Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 01:42   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Jeg er enig i at det er problematisk å være fastlege hvis man ikke håndterer akkurat dette, spesielt i og med at det ropes om en spesifikk fritaksbestemmelse. Det er den biten jeg ikke skjønner. Jeg skjønner at gynekologer og jordmødre/sykepleiere på gyn trenger det fordi de er så direkte utøvere av det inngrepet. Men også dette er problematisk enkelte steder. Jeg skjønner ikke hvorfor man maser om en generell fritaksrett for fastleger. De fleste andre problematiske områder løser man ved smidighet i et kollegium. Sliter du veldig med å forholde deg til senaborter skal du kanskje ikke ha noe med fosterdiagnostikk å gjøre for eksempel, da er det greit at det er noen andre som får den jobben. Slik kan man til en viss grad løse det på legekontorer også, jeg har vært hun som la inn alle spiralene og tok alt svangerskapsrelatert, den gangen på grunn av kjønn, men det hadde jo ikke vært noe annerledes om det var fordi noen på senteret syntes det var vanskelig. Jeg har andre områder jeg ikke jobber like godt med. Det er behovet for en fritaksrett jeg ikke greier å forstå eller skjønne behovet for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.