Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Og i min verden er det hyklersk - når man selv har et høyt forbruk.
Har tatt ørti år for meg å forville meg gjennom denne tråden, og jeg er enig med deg. Jeg synes det er veldig merkelig å kritisere andre for noe man gjør selv. Selvfølgelig er det forskjellige måter å si ting på, men regelrett kritikk av noe man selv er like ille på, det blir ... absurd?
Jeg jobbet med en fyr som ikke kom på jobb før 14.00 på formiddagen - hadde han kritisert meg for å være sen på jobben hadde jeg revet ørene av på ham. Jeg veier for mye, hvis noen med en BMI på 35 hadde fortalt meg hvor helseskadelig det var at jeg veide for mye hadde jeg bare stirret på vedkommende.
Hvis en lavmælt person derimot hadde kritisert meg for å være støyende og ta mye plass hadde jeg lyttet. Hadde noen som jobbet 12 timer om dagen fortalt meg noen triks i arbeidslivet hadde jeg lyttet.
Jeg synes jo ikke dette er så merkelig? De fleste av oss vil vel helst få hjelp fra folk som selv mestrer problemene? Det er vel ingen som vil gå på et slutt-å-røyke-kurs med en storrøyker som kursholder? Fyren kan jo være så grei, hyggelig og kompetent som bare det, men slutte å røyke kan han jo tydeligvis ikke. Og hadde han fortalt kursdeltakerne for noen idioter de var som ikke greide å slutte å røyke, ja, da ... Det forekommer i alle fall meg helt merkelig. (Han måtte gjerne ha fortalt privat om hvilken svøpe han syntes røykingen var, men han var etter min mening definitivt ikke i en posisjon til å belære andre om hvordan man slutter å røyke.)
Mulig jeg burde ha lest hele vogntråden?
Sist redigert av him : 28-06-07 kl 00:32.
Årsak: la til: som
|