|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig i de tilfellene hvor brudeparet ikke er veldig etablert og er unge. Jeg tror ikke det er like vanlig når det er snakk om par med nesten voksne barn og har bra økonomi. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
rakkarpus
|
Så kult! Hvordan giftet dere dere Pingis? (har litt lyst på bittelite bryllup selv i tilfelle det skulle bli aktuelt) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi giftet oss hos sorenskriveren og hadde forloverne med oss ut på en bedre middag etterpå. Vi betalte for klær, ringer, fotografering og middag.
|
|
|
#45 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte selv
|
|
|
#46 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Her var det bestepappa som betalte. Fikk vite når jeg skulle gifte meg at han hadde laget en konto når jeg kom til mamma og pappa. Han satte inn ett vist beløp hvert eneste år så lenge han levde. Rimlig spesiellt og utrolig omtenksomt vil jeg si. Han må også hatt stor tro på at jeg engang ville bli gift |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi bestemte alt selv, betalte alt selv, men fikk en pengegave av mine foreldre som dekket en del av kostnadene. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Epikur
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Betalte det meste sist selv og kommer til å betale alt selv nå. Jeg tjener alene 3 ganger mer enn foreldrene mine til sammen, så dsjeeezes, lizzom.
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Den som bestemmer, bestemmer. Man trenger ikke å la være å bestemme selv om man får penger fra andre. Hvis det ligger krav om (med-)bestemmelse i tilbudet, kan man bestemme seg for å takke nei.
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldrene våre spleiset. Tror jeg betalte frisøren selv og buketten min. Vi ville egentlig hatt et mye mindre bryllup og var studenter begge to. Foreldrene våre ville ha det stort så da gikk vi med på en mellomting med 40 gjester.
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre (eller mer riktig pappa ettersom mamma ikke levde da) betalte ca det som middagen kostet for de 50 som var med. Resten betalte vi. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Jeg synes nesten bryllup er like mye for foreldrene sin del (i mange tilfeller i hvert fall). En stor del av gjestene i vårt bryllup var onkler og tanter som foreldrene våre har mer kontakt med enn vi har og jeg vet det betydde mer for svigers å ha sine søsken der enn det gjorde for oss. Jeg er sikker på at foreldrene våre følte det var deres dag også.
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Jeg hadde aldri valgt å ta i mot penger hvis noen da hadde følt at de kunne bestemme hva slags bryllup jeg skulle ha. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Betalte alt selv, hadde et bryllup som vi hadde råd til. Lånte ikke penger til det.
|
|
|
#55 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Pappa. Og så fikk jeg ikke bestemme noe selv. Sånn er det.
|
|
|
#56 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Første gang betalte jeg alt selv. Det var i utlandet, og selve festen kostet nesten ingenting. Det var mye dyrere å få legalisert papirene så min daværende mann kunne søke om oppholdstillatelse.
|
|
|
|
#58 |
|
Einsam
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde hemmelig bryllup, så det kostet oss ikke mye, selv om mannen fikk ny dress for anledningen, jeg kjole og litt pynt til middagen hjemme med forloverne våre. Ringene var den største utgiften da. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi var 20, studenter og blakk, men betalte likevel gildet selv. Alt av restene etter konfirmasjonspenger, lønn etter sommerjobb og siste rest av studielånet gikk med, mamma batalte kjolen min. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Betalte alt selv. |
|