Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av vogntråden - forbruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 11:51   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av vogntråden - forbruk

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei, man kan virkelig ikke kritisere andre når man ikke er bedre selv.

Kan man ikke?

Jeg ser at vi har endel ting hjemme som er helt unødvendig. Vi foretar kjøp der vi burde ha tenkt oss om en ekstra gang - "har vi egentlig brukt for dette". Hos oss er "forbruk" et område med stort forbedringspotensiale. Slik tror jeg det er for langt de fleste her i Norge.

Men når jeg da leser tråder der temaet er "hva har du kjøpt nå", og folk ramser opp ting de venter på og ting de har kjøpt, og de som kan vise fram de "rette" tingene blir applaudert - så blir jeg helt matt. Da handler det ikke lenger om at man har noen vogner/TVer/sko/... mer enn man trenger. Det er å trekke forbruk ut i det ekstreme, og det må det være lov å stille spørsmålstegn ved.

Og ja - det er sikkert stygt å latterliggjøre, men jeg må si at etter at jeg hadde lest vogntråden så trodde jeg rett og slett at dette er tull - slike mennesker fins ikke i fullt alvor. Og da er det kanskje ikke så rart at man blir litt fnisete... Det er ikke så lett å respektere og ta på alvor noe som er helt far out (i min verden da).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.