Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Kan du komme med noen konkrete eksempler (linker) på hva du sikter til her?
Klassekampen ligger ikke på nett, men jeg har lest den i årevis. Det er for øvrig skrevet en del i Morgenbladet om hvilke krefter og hvilke syn de i økende grad forfekter, og mye diskusjon på Facebook om dette. Brannen blir heldigvis i økende grad konfrontert med hvem han slipper til, og hva slags verdisyn avisen i økende grad ser ut til å støtte opp under. Jeg har abonnerte i årevis bare fordi jeg føler et behov for å lese et mangfold av aviser, men hatet mot Hillary , det evige elite-hatet de bygger oppunder og den indirekte støtten til mye av politikken Trump står for, og ikke minst støtten til de nasjonalistiske kreftene som drev Brexit-kampanjen ble for drøy kost. Det ble verre for hver dag og jeg orket ikke lese avisen lenger.
Igjen, det er tragikomisk å se alle sakene som nå forener ytterpunktene på høyre og venstresiden i politikken. Jeg synes ikke Rødt tar noe avstand fra dette, i alle fall ikke når innvandring og EØS diskuteres på Moxness sin vegg.
Nå har jo også (i samme avis) mange av "gamlefeministene" skrevet kronikker som forsvarer kontantstøtten og de biologiske forskjellene mellom kvinner og menn som tilsier at hovedomsorgen for barn og derfor permisjonen, bør ligge hos kvinner. Det er virkelig spesielt at dette kommer fra den kanten.