe pengehjelp, vi har bedre råd enn foreldrene våre.

Gammel 13-06-08, 17:02   #118
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Bråkete bergensere du kjenner?

Som hvem da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:57   #119
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det bekjente/naboer (på mamma/pappa sin alder) som hjalp til i bryllupet, men etter kaffen fikk de være med på festen
Så var det ei kokke og en til som var på kjøkkenet ut kvelden og ordnet med nattmat og sånn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:15   #120
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi betalte alt selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.