|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?*****************
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 10-03-14 kl 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Tja ... er det ikke slik at de fleste jenter leker med andre jenter og de fleste gutter leker med andre gutter? Ser slik ut på skolen her i alle fall, og så vidt jeg husker fra oppveksten var det stort sett slik da også. Jentene hang sammen i jentegjenger, guttene hang sammen i kameratflokker. Var det ikke slik der du vokste opp? Var alle blandet hele tiden, gutter og jenter hang like mye sammen? Er det slik hos dine barn når de kommer opp i skolealder? Hvorfor har vi egentlig "venninnekvelder", "jenteturer", "gutteturer", arrangerer "jentebursdag", "guttebursdag" etc? Hvorfor etterlyser nå helsevesenet flere mannlige helsesøstre i skolen, fordi gutter savner en av samme kjønn de kan betro seg til? Selvsagt er det mange som har bestevenner av motsatt kjønn, jeg vet jo det. Men sånn for de fleste, så er det vel mest utbredt at jenter/kvinner har bestevenninner, og gutter/menn har bestekompiser? Og hvis det ikke handler om hvem man kommuniserer best med, hva handler det da om?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
flisespikker
|
Det har du nevnt før, og jeg synes fremdeles det er kjempekomisk.
![]() |
#345 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg syns jo det er komisk selv også, denne bekymringen. Vet ikke helt hvorfor det skulle plage meg, men tror det er en blanding av at det ville vært "sløsing" om svigerdatteren ga alt bort til loppemarked, men, mer viktig, OM det nå skulle være at gutten skulle like dette, forbinde det med det jul "er", og så komme i et forhold der hans ønsker og smak ble overkjørt av en som har "fasiten" fordi hun styrer jula og hun styrer estetikken, så er DET en trist ting i seg selv. Og det er jo ikke veldig uvanlig.
![]() |
#346 |
Borte
|
Det viktige er vel at hun samler julepynt til dem ut fra en god tanke om at de skal ha den med seg i livet som fine barndomsminner?
![]() |
#347 |
Glamorøs
|
Og hva med datteren? Hva om hun får seg en kjæreste som ikke liker julepynten?
![]() |
#348 |
This is normal!
|
Sosialisering? Påvirkning fra barna er små?
![]() |
![]() |
#349 |
Yes, we can!!
|
Jeg er selvsagt dønn rasjonell i mine irrasjonelle bekymringer og vet godt at selv om det skjer at menn trumfer damer på smak, så er det statistisk sett mye mindre sannsynlig.
![]() |
#350 |
Glamorøs
|
Hun høres ut som noen jeg kan spleise med Hiawata. Han vokser jo opp i et hjem hvor definitivt more is more.
![]() |
#352 |
flisespikker
|
Ja, jeg synes ikke det er komisk, altså. Det er bare angsten for at stakkarne skal overkjøres av fremtidige, overkjørende kjærester jeg fniser av.
![]() |
#354 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt kommer det også an på en hel masse annet hvem man har felles kjemi med, jeg sier ikke at kjønn er alt som betyr noe. Men hvis du er helt ukjent med fenomenet at jenter oftere leker med andre jenter og gutter leker med andre gutter, aldri har hørt om venninnekvelder eller gutteturer, så er jeg veldig nysgjerrig på hvor du vokste opp.
![]() |
#355 |
flisespikker
|
Det kan jeg jo forsåvidt forstå. (Uten at det skal tolkes som at jeg tror det er stor sjanse for det.)
![]() |
#356 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg tenker med gru på den smellen dere mormorwannebes får når datteren blir lesbisk og dere får en mormor til å konkurrere med
![]() |
![]() |
#357 |
Glamorøs
|
Men Hiawata syns nok duse Karen Blixen-julepynt passer fint ved siden av hans Cookie Monster, Cola-truck, perlemorskimrende alligator og diverse hjemmemalte kuler. Han er raus sånn.
![]() |
#358 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er ikke så opptatt av julepynt, men ser for meg at det kunne blitt kleint om svigermor kom hit med en diger eske, og det var jeg som var vanskelig om jeg ikke likte den. Jeg håper vel at barna mine tar mer hensyn til partnerens smak enn min. Enn så lenge er det gutten som er den sentimentale av dem, frøkna er mer lik sin mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
This is normal!
|
Nå hoppet du over den biten der jeg skrev at jeg tror det fenomenet du nevner i stor grad skyldes påvirkning fra samfunnet rundt mer enn at det oppleves mer naturlig for jenter å leke med jenter enn med gutter. Og har man vokst opp med dette ender man jo hovedsakelig opp med venner av samme kjønn og da blir det naturlig nok de man drar på tur med også.
![]() |
![]() |
#360 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Svigermor kommer hit med alt mulig, hun og jeg tar i mot de underligste ting.
![]() |
|
|