Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det uproft at legen har snusleppe under pasientsamtalen
Ja, det er uproft 122 85,92%
Hallo - snus gjør da ikke noe 1 0,70%
Tja - han kunne jo ha røyka i stedet - slutt å syt 6 4,23%
I couldn't care less 13 9,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 08:10   #16
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville umiddelbart gjettet at grunnen til den klausulen er at man er redde for at folk med uryddig og problematisk privatøkonomi kan bli fristet til å begå underslag, og ikke at man ikke tror de er i stand til å gi gode råd til andre. Men det er bare ren gjetting, da.

Nei, jeg vet selvfølgelig ikke 100% sikkert hva som er årsaken. Men det må da faktisk være verre å si opp folk fordi man mistenker dem for å kunne begå en forbrytelse? Det ville jo være som om jeg sa at leger med dårlig økonomi burde miste lisensen fordi det er åpenbart at de vil være fristet til å selge medikamenter ulovlig for å spe på inntekten. Man kan da ikke dømme folk for forbrytelser som de muligens vil begå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

(Eksempelet ditt med professoren synes ikke jeg er helt sammenlignbart med de andre; jeg mener at en persons forskning må kunne (og bør) vurderes separat fra forskerens privatliv.)

Vel, jeg har ikke tiltro til at denne mannen er hverken normal, fornuftig eller habil i forhold til likestilling og jeg stoler ikke 10 sekunder på hva han har funnet ut. Jeg synes i mange tilfeller det er vanskelig å skille mellom det en person gjør/utøver og det vedkommende er. Et annet eksempel på dette er jo de slankekurene som ledes av tidligere overvektige, eller alkoholrehabiliteringssentrene som ledes av tidligere alkoholikere. I begge de tilfellene er det kroken på døra for jobben om de selv ikke lever som de preker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.