Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Mannen bør navngis i media 31 28,44%
Mannen bør ikke navngis i media 78 71,56%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 10:07   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Skjønte ikke helt her jeg, hva er det media , skole, psykologer gjør til ett større problem enn det behøver å være?

Jeg er langt på vei enig med Line i denne tråden.

Det må gå an å skille på alvorlighetsgrad av overgrep også. Det er stor forskjell på brutal voldtekt og "fikling". Det jeg mener er at i denne saken har svært mange aktører forsøkt å fremstille alt "lommemannen" har gjort som like alvorlig, og på linje med brutal voldtekt. Dernest forutsettes det at alle barna som har vært i kontakt med mannen er traumatiserte ofre, som aldri vil bli normale igjen.

Og det er da jeg reagerer. Jeg vil påstå at den viktigste årsaken til at barn som utsettes for seksuelle overgrep ikke tør fortelle om det er fordi naboer, skole, psykologer, media, venner - alle - da betrakter dem som et ødelagt offer. Stemplingen som alle andre bedriver er i en del tilfeller mer ødeleggende for barnet enn selve handlingen de har vært utsatt for. Da snakker jeg selvsagt om de mindre alvorlige tilfellene, dvs mindre brutale, og ikke minst mindre omfattende. Voldtekt vil aldri bli sammenlignbart med å ha sett en mann dra av seg buksa og ta seg selv i skrittet. Dessuten reagerer selvsagt barn forskjellig. Noen kan bli alvorlig traumatiserte av selv mindre alvorlige ting, mens andre kanskje ikke lar seg merke av det.

Når det gjelder Staff, så tror jeg han har valgt sin taktikk med omhu. Det at han fremstår som "drittsekk" gjør at han letter litt av trykket på sin klient. Folk blir mer opptatt av å snakke om den grusomme Staff, og glemmer "lommemannen". Og så har han jo forsåvidt rett i at mange av overgrepene er "mindre alvorlige." Flere av dem er av en slik karakter at hvis det var et enkeltstående tilfelle ville ingenting blitt gjort, og mannen ville aldri blitt tiltalt. Det har jo politiet allerede bevist, gjennom støtt og stadig å henlegge sakene og ikke bry seg så mye om det. Vi må vel alle kunne være enige i at det er stor forskjell på Baneheia-drapene (voldtekt og drap) og saker hvor barn har berørt "lommemannens" penis før de har løpt hjem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.