|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Epikur
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Min erfaring er at det ikke finnes gratis lunsjer på dette feltet, men det er min erfaring.
Jeg ønsker ikke et slikt bryllup. Absolutt ikke. Skal mine og hans foreldre ha en fest der mange av deres venner, søsken og svigerser skal være, så får de lage sin egen fest. Vårt bryllup skal være vårt. Med venner, våre søsken og de vi ønsker skal være der.
|
|
|
#82 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv, eller vi skulle det.
Sist redigert av Honda : 12-06-08 kl 21:37. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Erfaren nok
|
Vi giftet akkurat som vi selv ville. Det gjorde at enkelte
|
|
|
#84 |
|
flisespikker
|
Klart. Derfor følte jeg for å komme med min erfaring også.
|
|
|
#85 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Det Pingis sa. Bortsett fra at Bagatelle-middagen kostet mer enn 400,-
|
|
|
#86 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre betalte vel ca 1/3. Vi betalte ca 2/3 selv. Svigermor betalte noen tusenlapper. Alle hjalp til det de kunne. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte vårt eget bryllup av to gode grunner:
|
|
|
|
#88 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Hm, Tjorven75, det var da dårlig gjort? Skulle hun også gifte seg, altså?
|
|
|
#89 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Skal vi se... mine foreldre betalte for middagen (inkl drikke til kaffegjestene, tror jeg), vi betalte for klær, blomster etc., og svigerfar betalte for bryllupsreisen. Vi var studenter på den tiden, så det var godt å få litt hjelp. Men vi ville ha gifta oss uansett.
|
|
|
#90 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre betalte alt sammen. Det gjorde de for at de hadde mulighet til det og ville gjerne gjøre det. Det hadde de jo også gjort når søstern min giftet seg den gangen også.
|
|
|
#91 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner?? Det var ikke aktuelt hos oss. Det var aldri snakk om å etterkomme noen ønsker fra mine foreldre, selv om de betalte middagen. Det var dessuten begrenset plass i lokalet vi hadde valgt.
|
|
|
#92 |
|
tankefull
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det selv. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Epikur
|
Mine svigers ønsker det. Og mener vi burde osv. Det kommer selvsagt ikke på tale.
|
|
|
#95 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde tenkt å betale alt selv, og betalte også mesteparten. Men vi synes ikke vi hadde råd til å be tanter og onkler, og ville da hatt venner i stedet for, våre foreldre sa da at de kunne betale for maten hvis vi ba tanter og onkler også (hadde 52 stk tanter/onkler) Så det ble bryllupsfest for 130 gjester, og vi betalte da alt selv bortsett fra maten.
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldre på begge sider betalte alt,untatt fotografering og blomster.Det betalte vi selv. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I mine kretser er det kun vanlig at foreldres venner stiller opp som serveringshjelp og kakebakere, ikke at de er gjester i bryllupet. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Like blid!
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv. Riktignok hadde vi ingen gjester, men med reise, hotell, kjole, dress, hår, sminke, blomster, limo ++ kunne vi hatt et stort bryllup hjemme. Hadde gjort det samme igjen, uten tvil!
|
|
|
|
#100 |
|
Epikur
|
Jeg tror det er et klassisk utslag av at svigermor (som min mor) ble grundig overkjørt i eget bryllup, og nå mener at det er hennes tur til å overkjøre oss (i motsetning til min mor). Hennes foreldre og svigerforeldre hadde sine venner i hennes bryllup, ergo, skal hennes venner komme i et bryllup der hun er, må vi invitere dem. Men så kommer det altså ikke på tale. Stakkars svigermor. Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.
|
![]() |
|
|