Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.
Det tror jeg også. Men hjelper ikke de barna som blir "nedprioriterte". Hadde disse barna hadde en topp dag etter en sliten dag tror jeg ikke barnehagen hadde brukt energi eller tid på dette, da dette er ganske normalt. Jeg snakker om barn som tilbringer mye tid i barnehagen og som virker psykisk slitne over tid. Jeg har f.eks opplevd at foreldre har gått i selvforsvar med når jeg har prøvd og formidle at poden viser tydelig tegn på mistrivsel over og være i barnehage fra 7.30 - 17.00 hver dag. Jeg har fått krasse spørsmål om det ikke er lov og bruke barnehagen i åpningstiden. Selvfølgelig er det lov og bruke åpningstiden, en annen ting er om det er optimalt på barnets vegne. Det er litt slittsomt når foreldre alltid tolker det dit at personalet prøver og "kjøpe " seg færre barn i barnehagen og ikke vil se at personalet prøver og snakke på vegne av barnet deres.
Hva skal de foreldrene gjøre da? Hvis man har litt vei til jobb og jobber fra 8-16. Jeg ser helt klart at det blir fryktelig lang dag, og er glad vi kan løse det litt annerledes, men jeg forstår ikke hva du mener disse foreldrene kan gjøre.
|