Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 02:17   #1
Mille
Sånn passe snill

Mille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

For en ustyrtelig morsom tråd!

Kan informere de som ikke vet det, sukker i fårikålen ikke smaker så veldig godt. Seigt blir det og.

Gammel 09-10-06, 12:26   #2
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

For en ustyrtelig morsom tråd!

Kan informere de som ikke vet det, sukker i fårikålen ikke smaker så veldig godt. Seigt blir det og.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 15:06   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en herlig tråd!

Jeg har dessverre sletta mobilbildet av min akk så gode, men akk så mislykka suksessterte.

Kokken her i huset er mann. Så da han var borte ei helg bestemte jeg meg for å slå meg løs på kjøkkenet. Jeg elsker eggekrem, men noen ganger kan det bli litt for meget. Den noe flate kaka ble satt på frysebokslokket til avkjøling (logisk?), og noen timer seinere fløt det et gult hav rundt kakefatet.

Det var bare å hente skeia.

Den første romantiske middagen jeg og gemalen delte var riktig så romantisk, inntil vi skulle ordne desserten. Sjokoladepudding og vaniljesaus (vi har blitt litt mer avanserte med årene). Frem med puddingpakken, jeg klippet et lite hull - og klemte i vei.

Det som lå på tallerken ga helt andre assosiasjoner.

Gammel 09-10-06, 15:27   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lage smør. Det er bare å glemme at man holdt på å piske krem til bløtkake.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:14   #5
Mille
Sånn passe snill

Mille sin avatar

Hvor: Ved siden av kvadrat
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan lage smør. Det er bare å glemme at man holdt på å piske krem til bløtkake.

Den har jeg og prøvd, men smøret mitt ble blågrønt etter en liten podes lek med konditorfarger.

Gammel 09-10-06, 21:33   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom på at det ikke går an å bruke cacas farger i krem,
det ble jaggu meg en fryktelig skvipe-masse!

Gammel 09-10-06, 22:50   #7
hadi
Fullverdig medlem

hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

(overdreven bruk av smilies for å illustrere reaksjonene mine gjennom denne tråden)

Jeg er ikke akkurat noen kokk selv, men kommer ikke på noe veldig morsomt her og nå.

Derfor forteller jeg heller et par små historier om andre:

Min bror var alene hjemme, og ville glede resten av familien med å lage pudding fra pakke. Da vi andre kom hjem, lurte vi fælt på hvorfor kjøleskapet og delvis kjøkkenbenken var fullt av boller med melk. Hvorfor så mye?

Vi fikk følgende svar: Det sto 3/4 liter melk på pakka. Jeg visste ikke om jeg skulle ta tre eller fire liter, så jeg tok 3,5.

Nabogutten har siden en mislykket opplevelse på skolekjøkkenet stadig blitt minnet på at man ikke setter brøddeig med spiralvisp ...

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 18:33   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg kom på at det ikke går an å bruke cacas farger i krem,
det ble jaggu meg en fryktelig skvipe-masse!

Jeg har brukt cacasfarger i krem mange ganger, og det har gått helt fint.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:16   #9
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

da er vi to

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.