|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Jeg synes det er relevant når jeg ser en del av svarene som gis her. Det er disse svarene jeg forundrer meg over og også sliter med å forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Pøbelsara: Nei, og jeg har jo heller ikke sagt at de kommentarene kom fra noen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Ringskrømt
|
Jeg er ikke sikker på akkurat hvilke svar du reagerer på, men jeg mener fremdeles at du tar folks "strøtanker" (takk, Poly) mens de var gravide for seriøst, og at du legger litt for mye i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
|
Pøbel..her er et eksempel på denne tråden på stereotypi som i alle fall i mine øyne er temmelig negativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Yes, we can!!
|
Per i dag, med de kjønnsforskjellene vi nå en gang lever med, så vil jeg påstå at det på gruppenivå er STORE forskjeller på hvordan menn og kvinner kommuniserer! Et møte med bare kvinner vs 50/50 kvinner/menn vs bare menn er veldig ulike møter, selv med samme yrkesmiks/aldersmiks, etc. Det er ikke helt crazy å anta at en jente som vokser opp i en fortsatt ganske kjønnet verden vil kommunisere mer slik det er vanlig at kvinner kommuniserer. Selv om det er store individuelle forskjeller.
![]() |
#386 |
kan tilsettes alkohol
|
Enig.
![]() |
#387 |
Yes, we can!!
|
Ja, og den syns jeg også er et klassisk eksempel på eselvoppfyllende profeti...
![]() |
#388 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det innlegget tror jeg de aller fleste i tråden reagerte på, så det blir dumt hvis du legger det til grunnlag for denne debatten mtp at 99 % av svarene ikke er i nærheten av det der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
|
Jeg tror strøtankene finnes i ulik seriøsitetsgrad. I mine øyne er det som sagt forskjell på å forestille seg at man bærer på et kjønn og å ønske seg et kjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
This is normal!
|
Det er totalen jeg er overrasket over og jeg synes det er mye at 150 har svart. Hvis jeg skjønner tallene er det ca 730 aktive brukere på FP. Som jeg skrev her:
![]() |
![]() |
#391 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Og jeg syns fortsatt det er veldig snevert og naivt å tro at den dagen vi var nygraverte og mer eller mindre ureflekterte rundt gutter/jenter/individer, før FP og alt mulig, så hadde vi frigjort oss ALDELES fra alle våre innarbeidede og nesten instinktive syn på hva en mor/datter-relasjon er (eller for min del, mor/sønn, siden jeg aldri hadde sett gode sånne), fra våre egne barne- og ungdomsopplevelser, etc. og så på alle barn som intetkjønn helt, fullstendig uten noen som helst kjønnede egenskaper.
![]() |
#392 |
Panzerekstremfeminist
|
Tja. Den inneholder vel ikke negative karakteristikker av guttene her, bare om at Charlie mener at det er jentene som styrer det sosiale. Noe jeg forøvrig er uenig i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Tallene blir jo uansett ikke riktige når man ikke får lov til å svare at man ikke hadde noen preferanse på kjønn. Jeg har for eksempel ikke svart i pollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Yes, we can!!
|
Tja, OG at gutter er temmelig ryggesløse skapninger som villig lar seg styre.
![]() |
#395 |
This is normal!
|
Så snever og naiv er jeg ikke heller.
![]() |
![]() |
#396 |
ctrl+z
|
Enig. Jeg ser at det er presisert at HI ikke synes det er relevant i denne spørreundersøkelsen, men det er jeg svært uenig i. Klart det betyr noe hvor mange som var likegyldige til kjønn?
![]() |
#397 |
|
Jeg kan bare svare for min egen del. Jeg krysset av for at jeg ønsket meg jente i svangerskap to og tre. Hvorfor? Jo fordi jeg hadde lyst på barn av begge kjønn. Det betyr allikevel ikke at jeg synes at gutta mine er mindre verdt enn om de hadde vært jenter. Og jeg har fått tre barn fordi jeg hadde lyst på tre barn, ikke fordi vi har prøvd på jenta.
![]() |
#398 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Men hvis det er sånn som i den barnehagevideoen at jenter blir hysjet ned og satt på sidelinjen mens guttene får åpne samtaler og får komme frem er det kanskje ikke så rart at jentene venner seg til å operere litt mer i det skjulte.
![]() |
#399 |
|
Jeg tenker at disse forskjellen i konflikthåndtering selvfølglig er tillært, og at vi må erkjenne dem. Samtidig må vi jobbe med a) hvordan håndterer vi det så lenge vi har det (f.eks. jentemobbing) og b) hvordan kan vi jobbe for å bli kvitt disse tillærte kjønnsforskjellene.
![]() |
![]() |
#400 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg har mine i en barnehage med en stor overvekt av gutter. Det er på overflaten ingen forskjellsbehandling av gutter og jenter, gutter kan med all selvfølgelighet lage seg smykker og pynte seg med dem eller perle til de blir blå i ansiktet. Og de kan være lucia når det er luciatog. Jenter får herje så mye de vil, begge kjønn finnes i dukkekroken. Det er stor overvekt av høyt utdannede foreldre med et ekstremt likestilt kjønnrollemønster på hjemmebane i mange av familiene. Likevel er det et ønske fra endel jentemødre at jentene må bli skjermet litt fra guttene for å ha mulighet til å gjøre jentegreier og ha glede av hverandre. Akkurat det tror jeg ikke jeg er i stand til å sette meg inn i, men det oppleves som et reelt behov. Men plutten min har jo oppfattet hva jenter og gutter kan ha på seg av klær han også altså, og han mener at alt som er rosa er merket med jentelus omtrent. Hvor han har det fra aner jeg ikke. Og han passer på å definere det han vil bruke som er rosa som noe annet. Lilla har han bestemt seg for at er lov, og lilla innebefatter de fleste rosanyanser unntatt babyrosa.
![]() |
|
|