|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldrene våre spleiset på mesteparten. Vi betalte noen få tusen selv. Men vi bodde begge hjemme hos foreldrene våre frem til vi giftet oss. Synes kanskje det blir litt anderledes dersom et par har vært samboere i mange år først.
|
|
|
|
#22 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde planlagt å betale alt selv. Dvs. vi planla et mikroskopisk bryllup og jeg var student og hadde dårlig råd. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldrene våre betalte. Vi fikk 25 tusen av hver pluss all drikke til baren, svigermor betalte brudekjolen, foreldrene mine betalte blomstene og bryllupskaka, hele familien stilte med kaker, foreldrene mine betalte bilen og sjåfør som kjørte til og fra kirken. Vi betalte selv fotografen, leiedress til mannen,frisør og lokalleie som vi hadde glemt...
|
|
|
#25 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde ganske mange i bryllupet vårt, men gjorde det enkelt og så rimelig som mulig. Mine foreldre betalte leien for kjolen min og svigerforeldrene mine betalte for store deler av middagen. Resten betalte vi selv ( dvs mest mannen )
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Hvorfor synes du det? Bare nysgjerrig, altså. Tenker du at det er forskjell fordi dere fremdeles var "barn" (i hvert fall i en viss grad) og foreldrene deres hadde ansvar for dere, men at hvis man har vært samboere en stund, så har man allerede blitt voksen og har ansvaret selv? Eller tenker du på at dere var unge og ikke hadde råd til å betale selv, eller tenker du at det er "mindre grunn til (tradisjonell) feiring" hvis man gifter seg etter å ha bodd sammen lenge?
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi skulle utgangspunktet betale selv, men fikk overraskende hjelp på veien. Faren min kom med en stor slump, det samme gjorde moren min. Svigermor kom også overraskende på banen med en sum hun også. Svigerfar er alene og uføretrygdet, så han kunne forståelig nok ikke bidra med så mye (ikke at vi forventet eller trengte det heller), men et par nydelig kaker klarte han å trylle frem. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde et svært enkelt bryllup og betalte alt selv. Hadde betalt alt selv om det skulle vært et stort et også. Jeg synes oppstasjede brylluper er en grusom affære og om sønnen min vil ha et sånt så tror jeg at skal han få bruke tid og energi på å forklare meg hvorfor jeg må bruke penger på rosa stasj heller enn å kjøpe meg Playstation 10.
|
|
|
#29 |
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det selv. Avtalen var at foreldrene våre skulle være med på å betale litt, men til syvende og sist endte vi opp med alt selv. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hm, nei jeg vet ikke helt hva jeg mener. Jeg synes jo foreldre skal gjøre likt med alle sine barn, og det blir feil dersom de kun støtter sitt ene barns bryllup mens de ikke støttet det andre pga at en av dem var samboere først. Men samtidig synes jeg det faller seg mest naturlig å støtte et bryllup dersom de som gifter seg kommer rett hjemmefra, mens det ikke er like "selvfølgelig" å støtte et par som har bodd sammen i mange år. Litt fordi at et par som har bodd sammen i mange år har stiftet sin egen familie og har ansvaret selv, og litt fordi de som kommer rett hjemmefra ofte er unge og har mindre penger.
|
|
|
|
#31 |
|
intro
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi giftet oss mens vi fortsatt var studenter. Det var for så vidt et fullskala-bryllup med 60 middagsgjester, men uten svimlende budsjetter. Totalt gikk det med 30 000, hvorav vi betalte 10 000 og foreldreparene 10 000 hver. Det var en løsning alle var fornøyd med (så vidt jeg vet
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 12-06-08 kl 14:14. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Tre foreldrepar (:skilsmissebarn: ) delte på å betale selve festen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk en ganske stor sum av både foreldrene mine og svigerforeldrene mine.
|
|
|
#34 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte nesten alt selv inkludert bryllupsreise,med unntak av foreldre mine som betalte barregningen rundt 7000,- tror jeg etter middagen og kaffe med avec.
|
|
|
#35 |
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte ca. 10% selv,resten fra besteforeldre og foreldre.
|
|
|
|
#36 |
|
This is normal!
|
Siden vi ikke fortalte noen at vi skulle gifte oss og forlovere + samboer til ene forlover + barna våre var eneste gjester, ble det et lite, enkelt bryllup og vi betalte alt selv. Det ble en helt perfekt dag og jeg nøt hvert sekund. Som Esme skriver ville vi betalt selv om det var et stort bryllup, men siden vi heller ikke er fan av sånne store affærer, var ikke det en aktuell problemstilling.
Sist redigert av noen : 12-06-08 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte pittelitt, og foreldrene mine betalte resten. De insisterte. Vi hadde også lavbudsjettsbryllup. Laget maten selv, hadde selskapet hjemme hos foreldrene mine, laget brudebukett og blomsterpynt selv osv.
|
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Nå viste ikke mine foreldre at vi giftet oss og vi hadde ingen markering av dagen annet enn at vi var en tur på kafe med ene forloveren og etterpå spiste en god middag hjemme. Dersom vi hadde giftet oss med selskap og denslags så hadde nok foreldrene mine bidratt siden de gjorde det når broren min giftet seg, men jeg hadde ikke forventet det. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk 5000 av svigermor. Det dekte flybilletter til ambassaden, hotell i 4 netter og bryllupsmiddagen. :bryllup på billigsalg:
|
|
|
#40 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv, og jeg hadde nok slitt litt med å ta i mot penger fra foreldrene våre til dette. Er vi som valgte å gifte oss, og da tar vi den øknomiske støyten selv. |
|
|
|
![]() |
|
|