Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg synes du er ganske vrang nå, Zoë. Men det er jo rette underforumet å være det på, da. 
Det er veldig lett å ta avstand fra ting som ingen har sagt. Da risikerer man jo ikke engang at noen blir sinte på en. 
Headingen på denne tråden er "Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?".
Jeg synes det er ufint og forholdsvis respektløst å gi uttrykk for at man har mindre å fare med kun utifra at man ikke er en racer i norsk rettskriving.
Tar jeg avstand fra ting ingen har sagt? og motivasjonen min for noe sånt skulle være at ingen engang skulle kunne bli sinte på meg? 
Hvorfor sier du dette?
Jeg tar avstand fra noe mange har sagt i denne tråden : nemlig at man mener folk som ikke er gode i norsk skriftlig har mindre å fare med enn andre.
I tillegg til at det blir sagt i denne tråden, blir det stadig, på en mer eller mindre fordekt måte, gitt uttrykk for en slik holdning i et utall av diskusjoner.
For ikke så lenge siden, var det en nykommer som presenterte seg her på FP. Det skulle ikke gå lange stunden i selveste velkomsttråden før hun - på en uhøflig måte - ble gjort oppmerksom på at hun brukte for mange utropstegn til å bli tatt seriøst.
Jeg gremmes.