Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Jeg hadde sluttet på abonnere da, så jeg har ikke lest det. Og det er jo derfor jeg spør deg om konkrete eksempler. Jeg sier ikke at du tar feill, jeg er veldig åpen for at du har rett, men du viser ikke til noe konkret, så det blir umulig å vite om du faktisk har rett eller om det er et resultat av at vi tolker det vi leser/ser/hører slik at det støtter opp under det allerede etablerte synet vi har, og dette er en helt grunnleggende egenskap hos mennesker. Så det er mulig at vi hadde vært uenige uansett, men som sagt; jeg vet ikke.
Ok, nå ligger som sagt ikke lederen i Klassekampen ute på nett men jeg kan jo når jeg får anledning finne Dax18 og Morgenbladet artikler som skriver om den retningen og de krefter som har sluppet til i Klassekampen. Hvis du følger "snakkeklassen" på Facebook så er jo dette også ofte en debatt som plukkes opp der! Braanen blir som sagt oftere og oftere konfrontert med disse tingene så det er nok ikke bare i hodet mitt det sitter. Det er jo heller ikke så mange måter å tolke kronikker, ledere og artikler som støtter opp under en ideologi som i stor grad åpent forfekter proteksjonisme, motstand mot EU, EØS og eliter. Det er måten Klassekampen gjør dette på som jeg synes er underlig og trist. Men nå skal jeg slutte å preike om Klassekampen.
Poenget var bare å påpeke at populisme kommer fra begge sider i dag, og forekommer også på venstresiden med innhold som på noen områder er påfallende lik det vi alle tar sterk avstand fra på høyresiden.
Sist redigert av Lisa : 17-08-17 kl 11:42.
|