|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Jo, jeg mener det. Men det spørs selvfølgelig hva man leser også. Hvem har sagt at ikke det er ok med bøker? Likefullt er det forbruk og miljøsvineri å kjøpe tusenvis av bøker som man med all sannsynlighet kan låne på biblioteket, i bok-ringer kan man byttelåne, man kan kjøpe brukte bøker. Akkurat som med alt annet.
Jeg ser ikke bort i fra at det er en del av dem i denne kategorien heller nei
Ja, da mener jeg du er svært fordomsfull. Man kan sikkert fint kombinere det å være opptatt av, i dine ord, dilldall, og mentalt stimulerende bøker, film eller annet.
....og da forsvarer du ditt eget forbruk med at du kjøper i hvert fall brukt du! Hvem har sagt at disse vogndamene ikke kjøper brukt?
(Jeg misliker ordet hjernedødt piss.....) Jeg har ikke nevnt et ord om misunnelse. Jeg har kun snakket om at jeg ikke synes man bør sitte på sin kjepphøye hest og snakke moralistisk så lenge man ganske sikkert har like store svin på skogen selv, bare at svinene ikke dreier seg om hjernedødt piss som barnevogner....
Selvfølgelig. Men utelukker det ene det andre?
Ja, fordomsfull er du, som sagt
bla,bla, bla fordommer igjen og helt sort hvitt. Enten tygger man tyggis og tvinner en blond lokk og tror at folk er misunnelige og handler nye barnevogner eller biler eller merkeklær, eller man leser bøker som er mer intellektuelt og politisk korrekt, kildesorterer sykler til jobben.
Men kan du dømme noen etter å ha lest én artikkel i DN fra en journalist som aktivt har bidratt til å sette frem det bildet av disse damene som slik du beskriver? Er det ok å si at noen er blåst og teit og hjernedødt piss ut i fra en slik artikkel?
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 27-06-07 kl 20:02. |
|
|
|
|
|