Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 00:54   #21
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan jo være så enkelt som at de antar barnet ville kjedet seg hjemme med mamma og pappa og et babysøsken og ingen lekekamerater i halvannen uke, og synes det er greit at h*n får et par "normale" dager med barnehagevennene innimellom helligdagen. Det er på ingen måte alle som feirer jul sammen med mange hyggelige søskenbarn og koselige besteforeldre, eller som har hage med gode lekemuligheter og kamerater i nabohuset. "Juleferien" i år er dessuten, som noen påpekte, 11 dager lang - om barnet er 2-3 dager i barnehagen i løpet av den perioden, så er det fortsatt plenty med tid til å julekose seg sammen med resten av familien.

Du har helt sikkert eksempler på familier der dette ikke gjelder, altså, det tviler jeg ikke på. Jeg synes bare det slår litt uheldig ut i en diskusjon som denne når man sier ting som så lett kan tolkes dithen at "de som sender barna sine i barnehagen i romjulen, nedprioriterer barna sine og bryr seg ikke om at de skal få en koselig jul".

Problemet kommer jo da - som påpekt tidligere - at det ikke nødvendigvis er lekekompiser i barnehagen. Når man sitter med to barn på 1 år, ett på 2 og en på 6 år. Og alle er gjerne fra forskjellige avdelinger. Da er ikke lekeargumentet noe hold. Jeg mener på ingen måte at de som sender ungene i barnehagen i jula, nedprioriterer ungene sine. På ingen måte. Dette er en kinkig diskusjon, for det er lett å gå i selvforsvar i forhold til sine valg. Det er ikke noe galt i å velge å sende ungen i barnehagen i jul, i påske eller når som helst. Men noen yderst få (og jeg sier ikke engang at det er noen av de her på FP) burde kanskje tenkt tanken en gang til. Hvorfor skal barnet mitt i barnehagen når jeg, mann og storebror er hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.