Sv: Om julegavenes innhold
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg antar at du kjøper vinterdresser og sokker og for den saks skyld møbler til barna dine, du også, så selv om de ikke får "begge deler" akkurat til jul, så får de jo sikkert begge deler, gjør de ikke? Er det "mer moderat" å gi ungene vinterdress i november, en leke i desember og en bok i januar, enn at de får alle tre tingene i desember og ingenting de to andre månedene?
Dessuten er det ingen som har hevdet at dine barn er utakknemlige og bortskjemte, så det var helt unødvendig å beskylde Nooria for det.
Det er snart jul, men det får da være grenser for hårsårhet.
La meg snu på flisa, Skilpadda. Hvis JEG hevder at jeg er opptatt av miljø, overforbruk og global oppvarming, og derfor gir barna både praktiske gaver og leker til jul - har jeg da forstått noen poeng over hode?
Eller har jeg - enkelt og greit - sørget for en gigantisk gavehaug på julaften, og verken mer eller mindre?
Og på den annen side - hvis JEG hevder at jeg må kjøpe praktiske gaver, for rommene til ungene er stappfulle av plastikk og leker - hvor miljøvennlig er jeg da, på en skala fra 1 til 10?
|