|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Vel, jeg er stolt av det, det betyr ikke at det du nevner utelukkes av den grunn. Jeg synes du blander korta i denne diskusjonen, alt snakket om båser og kjønnssterotypier er jeg enig i, jeg ser ikke hvordan det er relevant for denne diskusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Jeg synes det er relevant når jeg ser en del av svarene som gis her. Det er disse svarene jeg forundrer meg over og også sliter med å forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
Jeg er ikke sikker på akkurat hvilke svar du reagerer på, men jeg mener fremdeles at du tar folks "strøtanker" (takk, Poly) mens de var gravide for seriøst, og at du legger litt for mye i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror strøtankene finnes i ulik seriøsitetsgrad. I mine øyne er det som sagt forskjell på å forestille seg at man bærer på et kjønn og å ønske seg et kjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
Per i dag, med de kjønnsforskjellene vi nå en gang lever med, så vil jeg påstå at det på gruppenivå er STORE forskjeller på hvordan menn og kvinner kommuniserer! Et møte med bare kvinner vs 50/50 kvinner/menn vs bare menn er veldig ulike møter, selv med samme yrkesmiks/aldersmiks, etc. Det er ikke helt crazy å anta at en jente som vokser opp i en fortsatt ganske kjønnet verden vil kommunisere mer slik det er vanlig at kvinner kommuniserer. Selv om det er store individuelle forskjeller.
![]() |
|
|