|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Epikur
|
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Jeg synes det virker som om du ser veldig ned på mødre/foreldre som ikke velger som deg. Det virker på det du skriver at de såkalte "karriereforeldrene" ikke er hjemme når barna er syke. De fleste karriereforeldre har høyere utdannelse og er positive til skolen og utdanning, og stiller selvsagt på møter. I Lilles barnehage er det oftere hjelpepleierne som er fraværende på foreldrekaffe og foredlremøter enn legene, hva tror du om det? Jeg vet ikke hvorfor, jeg, men det ville vært artig å høre hva du tror, ettersom vi bor på hver vår planet.
Du kødder, ikke sant? Du skrev ikke dette som et helt ordentlig argument?
Nå handler dette SELVSAGT om kjønn. Hele diskusjonen starter med en karrierekvinne, som stort sett ikke har gjort annet enn flere generasjoner karrieremenn, men ettersom hun ikke har en kone, så var det ingen til å ta vare på barnet og barnet hadde det ikke bra.
|
|
|
#242 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#243 |
|
Helt konge
|
Slik jeg ser det er trygghet,nærhet og kjærlighet omsorg. Disse tingene er i alle fall innenfor barnevernet definert som en del primærbehovene som barn har. Opplever ikke barn dette lider de nød. Jeg kan ikke se at foreldres eventuelle selvrealisering nødvendigvis fører til omsorgsvikt og dermed nød. Uten å ha statestikk på det her er det nok et større problem innenfor barnevernet at barn går hjemme sammen med foreldre som ikke har god omsorgsevne enn at barn har foreldre som jobber og har en karriære. Husk at barnehageplass er ett av hjelpetiltakene barnevernet tilbyr. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Ringskrømt
|
... Godt hjulpet av et av verdens tryggeste land ... |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Helt konge
|
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barnSom et lite sidespor til denne diskusjonen har jeg bare lyst til å dele noe av det som opptar meg om dagen. Dette med selvrealisering og det å ta vare på seg selv som voksenperson er noe av det. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
VeloppDragen
|
Ingen er glad i en martyr. Ikke engang martyren.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Ringskrømt
|
Må det ene utelukke det andre? Jeg klarer å ta vare på meg selv samtidig som jeg tar vare på barna, jeg. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
Ser lyst på livet
|
Nei, men jeg tror at om man krampaktig tar vare på barna, og neglisjerer seg selv så vi alle til slutt tape på det. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barnMen jeg tror at det kan være lett å glemme seg selv innimellom, så det kan være godt å bli minnet om det av og til, jeg kjenner ihvertfall at jeg trenger det. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
flisespikker
|
Jeg tror kanskje det var litt det Heiko sa også? At man kan (og bør) ta vare på seg selv samtidig som man tar vare på barna.
|
|
|
#253 |
|
Tante Sofie
|
Bare for å trekke denne litt videre: Jeg tror man er meget godt utrustet til å ta vare på barna all den tid man klarer å ta vare på seg selv også. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
© All rights reserved
|
Hvor vi får det fra? Fra tråder som denne, for eksempel. Sist redigert av 007 : 19-06-07 kl 12:13. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barnJeg får heldigvis ikke følelsen av å ikke være tilstrekkelig tilstede for barna mine selv om noen snakker varmt om flokkdyr og storfamilie. Jeg lever i trygg forvissning om at de har alt de trenger av mental og følelsesmessig balast, og er veldig glad for at ikke jeg (eller pappa) alene står for oppdragelse og tilførsel av verdier.
|
|
|
#256 |
|
Bedreviter
|
Selvsagt kan man bedrive "selvrealisering" eller "ha en karriere" uten å sette barnas behov til side. For vår del, så jobber vi periodevis ganske mye, både mannen min og jeg. 10-12 timer om dagen er ikke aldeles uvanlig i travle perioder, men likevel leveres Frøkna i barnehagen kl. 09 og hentes kl. 16, og både Teomannen og jeg er hjemme og prioriterer tid med ungene mellom kl. 16-21. Vi jobber så godt som aldri på ettermiddagene eller på dagtid i helgene, noen av oss. Det har vi heller aldri gjort. Vi jobber vanlige (eller litt kortere enn vanlig) arbeidsdag og så jobber vi 21-01, hvis det er det som trengs. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Ustabil
|
Det har følgende med saken å gjøre: det å bruke seg selv som "sannhetsvitne" er og blir meningsløst. Om du ble overvektig og mobbet så er ikke det fasit for noe som helst. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#259 |
|
Ustabil
|
Veldig enig. Jeg prøver også å plukke det beste fra flere verdener. Jeg har også jobb utenfor hjemmet, og trives med det. Men samtidig ønsker jeg nærhet til familien min, og tid sammen med familien. Jeg syns at en av de største svakhetene ved dagens moderne samfunn er at man deler det så veldig i forhold til alder. Barna skal være i sin barne-verden, og de voksne skal ha egen "voksentid", og de eldre - ja de må vi bygge noe flott til så vi har dem trygt stuet vekk. Jeg tror at alle, uansett alder, taper på denne inndelingen. Kanskje spesielt ungdom, som hadde trengt gode forbilder som de har tillit til. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Vi er grunnleggende enige!