|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Foreldrene våre spleiset. Tror jeg betalte frisøren selv og buketten min. Vi ville egentlig hatt et mye mindre bryllup og var studenter begge to. Foreldrene våre ville ha det stort så da gikk vi med på en mellomting med 40 gjester.
|
|
|
#3 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre betalte for lokalet (600,-!) og maten (hvor ca. halvparten var hjemmelaget) og hans foreldre betalte/ordnet med blomster (markblomster + gode venner i blomsterbransjen) og drikkevarer (ymse Sverigeturer) ... Vi betalte for bryllupskaka, kjole og leie av dresser samt fotograf. Min onkel ordnet med invitasjoner (i trykkeribransjen). Noen gjester hadde med kaker. Vi hadde 80 gjester, men valgte lavbudsjettvarianten så følte ikke at vi ruinerte oss eller våre foreldre og synes det var naturlig at våre foreldre stod som verter på invitasjonen. Ikke fordi de nødvendigvis måtte betale for gildet, men fordi det var et spleiselag både i form av penger og innsats og vi ville involvere våre foreldre på den måten. Hverken jeg eller han hadde vært i et bryllup før, så vi valgte utifra hva vi trodde vi visste om tradisjoner og hva vi ville et bryllup skulle være selv. Det ble en kjempefin fest!
|
|
|
#4 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde ganske mange i bryllupet vårt, men gjorde det enkelt og så rimelig som mulig. Mine foreldre betalte leien for kjolen min og svigerforeldrene mine betalte for store deler av middagen. Resten betalte vi selv ( dvs mest mannen )
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi skulle utgangspunktet betale selv, men fikk overraskende hjelp på veien. Faren min kom med en stor slump, det samme gjorde moren min. Svigermor kom også overraskende på banen med en sum hun også. Svigerfar er alene og uføretrygdet, så han kunne forståelig nok ikke bidra med så mye (ikke at vi forventet eller trengte det heller), men et par nydelig kaker klarte han å trylle frem. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde et svært enkelt bryllup og betalte alt selv. Hadde betalt alt selv om det skulle vært et stort et også. Jeg synes oppstasjede brylluper er en grusom affære og om sønnen min vil ha et sånt så tror jeg at skal han få bruke tid og energi på å forklare meg hvorfor jeg må bruke penger på rosa stasj heller enn å kjøpe meg Playstation 10.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Siden vi ikke fortalte noen at vi skulle gifte oss og forlovere + samboer til ene forlover + barna våre var eneste gjester, ble det et lite, enkelt bryllup og vi betalte alt selv. Det ble en helt perfekt dag og jeg nøt hvert sekund. Som Esme skriver ville vi betalt selv om det var et stort bryllup, men siden vi heller ikke er fan av sånne store affærer, var ikke det en aktuell problemstilling.
Sist redigert av noen : 12-06-08 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig i de tilfellene hvor brudeparet ikke er veldig etablert og er unge. Jeg tror ikke det er like vanlig når det er snakk om par med nesten voksne barn og har bra økonomi. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det selv. Avtalen var at foreldrene våre skulle være med på å betale litt, men til syvende og sist endte vi opp med alt selv. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk en ganske stor sum av både foreldrene mine og svigerforeldrene mine.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte ca. 10% selv,resten fra besteforeldre og foreldre.
|
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Her var det bestepappa som betalte. Fikk vite når jeg skulle gifte meg at han hadde laget en konto når jeg kom til mamma og pappa. Han satte inn ett vist beløp hvert eneste år så lenge han levde. Rimlig spesiellt og utrolig omtenksomt vil jeg si. Han må også hatt stor tro på at jeg engang ville bli gift |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte pittelitt, og foreldrene mine betalte resten. De insisterte. Vi hadde også lavbudsjettsbryllup. Laget maten selv, hadde selskapet hjemme hos foreldrene mine, laget brudebukett og blomsterpynt selv osv.
|
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Nå viste ikke mine foreldre at vi giftet oss og vi hadde ingen markering av dagen annet enn at vi var en tur på kafe med ene forloveren og etterpå spiste en god middag hjemme. Dersom vi hadde giftet oss med selskap og denslags så hadde nok foreldrene mine bidratt siden de gjorde det når broren min giftet seg, men jeg hadde ikke forventet det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk 5000 av svigermor. Det dekte flybilletter til ambassaden, hotell i 4 netter og bryllupsmiddagen. :bryllup på billigsalg:
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv, og jeg hadde nok slitt litt med å ta i mot penger fra foreldrene våre til dette. Er vi som valgte å gifte oss, og da tar vi den øknomiske støyten selv. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Jeg synes nesten bryllup er like mye for foreldrene sin del (i mange tilfeller i hvert fall). En stor del av gjestene i vårt bryllup var onkler og tanter som foreldrene våre har mer kontakt med enn vi har og jeg vet det betydde mer for svigers å ha sine søsken der enn det gjorde for oss. Jeg er sikker på at foreldrene våre følte det var deres dag også.
|
|
|
#18 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi giftet oss hos sorenskriveren og hadde forloverne med oss ut på en bedre middag etterpå. Vi betalte for klær, ringer, fotografering og middag.
|
|
|
#19 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte alt selv. Riktignok hadde vi ingen gjester, men med reise, hotell, kjole, dress, hår, sminke, blomster, limo ++ kunne vi hatt et stort bryllup hjemme. Hadde gjort det samme igjen, uten tvil!
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?vi betalte alt selv, men det var et utrolig billig bryllup uten gjester. Vi gjorde det i all hemmelighet. Ingen av oss hadde lyst på et stort bryllup med massse gjester- og uansett om vi eller foreldrene hadde betalt det så kunne det ikke falt meg inn og svidd av 100 høvdinger på en kveld. |
|
|
|
![]() |
|
|