|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Julekort eller julebrev? | |||
| Sender julekort |
|
85 | 74,56% |
| Sender julebrev |
|
13 | 11,40% |
| Sender ikke julekort eller brev |
|
15 | 13,16% |
| Foretrekker å få julekort |
|
26 | 22,81% |
| Foretrekker å få julebrev |
|
10 | 8,77% |
| Spiller ingen trille om det er julekort eller julebrev jeg mottar |
|
60 | 52,63% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?
Ille er det vel ikke, det virker bare litt malplassert av og til, når innholdet ikke passer til mottakeren. Som når jeg får brev der noen forteller meg at barnebarnet ble konfirmert i vår, når jeg faktisk var i konfirmasjonen, eller gir beskrivelse av sykdomsforløpet til en person jeg aldri har møtt. Men det gjør meg jo ingenting da. Spørsmålet her var jo hva man foretrekker, og at man foretrekker det ene framfor det andre betyr ikke nødvendigvis at man synes det andre er skikkelig ille. Det er jo positivt å få post uansett. Og det er stor forskjell på julebrev. Jeg tenker selvsagt på en spesifikk avsender her,
|
|
|
#42 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Julekort eller julebrev?Det er liksom ikke alle sorger det er mine å dele heller, om du forstår. Men jeg syns ikke det er tabu å gjøre det generelt, altså, og jeg syns for eksempel måten du gjør det på er varm og fin og ærlig og god.
|
|
|
#43 |
|
Hertuginne
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg har flere år laget kort med flere bilder og noe tekst inni, men i år tror jeg det blir bare kort med god jul og godt nyttår, av samme årsak som Polyanna.
|
|
|
#44 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender julekort, har ikke tid til annet. Setter stor pris på alt jeg får. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser poenget ditt. Absolutt. Jeg sender håndskrevne og egenproduserte kort til de som er veldig nære. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender julekort, og setter pris på å få tilbake. Mottar julebrev bare fra eks-svgerforeldrene mine og de er ofte lange og kjedelige. Ett år hadde de dag-til-dag-referat etter en 3 uker lang ferietur.
|
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig i dette. Er takknemlig for at jeg blir husket på, men mange A4-ark med mer eller mindre uinteressant info, kan jeg styre meg for. Da liker jeg heller sånne glansede kort med påtrykket "God Jul" og et bilde av ungene/familien, selv om de også er masseproduserte. Vi får julebrev av en familie som er så flink til å skrive at jeg overlever noen A4-sider, de andre burde holdt seg til kortene. :kritisk leser: |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Julekort eller julebrev?Vi har en kombo, en sides julebrev der bildene forteller om året som har gått i vår familie. Det er oftest bilder fra ca. hver måned +/-, ferier, bursdager, turer, store og små hendelser. Noen få ord til hvert bilde. Masseprodusert ja.
|
|
|
#49 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg har enda til gode å lese et julebrev jeg har syntes har vært hyggelig. Som regel er det en oppramsing av selvskryt, og det finner jeg rimelig uinterressant.... |
|
|
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Det høres egentlig ut som du ikke liker så godt de folkene som skriver julebrev til deg? Jeg synes det er hyggelig å høre om hyggelige ting venner og familie har bedrevet i året som gikk - klart, høres de veldig selvgode ut, så er det ikke så stas, og da ville kanskje ikke jeg likt dem så godt heller.
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Vi lager julekort - enten med bilde av oss alle, eller barne med ungene. Tidligere skrev jeg alltid en hilsen på baksiden, men det har jeg sluttet med. Jeg innser at tiden rett og slett ikke strekker til (vi sender ca. 50 julekort).
|
|
|
#54 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg sender kort til mange og årsrapport til noen utvalgte. Familien, og et par venner har gitt uttrykk for at de liker å få disse brevene. Jeg skriver det samme til alle, begrenser meg til ei eller maks to sider og pøver å være både hyggelig og realistisk i beskrivelsen av året som har gått.
|
![]() |
|
|