Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å sette fire barn til verden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-08, 10:49   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Har litt erfaring andre veien jeg da. At det ofte er de med 2 barn som er "så slitne" og ikke stiller opp, men de med 4 barn tar på seg flere verv og kjører hit og dit.
Synes dette blir å dra alle med flere barn over en kam. Alle er forskjellige og det er ikke å dra under en stol at "jo flere barn jo mer jobb".

Ja, og da kan man spørre seg hvorfor - hvis det altså er sånn. Kanskje er det sånn (min erfaring) at de med 2 barn jevnt over kjører perfekt-linja, jobber fullt, har strøkent hus og foreldrene har 4 aktiviteter på kveldstid hver. Og kanskje har 4-barns familien innrettet seg annerledes, en eller begge jobber redusert, kravene for perfekt hjem er senket - og man setter barna i første rekke. Dermed får de tid til å følge opp barna sine.

Hvis man tilrettelegger livet sitt i forhold til det å ha 4-5-6 barn eller mer, så er det jo ikke verken uansvarlig eller galskap. Men hvis man samtidig vil ha mange barn, og jobbe fullt, og ha sine egne aktiviteter fire kvelder i uka - da syns jeg det er galskap. Da har man ikke prioritert ungene sine i alle fall - og da skjønner jeg ikke hvorfor de skal ha så mange.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.