Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 13:01   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Denne spinoffen MÅTTE jo bare komme, ikke sant? I lys av bryllupsinnvitasjons-tråden lurer jeg altså på hvem som betalte bryllupet deres? Ser at noen mindre oppegående brukere (neida ) mener at det er teit at foreldre betaler for gildet og at det er en utdatert tradisjon osv. Og ja, tradisjonen er jo mer eller mindre utdødd, men husk at det ikke alltid har med tradisjon å gjøre, men at enkelte foreldre faktisk insisterer på å betale for sine barns bryllup, kanskje spesielt om de bare har ett barn.

Vi betalte vårt bryllup selv, men fikk litt hjelp (feks. så kjøpte svigerfar ny dress til min mann). Vi hadde knapt flyttet sammen, jeg var gravid og vi hadde dårlig råd, men klarte å skrape sammen til et lavbudsjettsbryllup siden vi VILLE være gift før barnet kom. :litt gammeldags på noen områder:

Jeg synes det er flott at foreldre med god råd tilbyr se gå hjelpe ungene sine om de ikke sitter så godt i det. Det håper jeg virkelig jeg kan gjøre med mine barn, uten at det betyr at jeg stapper ei sølvskje i baken på dem.

Gammel 12-06-08, 13:04   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Vi fikk penger i gave av alle foreldrene. Bryllupet kom på maaange tusen, og deres bidrag utgjorde noe sånt som en kvart av utgiftene, kanskje. Dermed vil jeg si at vi betalte selv, men med veldig velkommen og god hjelp fra de gamle.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:04   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har fått pengegave av svigers. Men det er ikke mye i forhold til hva hele greia kommer på.

Gammel 12-06-08, 13:07   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi betalte størstedelen selv, men fikk et større økonomisk bidrag fra foreldrene min, et mindre bidrag fra svigerfar, og så fikk vi vinen til bryllupsmiddagen i bryllupspresang hos FarOutFishing og mannen ().
Foreldrene mine hadde bidratt økonomisk til bryllupene til de tre eldre søskenene mine, så da var det naturlig at de ønsket å bidra i vårt også, men det var langt fra noe vi krevde, og de valgte selv hvor mye de bidro med.

Gammel 12-06-08, 13:08   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi betalte noe selv. Ellers ble alt betalt av foreldrene våre.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:08   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første gang ble regningen delt i tre, foreldrene og brudeparet. Da jeg giftet meg for annen gang, føltes det mest riktig å betale gildet selv.

Slekta stilte opp med kaker, bil og diverse hjelp begge gangene.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:09   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi betaler stort sett hele bryllupet vårt selv, det skulle bare mangle. Om noen av oss hadde hatt rike foreldre som hadde insistert hadde vi kanskje valgt annerledes, men det tviler jeg på.

Mine foreldre har på ingen måte god råd, og det er ikke naturlig verken å forvente at de betaler noe, eller å spørre dem om de kan. Sånn det er nå, betaler de for ei natt på pensjonat for fire personer, og så huser de resten hjemme hos seg. I tillegg lager de mat dagen før bryllupet, forretten til selve bryllupet og to kaker. Vi ville egentlig betale dette selv også, men det insisterte de på. Hans foreldre stiller med vin til bryllupet og en fest for slektningene hans i hans hjemland.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:10   #8
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Det var et spleiselag. Mamma og pappa betalte maten (koldtbord) og brudekjolen min, svigermor betalte drikken, og flere av gjestene hadde med kaker. Så betalte vi (eh, mannen) resten.

Gammel 12-06-08, 13:11   #9
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Betalte sjølv, sjølvsagt. Foreldrene våre visste ikkje at vi skulle gifte oss....

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:18   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk 1/3 fra hans og 1/3 fra mine foreldre. Dette ble delvis bryllupsageve fra dem.
Betalte 1/3 selv + bryllupsreisen.

Gammel 12-06-08, 13:20   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Tror jammen at det var mannen min som betalte. Tror restaurantregninga kom på firehundre kroner. (Jo, og så kjøpte jeg meg jo nye sandaler, de betalte jeg for.)

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:20   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre foreldre spleiset.

Det var ikke noe dyrt bryllup og jeg tror jeg ville insistert på betale gildet selv om vi hadde slått på stortromma.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:21   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skulle betale alt selv og få litt tilskudd fra foreldre.
Det endte med at de betalte det aller meste.

Gammel 12-06-08, 13:22   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Den lille slanten vårt ytterst beskjedne bryllup kostet spanderte foreldrene våre. Vi kunne godt ha betalt det selv, uten at det hadde ruinert oss.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:24   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte bryllupet vårt selv.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ta i mot stønad fra foreldre eller svigers, men jeg synes det er mer enn lettere fjollete når et par går til sine foreldre og sier at de ikke kan gifte seg uten bidrag fra foreldrene.

Gammel 12-06-08, 13:24   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Betalte alt selv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:25   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var studenter og hadde ikke særlig penger, og bryllupet vårt var veldig rimelig, med 18 til bords hjemme hos svigers, så vi kunne betalt alt selv, men gjorde det ikke. Svigermor kjøpte og lagde all maten og betalte en nabojente for å hjelpe til litt, og foreldrene mine ga meg penger til å kjøpe champagne, vin og cognac (og jeg lurer på om det kanskje også var nok til å dekke litt mat og slikt til vennefesten helgen etter). Kjolen spanderte og sydde forloveren min, og mannen min hadde sin morfars gamle smoking, så vi hadde veldig lite utgifter til slikt. Jeg betalte blomstene, skoene og frisøren, og vi kjøpte ringene selv.

Hvis Poden noen gang finner ut at han skal gifte seg, vil jeg gjerne være med på å finansiere bryllupet dersom vi har mulighet. (Jeg skal nok greie å avstå fra å prøve å bestemme hvordan det skal være likevel.)

Gammel 12-06-08, 13:25   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi betalte bryllupet vårt selv.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ta i mot stønad fra foreldre eller svigers, men jeg synes det er lettere fjollete når et par går til sine foreldre og sier at de ikke kan gifte seg uten bidrag fra foreldrene.

Enig, det blir noe helt annet. Dessuten, hadde mine unger FORLANGT at jeg skulle betale for deres bryllup, hadde jeg aldri gjort det. Man forlanger ikke sånt.

Gammel 12-06-08, 13:29   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine hadde sikkert tilbudt seg å betale mer, om det hadde vært aktuelt - mamma snakket om at det hadde vært hyggelig å invitere tanter og onkler, men da hun skjønte at vi faktisk helst ville holde det så lite, sa hun ikke mer. (Jeg gjetter at om det hadde vært økonomien som begrenset, så ville de tilbudt seg å betale.)

Gammel 12-06-08, 13:29   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slo på stortromma med stort familiebryllup med nesten 100 gjester, og vi betalte hele gildet selv. Det kostet litt vel mye penger, men det var verdt det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.