Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Har tatt ørti år for meg å forville meg gjennom denne tråden, og jeg er enig med deg. Jeg synes det er veldig merkelig å kritisere andre for noe man gjør selv. Selvfølgelig er det forskjellige måter å si ting på, men regelrett kritikk av noe man selv er like ille på, det blir ... absurd?
Selv om jeg innrømmer at jeg at godt kunne ha redusert mitt eget forbruk, så er jeg sannsynligvis MILEVIS fra de damene det her er snakk om! Jeg vil påstå at jeg ikke kritiserer andre for noe jeg gjør selv. Jeg har overhode ikke shopping og forbruk som hobby, interesse og holdning i livet.
Det er så jeg få lyst til å sitere Jokke "i forhold til deg så drikker jeg normalt" ;-) Eller for å relatere det til saken "i forhold til dem så handler jeg normalt".
Jeg får litt "rus-assosiasjoner". Det er som om man sier til noen at de burde se litt på alkoholforbruket sitt, at det ser ut til å være i ferd med å komme ut av kontroll. Og så blir man møtt av - du skal ikke snakke du tar deg jo gjerne et glass vin på lørdagskvelden selv du.
Man må da kunne påpeke at noe er riv ruskende galt, selv om man selv ikke er 100% perfekt??
|