Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-14, 23:19   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Jeg skjønner jo ikke at det er noe å reservere seg mot jeg heller. Men jeg er uenig i at leger som ikke kan stille opp med riktig alt folk måtte be om bør finne seg noe annet å gjøre. Det vil gjelde veldig mange av oss. Men da på et litt annet plan enn dette.

Jeg synes aborter i seg selv er etisk vanskelig. Det er det mange leger som gjør uavhengig av livssyn, og grunnen til at flere av mine kollegaer har valgt bort gynekologi som fag. Likevel greier jeg ikke å forstå hva denne henvisningsvegringen bunner i selv om jeg har lest argumentene for det, jeg forstår det fortsatt ikke. For dette er ikke et medisinsk valg, legen skal bare informere og peke videre, jeg skjønner ikke hvordan de får det til å bli en medisinsk handling de ikke kan stå for.

Når det gjelder spiraler er det enklere. Vil man ikke legge inn spiraler er det helt greit å henvise videre under dekke av at man ikke er så god til det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.