Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Her er det blitt to diskusjoner. Jeg synes personlig at Staff fungerer bra som forsvarer for sine klienter. Han gjør alt han kan for dem, og dette innkluderer å bagatellisere ofrenes opplevelse av det. Jeg tror jo at dette er grunnen til at det er så få advokater som bare jobber med forsvarssaker hvor man må anta at klientene faktisk er skyldig. Jeg tror det må være en påkjenning for advokaten også. Jeg har aldri oppfattet det som om Staff gjør en dårlig advokatjobb. Hattifnatten, du kan da ikke mene at Staff skal gå ut i media og si at dette er alvorlige overgrep og at den som gjorde det fortjener streng straff? Det kan jeg og du si, men ikke advokaten til vedkommende.
Hva man mener om privatpersonen Staff, er en annen sak. Jeg tenker på ham som en person som selv har vært usatt for overgrep, har funnet sin definisjon på det, og tviholder på at hans opplevelse er den rette for alle.
Jeg er enig med Line i at den tradisjonelle offer rollen blir for snever. Vi må kunne si at overgrep mot barn er galt uten at vi forventer spesielle reaksjoner eller traumer hos barna, tvert i mot burde vi bli glad hvis noen blir utsatt for overgrep uten å få alvorlige traumer.