|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Denne spinoffen MÅTTE jo bare komme, ikke sant? I lys av bryllupsinnvitasjons-tråden lurer jeg altså på hvem som betalte bryllupet deres? Ser at noen mindre oppegående brukere (neida
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk penger i gave av alle foreldrene. Bryllupet kom på maaange tusen, og deres bidrag utgjorde noe sånt som en kvart av utgiftene, kanskje. Dermed vil jeg si at vi betalte selv, men med veldig velkommen og god hjelp fra de gamle.
|
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi har fått pengegave av svigers. Men det er ikke mye i forhold til hva hele greia kommer på.
|
|
|
#4 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte størstedelen selv, men fikk et større økonomisk bidrag fra foreldrene min, et mindre bidrag fra svigerfar, og så fikk vi vinen til bryllupsmiddagen i bryllupspresang hos FarOutFishing og mannen (
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Første gang ble regningen delt i tre, foreldrene og brudeparet. Da jeg giftet meg for annen gang, føltes det mest riktig å betale gildet selv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betaler stort sett hele bryllupet vårt selv, det skulle bare mangle. Om noen av oss hadde hatt rike foreldre som hadde insistert hadde vi kanskje valgt annerledes, men det tviler jeg på.
|
|
|
#8 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Det var et spleiselag. Mamma og pappa betalte maten (koldtbord) og brudekjolen min, svigermor betalte drikken, og flere av gjestene hadde med kaker. Så betalte vi (eh, mannen) resten.
|
|
|
#10 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk 1/3 fra hans og 1/3 fra mine foreldre. Dette ble delvis bryllupsageve fra dem.
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Våre foreldre spleiset.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi skulle betale alt selv og få litt tilskudd fra foreldre.
|
|
|
#14 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Den lille slanten vårt ytterst beskjedne bryllup kostet spanderte foreldrene våre. Vi kunne godt ha betalt det selv, uten at det hadde ruinert oss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte bryllupet vårt selv.
|
|
|
#16 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Betalte alt selv. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi var studenter og hadde ikke særlig penger, og bryllupet vårt var veldig rimelig, med 18 til bords hjemme hos svigers, så vi kunne betalt alt selv, men gjorde det ikke. Svigermor kjøpte og lagde all maten og betalte en nabojente for å hjelpe til litt, og foreldrene mine ga meg penger til å kjøpe champagne, vin og cognac (og jeg lurer på om det kanskje også var nok til å dekke litt mat og slikt til vennefesten helgen etter). Kjolen spanderte og sydde forloveren min, og mannen min hadde sin morfars gamle smoking, så vi hadde veldig lite utgifter til slikt. Jeg betalte blomstene, skoene og frisøren, og vi kjøpte ringene selv.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Enig, det blir noe helt annet. Dessuten, hadde mine unger FORLANGT at jeg skulle betale for deres bryllup, hadde jeg aldri gjort det. Man forlanger ikke sånt.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldrene mine hadde sikkert tilbudt seg å betale mer, om det hadde vært aktuelt - mamma snakket om at det hadde vært hyggelig å invitere tanter og onkler, men da hun skjønte at vi faktisk helst ville holde det så lite, sa hun ikke mer. (Jeg gjetter at om det hadde vært økonomien som begrenset, så ville de tilbudt seg å betale.)
|
|
|
#20 |
|
Hertuginne
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi slo på stortromma med stort familiebryllup med nesten 100 gjester, og vi betalte hele gildet selv. Det kostet litt vel mye penger, men det var verdt det.
|
![]() |
|
|