Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Tja ... er det ikke slik at de fleste jenter leker med andre jenter og de fleste gutter leker med andre gutter? Ser slik ut på skolen her i alle fall, og så vidt jeg husker fra oppveksten var det stort sett slik da også. Hvorfor har vi egentlig "venninnekvelder", "jenteturer", "gutteturer", "jentebursdag", "guttebursdag", "kompisgjenger", "venninnegjenger", etc? Hvorfor etterlyser nå helsevesenet flere mannlige helsesøstre i skolen, fordi gutter savner en av samme kjønn de kan betro seg til? Selvsagt er det mange som har bestevenner av motsatt kjønn, jeg vet jo det. Men sånn for de fleste, så har vel jenter/kvinner bestevenninner, gutter/menn har bestekompiser. Hvis det ikke handler om hvem man kommuniserer best med, hva handler det da om?
Sosialisering? Påvirkning fra barna er små?
Jeg har vokst opp med venner av begge kjønn, har dratt på turer med alle slags folk og sånn er det fortsatt. Og jeg mener helt alvorlig at jeg ikke "kjenner meg igjen" i andre kvinner fordi de er av samme kjønn som meg. Det handler om helt andre ting som felles humor, felles interesser og andre ikkekjønnsrelaterte ting.