Sv: Julekort eller julebrev?
Opprinnelig lagt inn av Høns, her.
Jeg ser ikke helt hvorfor mange mener at masseproduserte julebrev er så ille, de fleste julekort vi får er jo også masseproduserte.
Ille er det vel ikke, det virker bare litt malplassert av og til, når innholdet ikke passer til mottakeren. Som når jeg får brev der noen forteller meg at barnebarnet ble konfirmert i vår, når jeg faktisk var i konfirmasjonen, eller gir beskrivelse av sykdomsforløpet til en person jeg aldri har møtt. Men det gjør meg jo ingenting da. Spørsmålet her var jo hva man foretrekker, og at man foretrekker det ene framfor det andre betyr ikke nødvendigvis at man synes det andre er skikkelig ille. Det er jo positivt å få post uansett. Og det er stor forskjell på julebrev. Jeg tenker selvsagt på en spesifikk avsender her, der jeg hadde foretrukket et kortfattet "Det var koselig å treffe dere i konfirmasjonen til x, håper vi ser dere i V i løpet av sommeren! Vi ønsker dere en god jul og et godt nytt år! Hilsen tante E og onkel P", bakpå et pent julekort som jeg kunne henge opp. Hvis jeg skulle velge. Men det betyr jo ikke at jeg tar det ille opp at de sender brev heller.