Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-07, 15:52   #281
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg vil også opplyse om at jeg faktisk er en såkallt "karrierekvinne", med høyere utdanning enn de fleste her inne. Men jeg er mor også. Og det er enda viktigere. Har jeg satt barn til verden, er det en selvfølge at de prioriteres uansett. Jeg sier ikke dette for å utheve meg selv, men for å vise at det går an å være karrierekvinne og reflektere over dette og tenke på barnas beste. Noe enkelte her ser ut til å tro ikke går an siden de ser alt så svart-hvitt og tar denne diskusjonen som et rent angrep på alle yrkesaktive kvinner.

Da skylder jeg å opplyse at jeg med "karrierekvinner" i anførselstegn mener de som hevder at deres jobb er så viktig og at barna har det godt nok med pålitelige barnevakter.

Jeg har også høy utdanning, sikkert også over snittet. Men jeg vil ikke definere meg som karrierekvinne. For i karrierekvinne som begrep legger jeg at man vektlegger det å prioritere karrieren i betydningen skifte jobb for å "klatre", jobbe lange dager for å "klatre" - og altså prioritere det foran mye annet i livet. I denne diskusjonen gjelder det å prioritere jobben (karrieren) foran barna.

Selv om jeg jobber fulltid og har en prestisjefylt utdanning så anser jeg meg ikke som karrierekvinne.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 15:57   #282
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Grunnen til at noen av det som noen sier kan tlkes som et angrep på yrkesaktive kvinner er kombinasjonen av utsagn som "barn trenger mye tid sammen med foreldrene" og det rene statistiske faktum at kvinner i Norge tjener 80% av hva menn tjener og at dersom man mener barn trenger mer tid med foreldre, så er det mors tid de får. Ettersom edt er det økonomisk mest gunstige for de fleste familier, siden likestillingen er kommet kort i Norge og vi har et av Europas mens kjønsdelte arbeidsmarkeder.

Igjen, Mim, glem aldri at også dette vurderer du ut i fra ditt ståsted. Det er ikke alle som prioriterer økonomi øverst.

Gammel 19-06-07, 15:58   #283
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå er jeg dødsnysgjerrig på hvilken utdannelse og jobb ElinM og bina har. Opplys meg!

Gammel 19-06-07, 15:59   #284
bina
Ustabil

Standard

Jeg har til gode å møte/lese om noen på FP som ikke prioriterer barnet/barna uansett.

Det er vel ingen som tror at det er en motsetning mellom å jobbe/ha karriere og tenke på barnas beste?

Igjen et definisjonsspørsmål. Hva er det å prioritere barna? Jeg mener at det ikke er å prioritere barna å jobbe 12 timer i døgnet og bruke "trygge barnevakter".

Enig i at det ikke er motsetning mellom å ha jobb / karriere og tenke på barnas beste - men i mange tilfeller mener jeg at utslaget av å tenke mye på jobben er at man tenker mindre på barna.

Gammel 19-06-07, 16:01   #285
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Igjen, Mim, glem aldri at også dette vurderer du ut i fra ditt ståsted. Det er ikke alle som prioriterer økonomi øverst.

Bina, jeg har flere ganger skrevet at jeg IKKE har prioritert økonomi øverst. Det er en faktor, så klart, for jeg liker ikke å ha dårlig råd, men jeg er først og fremst profesjonell idealist, jeg altså. Jeg har jobbet i organisasjoner og det offentlige, og det er ikke spesielt fete lønninger. Men det spørs jo helt hva ditt ståsted er, såklart. Men jeg tjener ikke spesielt bra i fht min lange utdanning.

Gammel 19-06-07, 16:03   #286
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, nå er jeg dødsnysgjerrig på hvilken utdannelse og jobb ElinM og bina har. Opplys meg!

He, he! Vet ikke helt om jeg vil ut med det her! Ikke får jeg prikke deg heller. Jeg jobber som enhetsleder - jeg har en mastergrad. Mer konkret vil jeg ikke være nå!

Gammel 19-06-07, 16:04   #287
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen et definisjonsspørsmål. Hva er det å prioritere barna? Jeg mener at det ikke er å prioritere barna å jobbe 12 timer i døgnet og bruke "trygge barnevakter".

Jeg er enig i at å jobbe 12 timer hver dag vanskelig lar seg kombinere med å prioritere barna (i alle fall ikke hvis begge foreldrene gjør det), men å gjøre det innimellom ser jeg ikke som et problem. Og hvor hyppig barnevaktbruk tenker du på nå? At man baserer seg på 3-4 timer barnevakt som supplement til barnehage på daglig basis, eller også om man bruker barnevakt f.eks. et par ganger i måneden for å dekke opp for at begge foreldrene f.eks. har kveldsvakt eller et sent møte samtidig? (Det er mange måneder at vi har barnevakt mer enn én gang på kveldstid, men det er helt urelatert til jobbsituasjonen vår, så jeg har aldri tenkt på det som relevant i slike diskusjoner som dette. Barnevaktene vi bruker er imidlertid rimelig trygge, så jeg har ikke noe behov for å sette det ordet i anførselstegn.)

Gammel 19-06-07, 16:12   #288
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i at å jobbe 12 timer hver dag vanskelig lar seg kombinere med å prioritere barna (i alle fall ikke hvis begge foreldrene gjør det), men å gjøre det innimellom ser jeg ikke som et problem. Og hvor hyppig barnevaktbruk tenker du på nå? At man baserer seg på 3-4 timer barnevakt som supplement til barnehage på daglig basis, eller også om man bruker barnevakt f.eks. et par ganger i måneden for å dekke opp for at begge foreldrene f.eks. har kveldsvakt eller et sent møte samtidig? (Det er mange måneder at vi har barnevakt mer enn én gang på kveldstid, men det er helt urelatert til jobbsituasjonen vår, så jeg har aldri tenkt på det som relevant i slike diskusjoner som dette. Barnevaktene vi bruker er imidlertid rimelig trygge, så jeg har ikke noe behov for å sette det ordet i anførselstegn.)

Poenget mitt er jo nettopp at det kommer an på ens eget ståsted. Jeg har ikke laget meg noen "regel" for hvor mange ganger pr. måned jeg syns det er OK med barnevakt - og hvor grensen går før man åpenbart nedprioriterer barna.

Det blir et helhetsinntrykk. For eksempel - og nå må jeg anonymisere litt - en familie jeg kjenner: En av foreldrene har en jobb som krever mye reising (borte flere netter i måneden), og den andre jobber lange dager (gjerne 10 timer om dag) i tillegg til å ta utdanning. Barna blir hentet av andre enn foreldrene i barnehagen / skolen like ofte som de blir hentet av en av foreldrene. Når foreldrene henter er det gjerne med mobiltelefonen til øret og uten et ord til verken barnet eller ansatte i barnehagen / SFO.

I tillegg trener begge foreldrene 3-4 kvelder i uka, og den som ikke har reising er i tillegg mye ut med venner. Barnet har diverse barnevakter - besteforeldre av og til - men også andre. Det kan gå dager i strekk uten at barna har sett foreldrene annet enn om morgenen en halvtimes tid. Jeg syns ikke de prioriterer barna sine. De skryter av at på grunn av reising og overtidsbruk så har de mulighet til å ta fridager sånn plutselig - og det gjør de en gang i blant, men det er sjelden, og når det skjer hender det ofte at de to reiser på "kjærestetur" uten barn, for de møtes jo stort sett bare i døra nå og da.

Gammel 19-06-07, 16:16   #289
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt er jo nettopp at det kommer an på ens eget ståsted. Jeg har ikke laget meg noen "regel" for hvor mange ganger pr. måned jeg syns det er OK med barnevakt - og hvor grensen går før man åpenbart nedprioriterer barna.

OK. Jeg oppfattet det første sitatet fra deg her som nettopp et forsøk på å formulere en slags regel, det var derfor jeg spurte.

Jeg mener (som jeg nå oppfatter at du også mener?) at det må en helhetsvurdering til i hvert enkelt tilfelle for å kunne si noe om hvorvidt foreldrene prioriterer barna sine [høyt nok] eller ikke, og at det f.eks. ikke går an å si bastant og entydig hverken at "alle som bruker au pair til å hente i barnehagen forsømmer barna sine" eller "alle utearbeidende foreldre prioriterer barna over karrieren".

Gammel 19-06-07, 16:16   #290
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skylder jeg å opplyse at jeg med "karrierekvinner" i anførselstegn mener de som hevder at deres jobb er så viktig og at barna har det godt nok med pålitelige barnevakter.

Jeg har også høy utdanning, sikkert også over snittet. Men jeg vil ikke definere meg som karrierekvinne. For i karrierekvinne som begrep legger jeg at man vektlegger det å prioritere karrieren i betydningen skifte jobb for å "klatre", jobbe lange dager for å "klatre" - og altså prioritere det foran mye annet i livet. I denne diskusjonen gjelder det å prioritere jobben (karrieren) foran barna.

Barna har vel kanskje en far som kan regnes som pålitelig også?

Jeg tror kanskje det finnes flere nyanser av "karrierekvinne" enn den veldig negative som det legges opp til denne diskusjonen...

Sist redigert av m^2 : 19-06-07 kl 21:22. Årsak: litt for personlig
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 16:27   #291
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

OK. Jeg oppfattet det første sitatet fra deg her som nettopp et forsøk på å formulere en slags regel, det var derfor jeg spurte.

Jeg mener (som jeg nå oppfatter at du også mener?) at det må en helhetsvurdering til i hvert enkelt tilfelle for å kunne si noe om hvorvidt foreldrene prioriterer barna sine [høyt nok] eller ikke, og at det f.eks. ikke går an å si bastant og entydig hverken at "alle som bruker au pair til å hente i barnehagen forsømmer barna sine" eller "alle utearbeidende foreldre prioriterer barna over karrieren".

Da er vi helt på linje. Og for å legge til det: man kan heller ikke entydig og bastant si at omsorgssvikt bare forekommer i de "lavere sjikt" i samfunnet, blant fremmedspråklige, enslige alenemødre. Omsorgssvikt forekommer i alle "samfunnslag", og det er slett ikke alltid lett å se det på utsiden.

Gammel 19-06-07, 16:33   #292
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi helt på linje. Og for å legge til det: man kan heller ikke entydig og bastant si at omsorgssvikt bare forekommer i de "lavere sjikt" i samfunnet, blant fremmedspråklige, enslige alenemødre. Omsorgssvikt forekommer i alle "samfunnslag", og det er slett ikke alltid lett å se det på utsiden.

Men det er altså noe med hyppighet her, da. Man kan si noe om hvor det skjer oftest. Uten at man er fordomsfull.

Gammel 19-06-07, 16:40   #293
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er altså noe med hyppighet her, da. Man kan si noe om hvor det skjer oftest. Uten at man er fordomsfull.

Ikke når man ta det med hver eneste gang noen nevner at det skjer i alle samfunnslag. Da er man i mine øyne litt fordomsfull.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 17:27   #294
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke når man ta det med hver eneste gang noen nevner at det skjer i alle samfunnslag. Da er man i mine øyne litt fordomsfull.

Nei, man er faktaorientert.

Gammel 19-06-07, 17:31   #295
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten ser jeg også at "karrierekvinnene" her inne snakker mer om kvinnenes rettigheter enn om barnas rettighter - eller beste, om man vil.

Bina, bina du er nå drøy innimellom, du trekker fra og legger til akkurat som det passer deg. Det må da være mulig å holde to tanker oppe samtidig. Både voksenes og barns behov er viktige, det ene utelukker ikke det andre.

Ikke vet jeg om jeg er blandt de du definerer som "karrierekvinne", i så fall så består min såkalte karriere av en jobb med fokus på barn, deres behov og rettigheter. Jeg klarer også å ha fokus på mine egne barns behov, og jeg jobber med å bli flinkere til å ha et sunt fokus å meg selv og mine behov. Det bør være rom for alles behov i en familie.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 17:49   #296
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man er faktaorientert.

Ikke når du nevner det hver eneste gang noen snakker om at omsorgssvikt skjer i alle samfunnslag. Da virker du ikke særlig reflektert eller villig til å se alle sider av saken.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 18:26   #297
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke når du nevner det hver eneste gang noen snakker om at omsorgssvikt skjer i alle samfunnslag. Da virker du ikke særlig reflektert eller villig til å se alle sider av saken.

Jeg tenker det hver gang også, for jeg oppfatter dem som sier det som at de avviser statistikken og mener det opptrer like mye der også.

Gammel 19-06-07, 19:31   #298
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dette er bare statistikk. Statistikk er nyttig til veldig mye, feks å finne ut hvor man skal legge ned penger. Det er klart mer nyttig å hjelpe 100 barn enn 1 barn, i tillegg har det noe med type hjelpetiltak man velger. Det er også viktig for de som arbeider med barn for å vite noe om hva som er sannsynlig.

Men i en diskusjon som dette; hvor utgangspunktet for diskusjonen var en sak hvor en mor i høyere samfunnsskikt hadde mistet omsorgen for barnet sitt er denne opplysningen i mine øyne irrellevant. Ikke fordi den er feil, men fordi den ikke tilfører diskusjonen noe.

Hvis jeg og du sitter og diskuterer hva som er det fineste guttenavnet av Aksel og Åsmund er det irrellevant om venninnen din liker Geir best. Det gjør ikke at jeg og du blir mer enig i den opprinnelige diskusjonen. (Nå kan man selvfølgelig begynne å diskutere hva man diskuterer etc, men jeg har i alle fall diskutert det som var den opprinnelige casen.)

Sist redigert av him : 19-06-07 kl 23:27. Årsak: Fullførte parantesen
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 19:34   #299
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men i en diskusjon som dette; hvor utgangspunktet for diskusjonen var en sak hvor en mor i høyere samfunnsskikt hadde mistet omsorgen for barnet sitt er denne opplysningen i mine øyne irrellevant. Ikke fordi den er feil, men fordi den ikke tilfører diskusjonen noe.

Gammel 19-06-07, 20:12   #300
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker en fortelle om sin ferd rundt om i verden. Han kunne vandre blant fattige mennesker dagen lang uten å høre tegn til barnegråt. Han omgav seg med mennesker som så vidt hadde penger nok til mat, men som likevel ikke hadde en eneste dyster tanke i hodet. Psykisk sykdom omtales som den "rike" manns svøpe - og hvorfor er det slik, mon tro.

Dette stemmer ikke, det er sterk korrelasjon mellom faktorer som utrygghet og fattigdom med angst og depresjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.