Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 15:10   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Er det virkelig så vanlig at foreldre sponser bryllup?! Jøss.

.

Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig i de tilfellene hvor brudeparet ikke er veldig etablert og er unge. Jeg tror ikke det er like vanlig når det er snakk om par med nesten voksne barn og har bra økonomi.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 15:13   #42
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Tror jammen at det var mannen min som betalte. Tror restaurantregninga kom på firehundre kroner. (Jo, og så kjøpte jeg meg jo nye sandaler, de betalte jeg for.)

Så kult! Hvordan giftet dere dere Pingis? (har litt lyst på bittelite bryllup selv i tilfelle det skulle bli aktuelt)

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 15:17   #43
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi giftet oss hos sorenskriveren og hadde forloverne med oss ut på en bedre middag etterpå. Vi betalte for klær, ringer, fotografering og middag.

3 måneder etter bryllupet hadde svigerinnen vår ordnet med overraskelse til oss og samlet venner og familie til et stort spleiselag der alle gjestene spleiset på mat, drikke og pynt til lokalet.

Gammel 12-06-08, 15:18   #44
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi betalte fotografen selv, resten betalte foreldrene våre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 15:34   #45
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Vi betalte selv

Gammel 12-06-08, 15:35   #46
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Her var det bestepappa som betalte. Fikk vite når jeg skulle gifte meg at han hadde laget en konto når jeg kom til mamma og pappa. Han satte inn ett vist beløp hvert eneste år så lenge han levde. Rimlig spesiellt og utrolig omtenksomt vil jeg si. Han må også hatt stor tro på at jeg engang ville bli gift

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 15:35   #47
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Vi bestemte alt selv, betalte alt selv, men fikk en pengegave av mine foreldre som dekket en del av kostnadene.

For smarte foreldre med lang planleggingshorisont (og økonomisk mulighet til det selvsagt), er betaling av bryllup en fin måte å gi forskudd på arv uten at det beregnes arveavgift av det.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:13   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalte det meste sist selv og kommer til å betale alt selv nå. Jeg tjener alene 3 ganger mer enn foreldrene mine til sammen, så dsjeeezes, lizzom.

Den som betaler bestemmer, dessuten. Jeg vil bestemme.

Gammel 12-06-08, 16:19   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den som betaler bestemmer, dessuten. Jeg vil bestemme.

Den som bestemmer, bestemmer. Man trenger ikke å la være å bestemme selv om man får penger fra andre. Hvis det ligger krav om (med-)bestemmelse i tilbudet, kan man bestemme seg for å takke nei.

Gammel 12-06-08, 16:28   #50
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene våre spleiset. Tror jeg betalte frisøren selv og buketten min. Vi ville egentlig hatt et mye mindre bryllup og var studenter begge to. Foreldrene våre ville ha det stort så da gikk vi med på en mellomting med 40 gjester.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:32   #51
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre (eller mer riktig pappa ettersom mamma ikke levde da) betalte ca det som middagen kostet for de 50 som var med. Resten betalte vi.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:34   #52
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi betalte alt selv, og jeg hadde nok slitt litt med å ta i mot penger fra foreldrene våre til dette. Er vi som valgte å gifte oss, og da tar vi den øknomiske støyten selv.

Jeg synes nesten bryllup er like mye for foreldrene sin del (i mange tilfeller i hvert fall). En stor del av gjestene i vårt bryllup var onkler og tanter som foreldrene våre har mer kontakt med enn vi har og jeg vet det betydde mer for svigers å ha sine søsken der enn det gjorde for oss. Jeg er sikker på at foreldrene våre følte det var deres dag også.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:34   #53
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri valgt å ta i mot penger hvis noen da hadde følt at de kunne bestemme hva slags bryllup jeg skulle ha.

Man kan velge å gi bort penger og la den som mottar bestemme

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:38   #54
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Betalte alt selv, hadde et bryllup som vi hadde råd til. Lånte ikke penger til det.

Gammel 12-06-08, 16:39   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa. Og så fikk jeg ikke bestemme noe selv. Sånn er det.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:42   #56
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Første gang betalte jeg alt selv. Det var i utlandet, og selve festen kostet nesten ingenting. Det var mye dyrere å få legalisert papirene så min daværende mann kunne søke om oppholdstillatelse.

Denne gangen betaler foreldrene mine ganske mye. De har tilbudt seg det fordi vi er forholdsvis nyetablerte og fordi mamma er dronningen av familiefester. Hun elsker bryllupsplanleggingen! Heldigvis betyr ikke det at hun setter betingelser for hvordan bryllupet skal være.

Gammel 12-06-08, 16:54   #57
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte alt selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 16:58   #58
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde hemmelig bryllup, så det kostet oss ikke mye, selv om mannen fikk ny dress for anledningen, jeg kjole og litt pynt til middagen hjemme med forloverne våre. Ringene var den største utgiften da.

Mamma syntes det var helt forferdelig at hun ikke hadde fått deltatt i forberedelsene, og satte i etterkant inn penger på kontoen min, for hun skulle da i det minste betale kjolen Den var ikke så dyr lell da, men måtte le av henne

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:28   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var 20, studenter og blakk, men betalte likevel gildet selv. Alt av restene etter konfirmasjonspenger, lønn etter sommerjobb og siste rest av studielånet gikk med, mamma batalte kjolen min.
Musikk, tosatmaster, blomster og fotograf ble betalt av pengegaver vi fikk til bryllupet, vi fikk penger av noen av mannens gamle tanter. Bryllupet var passe stort med 60 middagsgjester.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:52   #60
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Betalte alt selv.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.