Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Det er ikke det jeg har skrevet, jeg startet med å skrive at hvis jeg hadde vært MM, så hadde jeg følt at jeg hadde feilet som mor. Det er mine følelser. Det er ikke synsing. Hva man føler om noe handler ikke om fakta.
Da er vi uenige om innholdet i det som står her. Jeg synes ikke du snakker om deg selv her. Jeg opplever at du skriver det du tenker om MM.
Opprinnelig lagt inn av Gaia
Jeg tror helt oppriktig at hun har ønsket å beskytte mot medietrykket, men samtidig så ser det ut til at dette ønsket om å beskytte ikke har kommet med tilstrekkelig innarbeiding av moralsk kompass, som hadde forhindret oppførselen som har ført til tiltalen. Og det er foreldrenes feil. Det er (vi) foreldre som primært har ansvar for å bygge inn moral i barna våre, og gjøre dem rustet til å møte på motgang. Nå vil den evnen preges av det vi bærer på selv, og det er ikke noe tvil om at bakrgunnen til MM nok ikke ser ut til å vært den beste for å installere god ryggrad hos eldstebarnet hennes. Hun har sikkert ikke fått så mye drahjelp av faren hans.
Nå skal ikke jeg dra denne diskusjonen her lengre. Jeg hadde bare lyst til å si noe om hvorfor jeg opplevde at du fikk motbør. Jeg synes det blir "sjangerblanding" når du skriver. Men jeg også opplever det som uproblematisk at vi ikke er enige. (Dette er jo mer språk/sjanger/følelser/fakta/argumentasjonsteknikk enn egentlig relatert til saken)