Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekort eller julebrev?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Julekort eller julebrev?
Sender julekort 85 74,56%
Sender julebrev 13 11,40%
Sender ikke julekort eller brev 15 13,16%
Foretrekker å få julekort 26 22,81%
Foretrekker å få julebrev 10 8,77%
Spiller ingen trille om det er julekort eller julebrev jeg mottar 60 52,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 15:50   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg blir selvsagt glad for alt jeg får, men må innrømme at enkelte masseproduserte julebrev bare er too much. Når de enten forteller om familiesammenkomster som jeg selv var med på, eller forteller om folk jeg ikke kjenner, så det er ekstra tydelig at det ikke var meg de hadde i tankene da de skrev brevet ... og når brevet i tillegg er på 2-3 A4-sider, og inneholder litt for små bilder printet på vanlig papir, så det nesten ikke er mulig å se hva de forestiller ... Samboer har noe familie som alltid sender slike. Jeg synes det er hyggelig å få en hilsen fra dem, at de tenker nok på oss til å fylle inn navnet vårt øverst på en utskrift, og spandere et frimerke, men all infoen er relativt uinteressant. Det hadde holdt i massevis med en kortfattet, enkel julehilsen på et kort.

Julebrev som er skrevet til meg personlig blir jeg selvsagt kjempeglad for! Men sånn ellers foretrekker jeg julekort, gjerne den gammeldagse typen, eller hjemmelaget. Og bildekort er alltid koselig da, fra folk med barn.

Selv har jeg alltid sendt kort. Etter at jeg fikk barn har jeg laget bildekort. Skriver alltid en personlig hilsen på kortet, litt mer enn bare "god jul og godt nytt år", og alltid for hånd.

Sist redigert av My : 29-11-13 kl 16:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.